ارز دیجیتال

برای سرمایه گذاری طلا یا بیت کوین بخریم

1402/07/05 0


در این مقاله قصد داریم برای شما بیت کوین و طلا را مورد بررسی قرار دهیم و بعد از خواندن این مقاله با تجربه و دانش کافی به سرمایه گذاری اقدام کنید.
این روز ها که واقعا اقتصاد وحشتناکی برای کشور حاکم است و با وجود تحریم های زیاد مردم به فکر سرمایه گذاری برای آینده است. تا در آینده منبع کمکی باشد. به همین دلیل افراد دنبال سرمایه گذاری هستند تا سود بیشتری بگیرند. خرید بیت کوین و طلا به همین دلیل یکی از بهترین روش برای سرمایه گذاری محسوب می شود، چون این دارایی ها با گذشت زمان ارزش خود را حفظ کرده و حتی به ارزش خود افزوده می شود. در چند سال اخیر بیت کوین و طلا یک سود خیلی زیادی را در دوران کرونا گذراندند و قیمت بیت کوین به 65 هزار دلار نیز رسید. مانند همیشه سرمایه در بازار های ارز دیجیتالی نیاز به دانش و تجربه کافی می باشد تا از ضرر جلوگیری کند. بیت کوین از زمان وجود، بین کاربران محبوبیت زیادی را جمع کرده است و این محبوبیت مردم را برای خرید بیت کوین تشویق می کند. سرمایه گذاری بیت کوین در زمان حال به معنای واقعی سرمایه گذاری در یک انقلاب تکنولوژی محسوب  شود.
ما در این مقاله قرار است طلا و بیت کوین را باهم مقایسه کنیم و به شباهت و تفاوت آن ها بپردازیم. حالا که فهمیدید در مورد چه چیزی بحث خواهیم کرد برای شما پیشنهاد می شود تا برای کسب دانش سرمایه گذاری درباره طلا و بیت کوین تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

طلا بخریم یا بیت کوین

buy-gold-or-bitcoin-for-investment

در مقاله طلا بخریم یا بیت کوین بهتر است پیش از سرمایه گذاری روی طلا یا بیت کوین بهتر است در مورد مزایا یا معایب آن ها را مورد بررسی قرار دهیم و شباهت و تفاوت های آن ها از یک دیگر ارزیابی کنیم. سپس با توجه به مقدار ریسک پذیری و سود دهی و....  بفهمیم که کدام یک بازار مناسبی برای ما هست.
بیت کوین یک ارز دیجیتالی است که در کنار طلا تازه ظهور است ولی با این حال محبوبیت زیادی را بین کاربران به دست آورده است. این دو یک دارایی محبوبی به حساب می آیند که امروزه در جهان و در سال های اخیر مصرف کنندگان از این دارایی ها زیاد شده است. شاید شما واژه های سود آور و ریسک دهی را شنیده اید، برای سرمایه گذاری بر روی هر کدام از این ها باید میزان ریسک دهی و سود دهی را نیز حساب کنید. منظور از ریسک دهی یعنی اینکه در بیت کوین فردی که دانش و تجربه کافی ندارد، می تواند کل دارایی اش از بین برود. با این حال اگر می خواهید بر روی هر کدام از این ها سرمایه گذاری کنید، به میزان ریسک پذیری شما بستگی دارد.
همانطور که گفتیم طلا یک فلز گرانبها و قدیمی است که بیت کوین در کنار آن یک ارز تازه نفس قرار می گیرد. بیشترین شباهت این دو تا در میزان موجودی آن ها است. طلا را نمی توان دقیق بیان کرد ولی حداکثر سقف بیت کوین 21 میلیون کوین است. بعد از رسید به این سقف هیچ بیت کوینی استخراج نمی شود.

مزایا و معایب سرمایه گذاری روی طلا و بیت کوین

buy-gold-or-bitcoin-for-investment

در این مقاله رسیدیم به بخشی که قرار است مزایا و معایب های این دو دارایی را بررسی کنیم. یکی از مزایا های طلا خرید و فروش آسان آن است که محبوبیت زیادی را بدست آورده است. مزایا دیگر سرمایه گذاری بلند مدت در طلا نقد شوندگی سریع آن است. به طور کلی هر وقت به پول احتیاج داشتیم می توانیم آن ها را به راحتی به نقد تبدیل کنیم. اما باید مواظب باشیم تا از ما کلاهبرداری نشود زیرا فروش طلای تقلبی در بازار زیاد شده و به ما طلای تقلبی نفروشند.
 خب اگر بگید که حجم طلای سرمایه گذار شده زیاد است آن ها را می توانید در بانک ها ذخیره کنید و از امنیت آن ها نگران نباشید. اگر برای سرمایه گذاری کوتاه مدت به طلا نگاه می کنید پیشنهاد می کنیم که سرمایه گذاری نکنید چون به احتمال زیاد برای شما می تواند زیانبار شود ولی اگر به عنوان یک سرمایه گذاری 5 یا 10 ساله نگاه می کنید یکی از بهترین گزینه ها برای سود دهی است.
خب الان نوبت به بیت کوین رسیده تا مزایا و معایب آن را بررسی کنیم. 
صد ها سال است که همه طلا و دلار را به عنوان دارایی امن می شناسند ولی بیت کوین در کنار این ها ارز تازه نفس می باشد. بیت کوین نیز مثل طلا از امنیت فراوانی برخوردار است حتی می توان امنیت بین کوین از آن ها نیز بیشتر باشد. بیت کوین نیز مثل طلا کمیاب و استخراج آن سخت است. چون فقط 21 میلیون کوین وجود دارد. ما می دانیم که بیت کوین مثل طلا قابل مشاهده نیست و تجسم ظاهری ندارد ولی به رسمیت شناخته می شود. به همین دلیل محبوبیت آن در بین کاربران زیاد شده است. مزایا دیگری است، حجم وسیعی آن در بین سراسر دنیا فقط در چند ثانیه در بین کاربران معامله می شود. بیت کوین ویژگی هایی مانند آزادی در پرداخت، دسترسی بین المللی، هزینه پایین در بین عملیات و عدم وابستگی به دولت و سیاست است و امنیت در بین تراکنش ها را بلاک چین ها رمزنگاری و غیر متمرکز می کند و امنیت آن ها ار به حدی زیاد می کند.

طلا بهتر است یا بیت کوین

buy-gold-or-bitcoin-for-investment

خب برای جواب به این سوال باید بگیم که این هم به ریسک پذیری شما بستگی دارد چون هر کدام ویژگی ها و ریسک های خودش را دارد. اگر بخواهید سرمایه گذاری کنید باید هدف از سرمایه گذاری، میزان صبر داشته باشید ولی توصیه می کنیم که مقداری از سرمایه تان را وارد این بازار کنید چون بازار پستی و بلندی زیاد دارد.
برای مثال ما بیت کوین 65 هزار دلاری هم دیدم و هم 20 دلاری دیدیم. اگر برای سود و آینده سرمایه گذاری انجام می دهید باید صبر داشته باشید. خب نگفته نماند، اگر به دنبال سرمایه گذاری امن و کم ریسک هستید طلا بهترین گزینه است ولی اگر دنبال سود بیشتر و پر ریسک هستید، بیت کوین را پیشنهاد می کنیم.
جمع بندی و نتیجه
در این مقاله درباره بیت کوین و طلا بحث کردیم و مزایا و معایب های آن ها را بررسی کردیم و برای بالا بردن دانش و آگاهی تان برای سرمایه گذار در این بازار توضیح کامل و جامعی را ارائه دادیم. امیدواریم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید، خوشحال می شویم که نظرات تان را با ما در میان بگذارید.
 

بالا