ارز دیجیتال

روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

1401/11/02 0

با ظهور ارز دیجیتال در دنیای دیجیتالی امروزی، انقلابی در بازارهای مالی و روش معاملات مردم دنیا ایجاد شد. یک روش امن، آسان، بدون واسطه و با پتانسیل رشد و سود دهی بالا که معامله گران و حتی مردم عادی را علاقه مند به سرمایه گذاری در این بازار مالی نوظهور کرد. به دنبال ظهور این ارزها، روش های مختلفی برای کسب درآمد از این بازار به روی کار آمد، که به محبوبیت این بازار در میان مردم بیش از بیش افزود. در این مقاله قصد داریم شما را با روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال آشنا کنیم.

روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال :

در ادامه انواع روش هایی که امروزه برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال استفاده میشود را تشریح خواهیم کرد، و سعی میکنیم مزیت ، معایب، نقاط قوت و ضعف آنها را بررسی کنیم.

•    کسب درآمد به روش استخراج  : 

یکی از مرسوم ترین روش های کسب درآمد از بازارهای ارز دیجیتال استخراج آن است. در این روش شخص استخراج گر با استفاده از دستگاه هایی که دارای سخت افزاری بسیار قوی است، اقدام به حل الگوریتم ها و مسائل ریاضی شبکه میکند، و در ازای فعالیت و امن نگه داشتن شبکه پاداش دریافت میکند. به علت بالا بودن هزینه دستگاه های ماینر هزینه راه اندازی این نوع روش کسب درآمد معمولا بالاست، و کسب سود از آن معمولا به مواردی مثل سختی شبکه وابسته است. از طرفی فرد استخراج گر باید به فکر هزینه مصرف برق، خنک سازی و دیگر مسائل نیز باشد.

•    کسب درآمد به روش سرمایه گذاری(HODL) :

یکی دیگر از روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری به روش سنتی است. در این روش شخص معامله گر با بررسی بازار، مواردی که پتانسیل رشد دارند را انتخاب کرده، و خریداری میکند، و پس از مدتی، پس از کسب سود مورد نظر خود آن را میفروشد. از این روش سرمایه گذاری در بازارهای ارز دیجیتال با نام HODL یاد میکنند. در این روش شخص معامله گر یک سرمایه گذار بلند مدت است. و نباید انتظار سوددهی در کوتاه مدت را داشته باشد.

•    کسب درآمد به روش معامله گری یا نوسان گیری(Trade) :

روش دیگر برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال نوسان گیری از ارزهای دیجیتال یا به عبارتی Trade می باشد. در این روش فرد با استفاده از ابزارهایی مثل تحلیل تکنیکال در کنار دیگر ابزار های تحلیل بازار میتواند آینده بازار و یا یک ارز بخصوص را شناسایی کند، و طی یک ورود و خروج مشخص معامله خود را انجام دهد. یکی از معایب این نوع سرمایه گذاری بالا بودن ریسک آن است. تحلیل تکنیکال ابزاری است که همیشه با احتمالات سر و کار دارد و قطعی نیست و ممکن است معامله گر را متحمل ضرر بکند. سود دهی در کوتاه مدت هم ویژگی جذاب این بازار است که نظر معامله گران را به سمت این بازار جلب میکند.

•    کسب درآمد از توکن های غیرقابل معاوضه(NFT) :

ان اف تی یکی دیگر از راههای کسب درآمد از دنیای ارزهای دیجیتال است، که اخیران توجهات زیادی را به خود جلب کرده و به محبوبیت زیادی رسیده است. ان اف تی ها یا به عبارتی توکن های غیر قابل معاوضه توکن هایی هستند که هنرمندان با استفاده از آنها می توانند آثار خود را به جای حراجی ها در پلتفرم های مخصوص ان اف تی ها به فروش برسانند. به این شکل که که با تبدیل یک اثر هنری تصویر، فیلم، موسیقی، کاور فیلم ها و بازی های کامپیوتری و یا هر اثر هنری دیگری به ان اف تی آن ها را به چند برابر قیمت خود می فروشند. این روش هم در کنار دیگر روش های کسب درآمد از حوزه ارز دیجیتال اخیرا مورد توجه است. روش سرمایه گذاری در ان اف تی ها یه این شکل است، که فرد با بررسی پتانسیل رشد یک ان اف تی و اینکه این ان اف تی میتواند در آینده به محبوبیت بالایی برسد، روی آن سرمایه گذاری میکند. پس از رشد و رسیدن به محبوبیت ان اف تی خود را با قیمت مورد نظر خود می فروشد و سود میکند.

•    کسب درآمد از ایردراپ ها(Airdrop) :

بازاریابی برای ارزهای دیجیتال یکی دیگر از روش هایی است که می تواند به صورت رایگان شما را صاحب ارزهای دیجیتالی بکند. به این روش که شما با بازاریابی و تبلیغات برای یک ارز بخصوص در شبکه های اجتماعی و یا خرید مقدار مشخصی از آن ارز و یا انجام تراکنش روی شبکه ارز مورد نظر مقدار معینی از توکن های آن ارز دیجیتالی را به عنوان پاداش دریافت می کنید.

•    کسب در آمدن از بازی های کامپیوتری : 

با روی کار آمدن ان اف تی ها بازی های کامپیوتری هم دستخوش تغییرات اساسی شد. به طوری که بازی های کامپیوتری تبدیل به یک منبع درآمد برای برخی از افراد شد. این اتفاق به لطف پروژه های بلاک چینی که برای بازی های کامپیوتری ساخته شده بود رقم خورد. شخصیت های این نوع بازی ها به صورت ان اف تی ساخته شده است، و بازیکنان در صورت برنده شدن در این نوع بازی ها توکن های ان اف تی مربوط به شخصیت های بازی را به عنوان پاداش دریافت میکنند. این روش هم یکی از پرسودترین روش های کسب درآمد از دنیای ارزهای دیجیتالی است.  

•    کسب درآمد از متاورس  :

متاورس حوزه فعال در زمینه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده یکی دیگر از حوزه های ادغام شده با دنیای ارزهای دیجیتال و شبکه بلاک چین میباشد، که پتانسیل رشد بالایی دارد، و یکی دیگر از راه های کسب درآمد در این حوزه می باشد. متاورس که اخیرا با خرید و فروش زمین هایش تیتر یک اخبار جهان شده، میتواند تبدیل به یک بستر سود ده در بلند مدت شود. شما در این محیط می توانید علاوه بر بازی و سرگرمی به کسب درآمد به صورت ارز دیجیتال هم بپردازید.

نتیجه گیری :
اهمیت دنیای ارزهای دیجیتال روز به روز درحال افزایش است. هر روز کسب و کارها و حوزه های جدید تکنولوژی شروع به ادغام با این حوزه میکنند، و روش های سرمایه گذاری نوین و سود دهی را در اختیار مردم دنیا قرار میدهند. به همین خاطر یادگیری و آموزش های لازم در این زمینه برای عقب نماندن از این حوزه مهم است. از طرفی روش های مختلف کسب درآمد که در دنیای ارزهای دیجیتال در اختیار افراد قرار گرفته، بر جذابیت و محبوبیت آن می افزاید.

بالا