ارز دیجیتال

آینده ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟

1402/09/21 0

پیش بینی آینده بازار ارز دیجیتال و بررسی آینده رمز ارزها جزو آن دسته از موضوعاتی است که نیازمند مدت‌ها تحلیل، تفکر و مطالعه در این زمینه خواهد بود. پیچیدگی و شگفتی‌های رمز ارزها و دنیای کریپتوکارنسی به قدری زیاد است که برای پیش بینی آینده ارز های دیجیتال باید عوامل زیادی را مورد بررسی قرار دهید. زمانی که ساتوشی ناکاموتو به عنوان خالق اولین ارز رمزنگاری شده در بازار ارزهای دیجیتال، وایت پیپر بیت کوین را منتشر کرد، هیچ کس توقع نداشت که چندین سال بعد ارزش همان بیت کوین به این میزان افزایش پیدا کند. در سال‌های اخیر کشورها و دولت‌های مختلف نیز واکنش‌های کاملا متفاوتی نسبت به پذیرش ارز دیجیتال به عنوان ارز رسمی کشور از خود نشان داده‌اند. افراد زیادی هم بخش زیادی از دارایی خود را به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال اختصاص داده‌اند. اما به راستی آینده رمزارزها چگونه خواهد بود؟ با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب قرار است به این سوال پاسخ دهیم.

آینده ارزهای دیجیتال:

بازار ارزهای دیجیتال از سال 2009 با راه‌اندازی بلاکچین بیت کوین کار خود را شروع کرد و به مرور ابعاد خود را گسترش داد. در 14 سال گذشته این بازار یکی از بهترین برآیندهای سرمایه گذاری را داشته است و به همین دلیل علاقه سرمایه گذاران را به خود جذب کرده است. در بازارهای صعودی رشدهای چند هزار درصدی یک اتفاق ساده برای بازار کریپتو است. اما از طرفی در بازارهای نزولی یک ارز به راحتی می‌تواند 90 درصد از ارزش خود را از دست بدهد. این موضوع به دلیل نوپا بودن بازار است و هنوز شک و تردید زیادی نسبت به آینده آن وجود دارد. برای اکثر سرمایه گذاران این بازار آینده ارز دیجیتال در حاله‌ای از ابهام است. در حالی که پیش بینی ارزهای دیجیتال و آینده آن‌ها به صورت دقیق تقریباً غیر ممکن است، اما عواملی در آینده آن تاثیر دارند. در این مقاله قصد داریم معیارهای تاثیر گذار در رشد بازار کریپتو و البته تهدیدهای موجود برای آینده رمز ارزها را مورد بحث قرار دهیم.

مولفه های تاثیرگذار در آینده ارزهای دیجیتال:

ارزهای دیجیتال در حال حاضر یکی از ارزشمندترین دارایی‌های موجود در بازار هستند که طرفداران زیادی نیز دارند. اغلب کارشناسان و فعالان حوزه کریپتو به آینده ارزهای دیجیتال امیدوار هستند و معتقدند که آینده متعلق به رمز ارزها خواهد بود. البته برخی از افراد نیز وجود دارند که با ارزهای دیجیتال مخالف هستند و بر این باورند که این ارزها در دراز بلند مدت ارزش خود را از دست خواهند داد. مولفه‌های مختلفی بر بر آینده ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارند و بدون بررسی آن‌ها نمی‌توان در مورد این موضوع بحث کرد. این مولفه‌ها عبارت‌اند از:

پذیرش ارزهای دیجیتال:

در سال‌های اولیه پیدایش ارزهای دیجیتال کمتر کسی به آن توجه می‌کرد و اغلب مردم کریپتو کارنسی را مسخره می‌کردند. اما با گذشت زمان، مشاهده رشد ارزهایی همچون بیت کوین و پیدایش ارزهای دیجیتال کاربردی نظر مردم هم تغییر کرد.  به گونه‌ای که امروزه همه از بازار کریپتو حرف می‌زنند و معتقدند این بازار یک مسیر ایده‌‌آل برای کسب درآمد است. بنابراین با پذیرش ارزهای دیجیتال توسط مردم، دولت‌ها و شرکت‌های مالی نقش مهمی در آینده ارزهای دیجیتال دارد.

آینده ارزهای دیجیتال

ارزش بازار یا مارکت کپ:

ارزش بازار کریپتو یکی دیگر از عواملی است که روی آینده ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد. در حال حاضر این بازار ارزشی بالغ بر یک تریلیون دلار دارد. این موضوع نشان می‌دهد که مردم استقبال خوبی از کریپتو می‌کنند و سرمایه‌گذاری‌های متعددی روی پروژه‌های ارز دیجیتال انجام می‌دهند. اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند طبیعی است که کریپتو جزو بازارهای مالی دنیا شود.

کاربرد پذیری:

هر چقدر ارزهای دیجیتال به پیشرفت و راحتی کاربران کمک می‌کنند به همان اندازه محبوب‌تر خواهند بود. خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد راه‌اندازی پروژه‌های متعدد ارز دیجیتال بودیم که دغدغه اصلی آن‌ها رفع نیازهای مردم بوده است.  هر چقدر این پروژه‌ها در راستای برطرف کردن نیازهای مردم و جامعه حرکت کنند آینده بهتری نیز خواهند داشت. این موضوع دلیل اصلی استقبال مردم از ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر بوده است.

قانون گذاری ها:

ارزهای دیجیتال به‌صورت غیرمتمرکز کار می‌کنند و غیرقابل ردیابی هستند. این موضوع باعث می‌شود که برخی از افراد سودجو از ارزهای دیجیتال برای امور خلافکارانه و پولشویی استفاده کنند. به همین جهت اغلب دولت‌های قانون‌های سختی را در رابطه با ارزهای دیجیتال تنظیم می‌کنند. هر چقدر وضعیت قانون‌گذاری‌ها دوستانه‌تر باشد باعث می‌شود که ارزهای دیجیتال فضای رشد بیشتری داشته و آینده بهتری را تجربه کنند.

نتیجه گیری:
همه ما همچنان می‌توانیم نسبت به ارزش رمز ارزها طی ماه‌ها و سال‌های آتی اظهار نظر کنیم، اما واقعیت امر این است که این دارایی‌ها هنوز ابزارهای سرمایه گذاری سوداگرانه بدون تاریخچه طولانی هستند. فرقی نمی‌کند نظر یک متخصص چیست، هیچکس واقعا از آینده خبر ندارد. به همین خاطر است که تنها باید آنچه را قادر به از دست دادن هستید وارد این بازار کرده و بیشتر به روش‌های سرمایه گذاری مرسوم‌تر برای رشد ثروت بچسبید.
 

بالا