ارز دیجیتال

9 مورد از مزایا و 5 مورد از معایب ارز دیجیتال بیت کوین

1403/01/27 0

ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) یک ارز رمزنگاری شده، یک ارز مجازی است که برای عمل به عنوان پول و نوعی پرداخت خارج از کنترل هر شخص، گروه یا نهاد طراحی شده است، بنابراین نیاز به دخالت شخص ثالث در تراکنش‌های مالی را از بین می‌برد. برای تأیید تراکنش ها به استخراج کنندگان بلاک چین پاداش داده می شود و می توان آن را در چندین صرافی خریداری کرد. بیت کوین در سال 2009 توسط یک توسعه دهنده ناشناس یا گروهی از توسعه دهندگان با نام ساتوشی ناکاموتو به عموم معرفی شد. از آن زمان این ارز به شناخته شده ترین ارز رمزنگاری شده در جهان تبدیل شده است. محبوبیت آن الهام بخش توسعه بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر شده است. درباره ارز دیجیتالی که همه چیز را شروع کرده است بیشتر بیاموزید. تاریخچه پشت آن، نحوه کارکرد آن، نحوه دریافت آن، و برای چه چیزی می توان از آن استفاده کرد.

مزایای ارز دیجیتال بیت کوین

1. محافظت در برابر تقلب در پرداخت

بیت کوین ارزهای دیجیتال هستند. از الگوریتم و پروتکل های رمزنگاری استفاده می کند. این امر جعل آنها را غیرممکن می کند.

2. کاهش احتمال سرقت هویت

تراکنش های ارز دیجیتال بیت کوین کاملاً ناشناس هستند. تراکنش‌های بیت کوین به اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساسی از فرستنده یا گیرنده نیاز ندارند.
این به جلوگیری از سرقت هویت کمک می کند. کارت‌های اعتباری یا کارت‌های نقدی از مکانیزم کششی استفاده می‌کنند که در آن اعتبار شما را درخواست می‌کنند و شروع به پرداخت می‌کنند و سپس مبلغی را از حساب شما بیرون می‌آورند.
بیت کوین ها از مکانیزم فشاری استفاده می کنند که در آن شما پرداخت را آغاز می کنید و می توانید هر مبلغی را به گیرنده ارسال کنید.

ارز دیجیتال بیت کوین

3. تسویه حساب فوری

بیت کوین شخص ثالثی را برای تسهیل تراکنش ها درگیر نمی کند. وجوه بلافاصله تسویه می شود و پس از شروع نمی توان آن را به حالت تعلیق درآورد یا می توان آن را بازپرداخت کرد.

4. انتقال مستقیم

معاملات مستقیماً بین کاربرانی که فرستنده و گیرنده هستند انجام می شود. هیچ شخص ثالثی در آنجا دخیل نیست. بنابراین، هزینه های مربوط به دخالت یک واسطه را حذف می کند.

5. نقدینگی بیشتر

در حالی که تبدیل به سایر ارزهای دنیای واقعی، ارز دیجیتال بیت کوین بیشتر ارزش خود را حفظ می کند در حالی که سایر ارزهای دیجیتال ارزش خود را از دست می دهند.

6. معاملات بین المللی.

بیت کوین ساده ترین روش برای شروع یک تراکنش بین المللی است. هیچ هزینه اضافی دریافت نمی کند و بلافاصله به گیرنده تسویه می شود.

7. مستقل از سایر حکومت ها

هیچ مقام سیاسی یا حاکمیتی بیت کوین را تنظیم نمی کند. نفوذ سیاسی ندارد. نه دولت و نه هیچ مقامی نمی توانند آن را مسدود یا تصرف کنند.

8. امنیت بیشتر

بیت کوین امنیت بسیار قوی دارد و تقلب یا تقلب در شبکه پرداخت بیت کوین غیرممکن است. 21 میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت. ارزش بیت کوین را به وعده ای بلندمدت در برابر سایر ارزهای دنیای واقعی تبدیل می کند.

9. بلاک چین

تراکنش های بیت کوین به لطف بلاک چین، دستکاری نشده اند.

ارز دیجیتال بیت کوین

معایب ارز دیجیتال بیت کوین

1. فعالیت بازار سیاه

بیت کوین در بازار سیاه و جنایتکاران محبوب است. با توجه به ویژگی ناشناس کامل، ارز دیجیتال بیت کوین در هک سایبری، معاملات مواد مخدر و معاملات تسلیحاتی در بازار سیاه استفاده می شود. سیستم های حقوقی بین المللی و ملی هنوز قوانین و اختیارات مناسبی بر بیت کوین ندارند و توقف فعالیت های بازار سیاه مرتبط با بیت کوین را دشوارتر می کند.

2. نوسانات قیمت

پس از اینکه FBI اعلام کرد که با بیت کوین به عنوان سایر خدمات مالی قانونی رفتار خواهد کرد، ارزش بیت کوین به شدت افزایش یافت. هنگامی که یک نقض امنیتی در MT رخ داد. صرافی بیت کوین Gox، ارزش بیت کوین بیش از 50 درصد کاهش یافته است. این نوسان قیمت سرمایه گذاری بیت کوین را دشوار می کند.

3. بدون استرداد.

هنگامی که پرداخت شروع شد و بیت کوین کامل قابل نگهداری و بازپرداخت نیست. مستقیماً بین کاربران و بدون واسطه صورت می گیرد. بنابراین بیت کوین قابل برگشت نیست.

4. ارزهای دیجیتال آینده.

ممکن است بیت‌کوین با ارزهای دیجیتال دیگری جایگزین شود که می‌تواند معایب بیت‌کوین را برطرف کند و در عین حال یک شبکه امن برتر را حفظ کند.

5. هک سایبری

هک و باج افزار غیرقانونی از بیت کوین به عنوان یک سیستم پرداخت برای اخاذی از قربانیان آسیب دیده استفاده می کند. به دلیل ماهیت ناشناس بیت کوین، آنها را غیرقابل ردیابی می کند.

ارز دیجیتال بیت کوین

نتیجه 
اکثر کشور ها و دولت ها بیت کوین را می پذیرند. فروشگاه های اروپا و ایالات متحده شروع به پذیرش بیت کوین کردند. بیت کوین پتانسیل تبدیل شدن به با ارزش ترین و پرکاربردترین ارز دیجیتال را دارد. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این ارزهای کنترل نشده جایگزین مناسبی برای ارزهای واقعی باشند. در حالی که بیت کوین هنوز محبوب است، با وجود نوسانات شدید، آینده این ارز دیجیتال هنوز نامشخص است. طرفداران همچنان ادعا می کنند که بیت کوین جایگزین پول متمرکز و تحت کنترل دولت خواهد شد. این یک احتمال است، اما هیچ چیز کمتر قطعی نیست. ارز دیجیتال بیت کوین با نشان دادن اینکه یک ارز مجازی می تواند بدون دخالت یک مقام مرکزی به خوبی عمل کند، بخش بانکی را متحول کرده است.
 

بالا