ارز دیجیتال

نهنگ ارز دیججیتال چیست؟

1402/03/24 0

کیست که دلش نخواهد نهنگ کریپتو (Crypto Whale) باشد؟ با شنیدن کلمه نهنگ اولین تصویری که در ذهن تداعی می‌شود یک موجود عظیم‌الجثه است. این تصویر در دنیای کریپتو هم همان‌قدر بزرگ است! نهنگ ارز دیجیتال یا در معنای جزئی‌تر نهنگ بیت کوین به کسی گفته می‌شود که مقدار زیادی از یک دارایی را در اختیار دارد و با یک حرکت می‌تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد. از همین‌جا می‌شود فهمید که ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار است و خیلی از فعالان کریپتو، حرکات نهنگ‌ها را رصد می‌کنند. حالا میهن بلاکچین در این مقاله قصد دارد چند ابزار برای رصد نهنگ‌های کریپتو معرفی کند که به کمک آنها می‌توانید رد غول‌های بازار رمزارزها را بزنید.

نهنگ ارز دیججیتال چیست؟

نهنگ یکی از بزرگ‌ترین موجوداتی است که در این کره‌ی خاکی زندگی می‌کند. دلیل این نام‌گذاری بر روی برخی از فعالان در حوزه را دارایی بیش از اندازه‌ی آن‌ها و نحوه‌ی عملکردشان می‌داند. نهنگ ارز دیجیتال به کسی می‌گویند که مقدار قابل توجهی از یک رمزارز را در کیف پول خود دارد. برای مثال خالق ناشناس بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو، چیزی حدود یک درصد تمام بیت‌کوین‌ها را در اختیار دارد یعنی معادل ۱ میلیون بیت‌کوین. این مورد صرفا برای بیت‌کوین نیست. به این معنا که اگر میزان قابل توجهی از هر رمزارزی در کیف‌پول خود داشته باشید که بتوانید با خرید و فروش آن بر بازار تاثیر بگذارید، شما نهنگ همان ارز رمزپایه هستید. در بازار ارز دیجیتال، به کسی که دارایی بسیار زیادی دارد را نهنگ می‌نامند این مورد که این افراد چطور توانسته‌اند این مقدار از دارایی را برای خود کسب کنند، ‌خود جای سوال دارد اما یک جواب محتمل این است که این افراد آینده‌ی بازار را پیش‌بینی کرده‌اند و در زمانی که قیمت رمزارز مورد نظرشان بالا نبود، میزان زیادی از آن را خریداری کردند. موضوع قابل اهمیت این است که این افراد بدون آنکه قابل ردیابی باشند، با قیمت‌ها در بازار بازی می‌کنند و باعث نوسانات ارزی می‌شوند تا دارایی خود را افزایش دهند.

نحوه فعالیت نهنگ ارز دیجیتال :

حتماً برای شما این سوال پیش آمده است که چرا این افراد دستگیر نمی‌شوند و یا اینکه چرا هیچگونه نظارتی بر این رفتارهای هنجارشکنانه آنها وجود ندارد. جواب ساده است. نهنگ ارز دیجیتال  به‌راحتی قابل شناسایی نیست! نحوه معاملات یک نهنگ ارز دیجیتال با چنان ظرافتی در بازار انجام می‌شود که حتی متخصص‌ترین افراد حوزه بلاکچین تنها بعد از انجام معاملات و تاثیر ایجاد شده در بازار به حرکات آنها پی می‌برند. برای مثال، هیچ نهنگی کل سرمایه خود را در یک بازار یا صرافی ارز دیجیتال خاص ارائه نمی‌دهد. بلکه با روشی بسیار زیرکانه و با نرخ‌هایی کاملاً متفاوت نسبت به دیگر صرافی‌ها که از قبل سفارش‌های خود را در آن ثبت کرده‌اند، نرخ جدیدی ارائه می‌کند. به این ترتیب در کمتر از ۳۰ دقیقه، ناگهان حجم زیادی از رمزارز در بازارها و صرافی‌ها در دسترس عموم قرار می‌گیرد. اما برای پی بردن به فعالیت‌های نهنگ ارز دیجیتال، راه‌حل‌هایی نیز ارائه شده که با کمی دقت می‌توان از آنها آگاه شد. برای مثال، اگر در یک صرافی مشاهده کردید سفارش‌های خرید بزرگی به طور ناگهانی از لیست خرید غیب می‌شوند، می‌توانید حدس بزنید نهنگی در حال خالی کردن حساب خود از بازار است.

نتیجه گیری :
اکنون شما به خوبی می دارید که نهنگ ارز دیجیتال چیست و چگونه می توانیم بر اساس رفتار نهنگ ها در بازار رمز ارزها در این بازار معامله کنیم. همچنین در این مقاله سعی کردیم تا نحوه تشخیص رفتار نهنگ ارز دیجیتال را نیز به شما معرفی کنیم و روش های تحلیلی لازم و جذاب برای این موضوع را نیز به شما معرفی کردیم. حالا این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید با بررسی رفتار نهنگ ها معاملات خود را به مراتب نسبت به گذشته بهینه‌تر نمایید و تبدیل به یک معامله گر موفق در بازار رمز ارزها شوید. در انتهای این مقاله شما را دعوت می کنیم اگر نقطه نظر یا پرسشی درباره نهنگ ارز دیجیتال دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. بی صبرانه منتظر شنیدن اظهارات شما درباره نهنگ ها در بازار رمز ارز ها هستیم.


 

بالا