ارز دیجیتال

ماینر بیت کوین چگونه کار میکند؟

1402/11/16 0

در این مطلب، به این پرسش پاسخ داده می‌شود که دستگاه ماینر بیت کوین چیست و چگونه کار میکند ؟ اما پیش از پرداختن به موضوع اصلی این مطلب یعنی چیستی دستگاه ماینر بیت کوین و چگونگی عملکرد آن، مفاهیمی مانند بیت‌کوین، ماین کردن و استخراج بیت‌کوین، دلیل نیاز به ماین کردن، روش ماین کردن بیت‌کوین، سخت‌افزار ماینینگ و سیر تکاملی آن، مفهوم مزرعه رمزارزها و دیگر موارد مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس، دستگاه ماینر بیت کوین به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد و انواع دستگاه ماینر بیت کوین موجود در بازار در سال ۲۰۲۰ از جنبه‌های مختلف بررسی و با یکدیگر مقایسه می‌شوند. همچنین، در مطلب دستگاه ماینر بیت کوین چیست و چگونه کار میکند چند دستگاه ماینر بیت کوین که در سال ۲۰۲۰ به عنوان بهترین انتخاب شده‌اند به همراه ویژگی‌های آن‌ها معرفی و با یکدیگر مقایسه می‌شوند.

فارم ماینینگ چیست؟

فارم ماینینگ یا استخراج مزرعه‌ای یکی از چندین روش استخراج ارز دیجیتال است که علاوه بر بازده و سوددهی خوبی که دارد، نیازمند سرمایه اولیه نسبتا زیادی است. در این روش شما به عنوان یک ماینر باید به جمع آوری تعدادی دستگاه استخراج یا همان اسیک ماینر بپردازید. در این حالت مشغول استخراج گروهی خواهید شد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این روش، سوددهی بسیار بالای آن است. استفاده از چندین دستگاه به طور هم‌زمان باعث می‌شود تا شانس شما برای حل معادلات و در نهایت دریافت پاداش بیشتر شود. نکته مهم دیگری که درباره فارم ماینینگ وجود دارد، محیط آن است. دستگاه‌های استخراج رمزارز علاوه بر برق زیادی که مصرف می‌کنند، گرما و آلودگی زیادی هم تولید می‌کنند. بنابراین بهتر است استخراج مزرعه‌ای معمولا در محیط‌های مهندسی شده و از پیش تعیین شده‌ای انجام شود. ضمن اینکه از فن‌های قدرتمندی در کنار ماینرها استفاده شود تا دمای محیط را کنترل کنند. در این صورت احتمال خرابی یا آتش گرفتن دستگاه و محیط اطراف آن به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

نتیجه گیری:
تجهیزات استخراج و دستگاه‌های ماینر بیت کوین طی سال‌های اخیر تحولات بزرگی را تجربه کرده‌اند، اما پیش‌بینی این روند در آینده غیر ممکن است. خصوصا در دنیای امروز که تکنولوژی‌های مبتنی بر سخت افزار همواره در حال کم رنگ شدن هستند. واضح است که رقابت برای تولید تکنولوژی‌های جدید و کارآمدتر جهت استخراج بیت کوین همچنان ادامه دارد. با این حال نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از روند پیشرفت و توسعه تجهیزات استخراج در آینده داشت.
 

بالا