ارز دیجیتال

استراتژِ های معاملاتی چیست؟

1402/01/28 0

همه کسانی که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند و به موفقیت‌های بزرگی رسیده‌اند، یک استراتژی معاملاتی برای خود دارند. هر معامله‌گری باید برای خودش یک استراتژی معاملاتی اختصاصی داشته باشد. این استراتژی‌ها با داشتن قوانین و راهبردهای خاص به معامله‌گران کمک می‌کنند در شرایط مختلف اقدامات و واکنش‌های حساب شده‌ای از خود نشان دهند. در آموزش ترید ارز دیجیتال، انواع استراتژی معاملاتی مورد توجه قرار می‌گیرد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی انواع استراتژی ترید ارز دیجیتال می‌پردازیم تا با درک اهمیت این موضوع بتوانید بهترین استراتژی را برای خود پیدا کنید.

استراتژِ های معاملاتی چیست؟

از آنجایی که استراتژی در حوزه‌ها و موضوعات مختلف کاربرد گسترده دارد، اگر بخواهیم تعریف ساده از آن بیان کنیم، می‌توانیم «مجموعه برنامه‌ و اقدامات بلند‌مدت و کوتاه‌مدت برای رسیدن به اهداف مشخص در شرایط عدم قطعیت» را استراتژی بنامیم. حال اگر این مفهوم را وارد بازارهای مالی کنیم، «مجموعه خاصی از شرایط و قوانین که زمان ورود و خروج شما از بازار را مشخص می‌کند» استراتژی معاملاتی نام دارد. داشتن استراتژی یا سیستم معاملاتی این امکان را به معامله‌گران می‌دهد که با دید بهتری بازار را رصد کنند و نقاط بهینه را بهتر شناسایی کنند. از طرف دیگر معاملاتی که با استراتژی مشخصی انجام شده‌اند، به‌راحتی قابل تجزیه‌وتحلیل هستند؛ بررسی روندهای گذشته یکی از روش‌هایی است که شما می‌توانید نسبت به درست یا نادرست بودن سیستم معاملاتی خود اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز آن را بهبود دهید.

چگونه یک استراتژی معاملاتی موفق طراحی کنیم؟

یک معامله‌گر حرفه‌ای برای تغییرات و رفتارهای بازار، برنامه مشخص و از پیش تعیین‌شده‌ای دارد و هر رفتار غیر قابل ‌پیش‌بینی آن را مدیریت می‌کند. به زبان ساده می‌توان گفت استراتژی‌های معاملاتی مجموعه قوانینی هستند که بر روش کلی معامله‌گر در هنگام معامله در بازارهای مالی نظارت دارد و معامله‌گر از طریق آن به خرید و فروش سهام می‌پردازد. یک معامله‌گر تنها با داشتن استراتژی معاملاتی قادر به حفظ سرمایه خود خواهد بود. در غیر این صورت ممکن است به دلیل هیجانی بودن جو بازار، کل سرمایه خود را از دست دهد. بنابراین داشتن یک استراتژی مدون و مکتوب به تمام فعالیت‌های معامله‌گر نظم می‌دهد. این مهم از تأثیر هر عامل منفی بر روحیه سرمایه‌گذار جلوگیری کرده و به او کمک می‌کند تا با اتکا به استراتژی شخصی خود به معامله بپردازد و دچار احساساتی چون ترس، طمع، خشم و… نشود.

مزایای استراتژی های معاملاتی چیست؟

استراتژی های معاملاتی با استفاده از روش های زیر توسعه می یابند: ۱. تجارت خودکار ۲. توسعه بصری ۳. برنامه نویسی
استراتژی های معاملاتی را می توان از طریق معاملات خودکار یا معامله گر (تعداد اختیاری) اجرا کرد. تجارت اختیاری هم به نظم و هم مهارت نیاز دارد. یک استراتژی معاملاتی قادر است تمام یا بخشی از سبد سرمایه گذاری شما را خودکار کند. یک مدل معاملاتی کامپیوتری را می توان برای هر دو سبک معاملاتی تهاجمی و محافظه کار اصلاح کرد.

نتیجه گیری :
تدوین یک استراتژی معاملاتی مطلوب در بازار سرمایه باید برای هر سرمایه‌گذار به ‌عنوان اولویتی مهم و اساسی باشد. بدون داشتن یک استراتژی معاملاتی شخصی، سرمایه‌گذار تحت تأثیر جو منفی بازار و تقلید از استراتژی معاملاتی سرمایه‌گذاران دیگر قرار گرفته و دچار سردرگمی و شکست در بازار سرمایه می‌شود. با توجه به روحیات افراد متفاوت پیروی از هر استراتژی معاملاتی روش صحیحی نیست چرا که ممکن است یک استراتژی معاملاتی برای یک فرد مناسب و برای فرد دیگر نامناسب باشد.


 

بالا