ارز دیجیتال

حساب اجاره ای در ارز دیجیتال چیست؟

1402/03/06 0

اجاره حساب کاربری در  صرافی های ارز دیجیتال امری غیر‌قانونی است که معمولا افرادی که این کار را انجام می‌دهند در زندگی خود به یکباره شکست بزرگی را متحمل می‌شوند. اما چرا این کار غیر‌قانونی و خطرناک است؟ می‌توان گفت اجاره‌دادن حساب کاربری در امر ارز دیجیتال مانند این است که شما تمامی اطلاعاتی که در مورد خود و خانواده‌تان دارید را بدون اینکه فرد مورد‌نظر را بشناسید، به او بدهید. در ‌واقع با این کار به او اجازه داده‌اید تا هر کاری که می‌خواهد را با این اطلاعات انجام دهد؛ اما با نام و نشانی شما!

حساب اجاره ای در ارز دیجیتال چیست؟

هر فردی که وارد بازار کریپتوکارنسی می‌شود، به احراز هویت یا دست‌کم افتتاح یک حساب ارز مختص به خود ملزم خواهد بود. عواید حاصل از معاملات ارزهای دیجیتال به این حساب‌ها واریز می‌‌شود و کاربران می‌توانند آن‌ها را یک حساب بانکی بدانند. معمولاً امنیت این حساب‌ها به‌کمک رمزهای خصوصی تأمین می‌شود؛ بنابراین دارندگان این حساب‌ها باید در نگهداری اطلاعات حساب خود کوشا باشند. اما چنانچه فردی اطلاعات حساب خود را در اختیار دیگری قرار دهد، اختیار آن حساب از دست او خارج می‌شود و کلاه‌برداران می‌توانند از حساب او سوءاستفاده کنند؛ برای مثال برخی افراد سودجو با استفاده از درگاه‌های پرداخت ناامن اطلاعات بانکی دیگران را سرقت کرده و با به‌کارگیری حساب کاربری افراد دیگر هویت خود را مخفی می‌سازند؛ بنابراین اگر اطلاعات حساب خود را در اختیار این افراد قرار دهید یا به‌اصطلاح حسابتان را به این افراد اجاره دهید، تمام این کلاه‌برداری‌ها به حساب شما ثبت شده و به‌دلیل پول‌شویی مشمول مجازات سنگین خواهید شد.

خطر اجاره¬‌دادن حساب کاربری در صرافی‌های ارز دیجیتال :

احتمالاً شما هم این روزها در شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های رایگان درج آگهی همچون شیپور یا دیوار، آگهی‌هایی با عناوین مختلف و وعده‌ی حقوق میلیونی با کار در اینترنت و مواردی از این دست را مشاهده کرده‌اید. بدیهی است که چنین آگهی‌هایی که به کسب درآمد بدون دانش و سرمایه و ثروتمند¬شدن یک‌¬شبه اشاره دارند، یا کلاه‌بردار هستند یا به احتمال بسیار زیاد آن عمل مجرمانه و غیرقانونی‌ است. تعداد زیادی از این آگهی‌ها شما را به شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام هدایت کرده و از شما به بهانه‌¬های متعدد و مختلفی همچون تکمیل ظرفیت معامله با حساب خود یا کمک به شما در معاملات در قالب تیم‌های حرفه‌ای بازارهای دیجیتال، درخواست افتتاح حساب در یک یا دو صرافی فعال در ایران را می‌دهند و اطلاعات این حساب کاربری ایجاد شده را از قربانیان درخواست می‌کنند! حال شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که کلاه‌برداران با یک حساب اجاره‌¬ای ارز دیجیتال تازه افتتاح‌¬شده چگونه پولشویی می‌¬کنند؟ یا واگذاری و اجاره حساب کاربری ارز دیجیتال چه خطری می‌¬تواند برای شما داشته باشد؟ برای پاسخ به این سؤال به مثالی اشاره می‌کنم که درک آن ساده باشد؛

چگونه می‌توان از فریب خوردن از افراد سودجو و کلاهبردار جلوگیری کرد؟

بهترین کار برای جلوگیری از فریب خوردن از کلاهبرداران و اجاره ندادن حساب ارز دیجیتال خود به این افراد این است که به‌راحتی به دیگران اعتماد نکنید. علاوه بر این، مهم است از قانون حساب اجاره ای آگاه باشید و بدانید که این کار می‌تواند با چه خطرات و عواقبی همراه باشد. در این صورت، محتاطانه‌تر عمل خواهید کرد و رویای یک‌شبه پولدار شدن، شما را در دام افراد سودجو گرفتار نخواهد کرد. هنگامی که در صرافی یک حساب ایجاد کنید، هشدارهای بسیار مفیدی را در مورد جرم حساب اجاره ای دریافت می‌کنید. حتما این هشدارها را به‌دقت مطالعه کنید و از آن‌ها پیروی کنید تا بتوانید بیشترین محافظت را برای حساب ارز دیجیتال خود فراهم کنید. برای مثال، حتما به یاد داشته باشید که رمز و سایر اطلاعات حساب ارز دیجیتال خود را به‌هیچ‌عنوان با دیگران به اشتراک نگذارید. همچنین، به یاد داشته باشید که هرگز با پولی که متعلق به خودتان نیست و از طریق فردی ناشناس به حساب بانکی شما منتقل شده است، رمز ارز خریداری نکنید. در این شرایط، خرید ارز دیجیتال برای دیگران می‌تواند برای شما پیامدهای قانونی داشته باشد. همانطور که مطرح شد بسیاری از مجرمان وعده‌های درآمدهای میلیونی با کار در منزل را می‌دهند و بنابراین، ارتباط گرفتن و همکاری با آن‌ها می‌تواند بسیار وسوسه‌برانگیز باشد. با این حال، هر چقدر بیشتر احتیاط کنید و همچنین، هر چقدر خوش‌باوری را در خود کاهش دهید، کمتر احتمال دارد که فریب افراد کلاهبردار را بخورید.

نتیجه گیری :
در مقاله حساب اجاره ای در ارز دیجیتال تلاش کردیم تا ضمن معرفی روش‌های کلاهبرداری در اینترنت، با عواقب سهل انگاری در این زمینه آشنا شوید. از آن جایی صاحبان حساب کاربری مسئولیت اجاره حساب و سوءاستفاده از آن توسط کلاهبرداران را بر عهده‌ دارند، نباید در صرافی‌ها، اقدام به خرید برای سایر افراد کنند و یا حساب کاربری خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

 

بالا