ارز دیجیتال

ارز دیجیتال ape coin چیست

1403/02/19 0

ApeCoin یک توکن ERC-20 است، طعم خاصی از ارز دیجیتال خود را در بلاک چین اتریوم بسازید. بیشتر توکن‌های اجتماعی مبتنی بر اتریوم که در سال گذشته شروع به کار کرده‌اند (به FWB، برای باشگاه اجتماعی Friends with Benefits، و WRITE، برای پلتفرم تامین مالی جمعی Web 3 Mirror فکر کنید) با استفاده از این چارچوب ساخته شده‌اند. برخلاف NFTها، آنها باید «قابل تعویض» باشند مانند بیت کوین (BTC)، هر ApeCoin باید دقیقاً به اندازه هر ApeCoin دیگری ارزش داشته باشد، و شما می توانید آزادانه آنها را در چیزی که به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز شناخته می شود، خریداری و بفروشید. ، نوعی پست تجارت دیجیتال برای ارزهای دیجیتال. تقریباً هر صرافی مرکزی متمرکز رمزنگاری، توکن را بلافاصله پس از راه‌اندازی فهرست کرد. این به خودی خود یک دستاورد بود، با توجه به ماهیت سخت و بدنام بازیگران اصلی مانند Coinbase (COIN). پس از تنها یک روز معامله، ApeCoin ارزش بازار تقریباً 2 میلیارد دلار داشت. یک APE در حال حاضر حدود 14 دلار ارزش دارد و مجموع عرضه توکن ها به یک میلیارد محدود شده است.

چه کسی پشت ApeCoin است؟

طبق وب‌سایت ApeCoin و مطالب مطبوعاتی همراه، ApeCoin توسط ApeCoin DAO راه‌اندازی می‌شود، یک نهاد حاکم جدید که همه دارندگان APE در آن عضو هستند. این به معنای ارائه پیشنهادات از طرف جامعه است که دارندگان توکن می توانند به آن رأی دهند. سایر پروژه های NFT ساختارهای رأی گیری مشابهی را امتحان کرده اند. خرید NFT از مجموعه‌ای به نام Nouns شما را به عضویت Nouns DAO می‌سازد، یک مجموعه سرمایه‌گذاری آنلاین که خزانه‌داری 62 میلیون دلاری را جمع آوری کرده است. در یک صفحه اختصاصی برای پروپوزال ها، صاحبان Nouns می توانند به عنوان یک گروه تصمیم بگیرند که می خواهند با آن پول چه کار کنند. (یک پیشنهاد معمولی: اگر یک کتاب کمیک NFT بسازیم چه می شود؟) همچنین یک سازمان جداگانه به نام Ape Foundation وجود دارد که مدیریت روزانه DAO، مدیریت پیشنهادات و سایر وظایفی را که تضمین می‌کند ایده‌های جامعه DAO از پشتیبانی لازم برای تبدیل شدن به واقعیت برخوردار است را انجام می‌دهد. این پشتوانه قانونی برای ApeCoin DAO است. یک کمیته فرعی بنیاد میمون نیز به عنوان "هیئت مدیره" ApeCoin DAO عمل خواهد کرد که بر برخی پیشنهادات نظارت خواهد کرد. هیئت مدیره اولیه متشکل از پنج سرمایه گذار برجسته ارزهای دیجیتال است: الکسیس اوهانیان، بنیانگذار Reddit. امی وو، که بازوی سرمایه گذاری صرافی FTX را رهبری می کند. Maaria Bajwa، از Sound Ventures Yat Siu برندهای Animoca و دین اشتاین بک از آزمایشگاه های هوریزن. هر یک از اعضای هیئت مدیره یک دوره شش ماهه دریافت می کند و وب سایت ApeCoin به اعضای DAO وعده می دهد که می توانند در مورد اعضای آینده رای دهند. یک شرکت مشاوره مستقر در جزایر کیمن به نام Cartan Group شناور است که ماهیانه 150000 دلار برای یک قرارداد شش ماهه پرداخت می کند. تمام پنج AIP فعال DAO یا پیشنهادهای بهبود میمون توسط برایان تانگ، یکی از بنیانگذاران شرکت ارسال شده است.

توزیع و پول رایگان

مدل توزیع برای ApeCoin این سوال آژانس را پیچیده تر می کند. شصت و دو درصد از کل ApeCoin ها برای دارندگان توکن و خزانه DAO کنار گذاشته می شود. در 90 روز اول وجود ApeCoin، هر کسی که ترکیبی از NFT های Bored Ape Yacht Club و دو مجموعه اسپین آف آن، Mutant Ape Yacht Club و Bored Ape Kennel Club را داشته باشد، می تواند مقدار مشخصی APE را از وب سایت ApeCoin. از آنجایی که APE ارزش گسسته ای دارد و در حال حاضر در صرافی های اصلی معامله می کند، ادعای این سکه ها کمی شبیه ادعای پول رایگان است. برای هر Bored Ape که دارید، شما حق دریافت 10094 APE را دارید. این حدود 150000 دلار با قیمت های امروزی است - تقریباً نیمی از چیزی که برای خرید یک Bored Ape دیگر برای خود نیاز دارید. تا کنون، حدود 110 میلیون توکن APE توسط دارندگان NFT ادعا شده است (در اینجا یک داشبورد مناسب برای ردیابی توکنومیک های APE، توسط یک جادوگر Dune Analytics به نام Hildobby وجود دارد). 38 درصد دیگر ApeCoin برای مشارکت کنندگان اولیه و همچنین بنیاد میراث جین گودال که از تلاش‌های حفاظتی برای نخستی‌های جنگل (در زندگی واقعی) حمایت می‌کند، کنار گذاشته شده است. آزمایشگاه‌های یوگا 150 میلیون APE دریافت می‌کنند که 10 میلیون آن (یا ارزش برابر) به بنیاد میراث جین گودال تعلق خواهد گرفت. در مرحله بعد، 140 میلیون APE به شرکت ها و افرادی که به تحقق این پروژه کمک کردند می رود گروهی که هنوز نامش مشخص نشده است که به احتمال زیاد شامل اعضای تیم آزمایشگاه یوگا می شود. و 80 میلیون APE به بنیانگذاران آزمایشگاه یوگا می رسد. همه این سکه ها برای 12 ماه اول قفل هستند، بنابراین دارندگان نمی توانند فقط پول نقد کنند و قیمت را کاهش دهند.

نتیجه گیری

ApeCoin که در 17 مارس 2022 توسط بنیاد APE به عنوان یک توکن ERC-20 راه اندازی شد، دارندگان توکن را قادر می سازد تا از طریق ApeCoin DAO در فرآیند تصمیم گیری اکوسیستم APE شرکت کنند، به رویدادها، بازی ها، خدمات و کالاهای انحصاری دسترسی پیدا کنند. و از توکن به عنوان ارز درون اکوسیستم استفاده کنید. این توکن همچنین برای تشویق توسعه‌دهندگان شخص ثالث برای مشارکت در اکوسیستم APE با ساخت برنامه‌هایی که ApeCoin را در خود جای داده‌اند، وجود دارد. ارزهای رمزنگاری شده، مانند ApeCoin، دارایی‌های دیجیتال غیرمتمرکز هستند که معمولاً به عنوان نماینده موفقیت یک پروژه رمزنگاری خاص عمل می‌کنند. سرمایه گذاران آنها را می خرند تا در مورد افزایش ارزش آتی گمانه زنی کنند. با این حال، ارزهای دیجیتال یک طبقه دارایی با ریسک بالا هستند، بنابراین هر سرمایه گذاری در این بازار باید با تحقیق عمیق در مورد ارز دیجیتالی که قصد خرید آن را دارید، انجام شود.

بالا