ارز دیجیتال

بررسی معایب تولید محتوای با هوش مصنوعی

1402/08/08 0

تولید محتوا با هوش مصنوعی یکی از داغ‌ترین بحث‌های این روزهاست؛ چراکه هوش‌های مصنوعی مختلف موفق شده‌اند محتواهایی چنان باکیفیت تولید کنند که تشخیص آن‌ها از محتواهای تولیدشده توسط انسان‌ها غیرممکن باشد. جذاب‌تر آنکه تولید محتوا با هوش مصنوعی فقط به صورت متنی همچنین محتواهای صوتی، تصویری و حتی ویدیویی بسیار باکیفیتی می‌توان با کمک آن‌ها ساخت. همین موضوع باعث شده تا تولید محتوا با هوش مصنوعی برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک اینترنتی و مخصوصا انواع فروشگاه اینترنتی یک موضوع داغ و جذاب باشد؛ چراکه با کمک آن‌ها می‌توان پست وبلاگ نوشت، محصولات مختلف را معرفی کرد، انواع تصاویر جذاب و محتواهای صوتی شنیدنی را تولید کرد. حتی یک مجری اختصاصی برای محتواهای ویدیوئی ساخت که از چهره‌ای زیبا و صدا و بیانی بدون نقص بهره می‌برد. در این میان، علاوه بر مزایای فوق‌العاده آن، می‌بایست به شیوه عملکرد، مشکلات هوش مصنوعی در تولید محتوا و مخصوصا محتواهای متنی نیز آگاه باشیم و با راه‌های بهینه‌سازی محتواهای تولیدشده با AI آگاه شویم. بنابراین اگر قصد دارید با کمک هوش‌های مصنوعی برای وب‌سایت خود محتواهای متنی تولید کنید، با ما همراه شوید تا همه‌چیز را در این زمینه بررسی کنیم.

تولید محتوا با هوش مصنوعی

چگونگی تولید محتوا با هوش مصنوعی؟

تولید محتوا با هوش مصنوعی یکی از بحث های داغ در بازاریابی محتوایی است که خیلی از افراد آن را نادیده می گیرند، در حالی که باید اهمیت زیادی به این مسئله قائل شد. ChatGPT یکی از ربات های پشرفته هوش مصنوعی است که می تواند محتوا تولید کند. برای اینکه بتوانید با استفاده از این ربات محتوا تولید کنید، باید موضوع مورد نظر خودتان را در این ربات قرار دهید. سپس این ربات اطلاعاتی زیادی را درباره موضوع شما جمع آوری می کند و شما می توانید با کنار هم قرار دادن این مطلب، یک محتوا تولید کنید. شما با کمک هوش مصنوعی نه تنها می توانید محتوای متنی تولید کنید، بلکه امکان تولید محتوای صوتی، ویدیویی و تصویری نیز با هوش مصنوعی وجود دارد. همچنین تولید محتوا با هوش مصنوعی به فرایند خودکار کردن فرایند تولید محتوا گفته می شود. البته در حال حاضر الگوریتم های گوگل پیشرفت کردند و سایت هایی که از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می کنند را جریمه می کند. ابزارهایی وجود دارند که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را تشخیص می دهند که می توانید از آنها کمک بگیرید.

معایب تولید محتوا با هوش مصنوعی:

همانطور که گفته شد، استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا همیشه مناسب نیست. امروزه گوگل می تواند محتواهای هوش مصنوعی را تشخیص دهد. به همین دلیل خیلی از افراد دیگر با استفاده از هوش مصنوعی، محتوا تولید نمی کنند و ترجیح می دهند تا خودشان دست به کار شوند. تولید محتوا با هوش مصنوعی معایب زیادی به همراه دارد. در ادامه برخی از معایب تولید محتوا با هوش مصنوعی را بررسی می کنیم.

سرقت ادبی

یکی از معایب تولید محتوا با هوش مصنوعی سرقت ادبی است. همانطور که می‌دانید برای اینکه بتوانید از این ابزار برای تولید محتوا استفاده کنید، باید سوال خود را وارد کنید. این ابزار بر اساس اطلاعات و دیتاهایی که در آن ذخیره شده‌اند، بهترین و مناسب‌ترین پاسخ را انتخاب می‌کند و سپس آن را به کاربر نشان می‌دهد. اما در این راستا ممکن است دیتاهایی که نمایش داده می‌شوند، دقیقا برگرفته از متون دیگر باشند و همین امر منجر به سرقا ادبی می‌شود. سرقت ادبی یکی از بزرگترین مشکلاتی است که می‌تواند کیفیت محتواهای شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

کیفیت نامناسب

کسانی که شروع به استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می کنند ممکن است هر بار سطح کیفیت متفاوتی دریافت کنند. مقدار اطلاعات موجود در مورد موضوعات بر اساس میزان محتوای مرتبط در مورد هر موضوع متفاوت است. این بدان معناست که شما خروجی ثابتی از محتوای آموزنده در تمام موضوعات مورد علاقه خود نخواهید داشت.

نکته حرفه‌ای: هرچه فیلترهای محتوای هوش مصنوعی را بیشتر مشخص کنید، احتمال اینکه با این مشکل مواجه شوید کمتر می‌شود. در جستجو خود دقیقا مشخص کنید که محتوا در رابطه با چه موضوعی و برای چه چیزی (مقاله، متا دیسکریپشن، شرح شغل و…) می خواهید.

تولید محتوا با هوش مصنوعی

نیازمند بررسی و بازبینی انسانی

آپلود محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بدون تصحیح یا ویرایش قبلی به نفع شما نیست. انسان‌ها می‌توانند محتوای درهم، نادرست یا توهین‌آمیز را که فناوری هوش مصنوعی به دلیل عدم آگاهی تشخیص نمی‌دهد، شناسایی کنند.

نکته حرفه ای: اگر به محتوای تولید شده با هوش مصنوعی تکیه می کنید، به جای محصول نهایی، از آن به عنوان پایه‌ای برای ایده پردازی استفاده کنید. از نتایجی که دریافت می‌کنید استفاده کنید تا آن‌ها را با چیزی اصیل برای جنبه انسانی که Google جستجو می‌کند تطبیق دهید.

جمع بندی:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره تولید محتوا با هوش مصنوعی برای شما ارائه کنیم، به بررسی معایب تولید محتوا با هوش مصنوعی و تاثیر محتوای تولید شده با هوش مصنوعی روی وبسایت را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد، تولید محتوا با هوش مصنوعی به فرایند خودکار کردن فرایند تولید محتوا گفته می شود. البته در حال حاضر الگوریتم های گوگل پیشرفت کردند و سایت هایی که از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می کنند را جریمه می کند. تولید محتوا با هوش مصنوعی(ChatGPT) معایب زیادی به همراه دارد. از جمله از این معایب می توان به کیفیت نامناسب، بروز نبودن اطلاعات، کپی و تکراری بودن محتواها اشاره کرد.

بالا