ارز دیجیتال

تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا چیست؟

1402/11/07 0

تکنیک محتوای آسمان خراش برای اولین بار توسط برایان دین، موسس سایت backlinko پیاده سازی شد. در سال ۲۰۱۶ برایان دین، با نوشتن مقاله ای توانست ترافیک سایتش را دو برابر کند و تعداد زیادی بک لینک هم به آن صفحه جذب کند. او معتقد بود این موفقیت ها را به سبب نوشتن محتوای آسمان خراش به دست آورده است. در این مطلب، توضیح می دهیم: تکنیک آسمان خراش در محتوا چیست؟ سپس به سراغ آموزش تولید محتوا آسمان خراش می رویم و در ادامه شما را با مزایا و معایب محتوا آسمان خراش و موارد استفاده از آن آشنا می کنیم.

محتوای آسمان خراش چیست؟

تکنیک محتوای آسمان خراش در سال 2015 ابداع شد و روشی برای ایجاد بهترین محتوا در بازاریابی محتوا است. این استراتژی در سئو مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آن محتواهایی را خواهید یافت که در موتورهای جست‌وجو به خوبی عمل کرده اند و رتبه بالایی دارند. کاری که شما به عنوان یک کارشناس محتوا باید انجام دهید، این است که محتوایی ایجاد کنید که از محتواهای موجود برتر باشد. پس از آن، باید طبق یک استراتژی منظم فعالیت یا اطلاع رسانی و تبلیغات را برای محتوای موجود انجام دهید تا بک لینک‌ها و اشتراک گذاری‌های بیشتری دریافت کنید. وقتی تکنیک محتوای آسمان برای نوشتن یک محتوای تخصصی خراش به درستی انجام شود، عملکرد سئوی شما تا حد زیادی بهبود می‌یابد و می‌توانید در صفحه و رتبه‌های اول گوگل قرار بگیرید.

مزایای استفاده از تکنیک آسمان خراش:

خب، حالا که به خوبی نحوه اجرای این تکنیک را هم یاد گرفتیم، اجازه بدهید کمی به بحث های حاشیه موضوع بپردازم و در مورد مزایا و معایبش هم صحبت کنم. اول به سراغ مزایا برویم:

1. رتبه بهتر در انتظار شماست:

گوگل از همان ابتدا هم به محتواهای طولانی تر علاقه بیشتری نشان میداد. شاید نه مثل قبل، ولی هنوز هم گوگل در بررسی سئو محتوای یک صفحه، به تعداد کلمات آن اهمیت میدهد و در این شرایط آسمان خراش ها نسبت به انواع محتوای دیگر مزیت دارند. علاوه بر این، با توجه به طولانی بودن آسمان خراش ها، میتوانید از کلمات کلیدی LSI و کلمات کلیدی اضافه زیادی در آن استفاده کنید. به این ترتیب علاوه بر بهبود سئو محتوا، میتوانید با کلمات کلیدی مختلفی هم روی یک محتوا رتبه بگیرید. البته بیشتر منظورم کلمات کلیدی مترادف است نه هر نوع کلمه کلیدی اضافه.

2. کاربر دوست تان خواهد داشت:

محتواهای آسمان خراش اصولا محتواهای طولانی هستند و این طولانی بودن شان دست شما را باز میگذارد تا از انواع محتوای چند رسانه ای مثل ویدیو و صوت و اینفوگرافیک در آنها استفاده کنید. به این ترتیب محتوایی که مینویسید، یک محتوای ارزشمند خواهد بود و علاوه بر برندسازی، نظر مخاطبان را نسبت به خودش جلب میکند. این جلب نظر به زمان ماندگاری بیشتر کاربر و کاهش نرخ پرش و در نتیجه سئو بهتر ختم میشود.

3. دیده میشوید:

با اینکه هنوز در ایران خیلی فرهنگ لینک دادن به محتواهای ارزشمند جا نیوفتاده، با خوشحالی باید بگویم که کاربران ایرانی مدتی است که محتواهای واقعا ارزشمند را در شبکه های اجتماعی شان به اشتراک میگذارند. بنابراین چه روی بک لینک ها حساب کنیم و چه روی اشتراک گذاری و سوشیال سیگنال، در نهایت آسمان خراش ها پتانسیل بیشتری برای دریافت اینها و دیده شدن دارند.

نتیجه گیری:
خوب به انتهای این مطلب رسیدیم، ما سعی کردیم شما را با تکنیک محتوای آسمان خراش، روش انجام آن و مزایا و معایب آن آشنا کنیم. در پایان این نکته را در نظر داشته باشید که در همه انواع محتوا، چه آسمان‌خراش و چه دیگر محتواها، رضایت کاربر را در اولویت قرار دهید و محتوایی با ارزش تولید کنید که برای کاربر مفید باشد. مطمئن باشید، با این کار قدم بزرگی برای سئو و بهینه سایت نیز برداشته اید.
 

بالا