ارز دیجیتال

چگونه ارز دیجیتال خرید و فروش کنیم؟

1401/12/15 0

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال نه فقط برای مبتدی‌های مشتاق، که گاهی برای قدیمی‌ترهای بازار ارزهای دیجیتال هم کاربرد دارد. بازار ارزهای دیجیتال جذابیت‌های فراوانی برای سرمایه گذاری دارد. در سال ۲۰۲۰ مجموع ارزش بازار ارزهای دیجیتال از ۴۴۵ بیلیون دلار نیز عبور کرده است. بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال، یکی از ارزشمندترین دارایی‌های جهان به حساب می‌آید و سایر ارزهای دیجیتال بزرگ مانند اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، تتر و … نیز کاربردهای فراوانی در زندگی عادی پیدا کرده‌اند. همه این موارد بخشی از دلایلی هستند که افراد زیادی را به خرید و فروش ارز دیجیتال علاقه مند می‌کنند؛ اما چگونه ارز دیجیتال خرید و فروش کنیم و نحوه خرید ارز دیجیتال به طور کلی به چه شکل است؟ ما در این مقاله از نوبیتکس قصد داریم تا با راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال برای مبتدی‌ها، به سؤالات پر تکرار افراد تازه وارد به بازار ارزهای دیجیتال پاسخ دهیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

چرا باید در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد؟

 اولین ارز دیجیتال «بیت کوین» در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و از آن زمان تا به امروز ارزش این بازار افزایش‌یافته است و تکنولوژی‌های جذاب جدیدی مانند «متاورس» و “NFT” در آن متولد شده‌اند. امروزه ارزهای دیجیتال جزو دارایی‌های ارزشمند جهان هستند و بازار کریپتوکارنسی به یکی از هیجان‌انگیزترین بازارهای سرمایه در سراسر جهان تبدیل شده‌است. میلیون‌ها نفر در این بازار مشغول به انجام معامله هستند و این بازار عظیم یک فرصت فوق‌العاده برای کسب سود در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. فعالیت در این بازار برای افرادی که در ایران زندگی می‌کنند فرصت خوبی به شمار می‌رود زیرا می‌توانند درآمد دلاری داشته باشند. با یادگیری «چگونه بیت کوین بخریم» می‌توانید نگاه خود را برای سرمایه‌گذاری در این دنیای مهیج تغییر دهید.

چگونه ارز دیجیتال خرید و فروش کنیم؟

یکی از گام‌های مهم در آموزش خرید ارز دیجیتال، گذراندن صحیح مراحل خرید ارز است. با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، بهترین راه خرید و فروش ارزهای دیجیتال اقدام از طریق صرافی‌های ایرانی است که در این روش افراد با انتخاب این کارگزاری‌ها فعالیت خود در بازار دیجیتال را آغاز می‌کنند. معامله گران و سرمایه‌گذاران دنیای رمزارزها برای خرید ارز دیجیتال باید مراحل زیر را طی کنند:

•    انتخاب کیف پول مناسب
انتخاب کیف پول مناسب یکی از مهم‌ترین نکات در آموزش خرید ارز دیجیتال است. ارزهای دیجیتال وجود فیزیکی ندارند و تنها راه نگهداری از آن‌ها، استفاده از والت‌های مناسب است. تمامی افرادی که قصد دارند فعالیت خود در بازار ارزها را آغاز کنند، قبل از هر کاری باید کیف پول مناسبی برای نگهداری ارزهای خود برگزینند. والت‌های دیجیتال شامل کیف پول سخت‌افزاری، اپلیکیشن ارز دیجیتال، کیف پول کاغذی، کیف پول دستکاپ، کیف پول موبایل و کیف پول آنلاین می‌شوند. شما می‌توانید یکی از این کیف پول‌ها را با توجه به سرمایه و نوع ارز دیجیتال مورد معامله خود انتخاب کنید.

•    انتخاب صرافی مطمئن
یکی دیگر از مهم‌ترین مراحل آموزش خرید ارز دیجیتال، انتخاب کارگزاری معتبر برای خرید رمز ارزها است. انتخاب صرافی معتمد، امنیت ارزهای ایرانی را تامین کرده و از کلاهبرداری‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. برای انتخاب بهترین صرافی باید علاوه بر اعتبار و سابقه فعالیت، به نرخ کارمزد، تنوع ارزهای موجود برای خرید و فروش، امنیت صرافی، سرعت تراکنش، رابط کاربری مناسب، پشتیبانی 24 ساعته و غیره دقت کرد.

•    ثبت‌نام و انجام احراز هویت
برای خرید و فروش ارز دیجیتال، ثبت‌نام و احراز هویت در کیف پول‌ها و صرافی‌ها الزامی است. انجام این فرایند جهت جلوگیری از کلاهبرداری‌ها و بروز مشکلاتی مانند پولشویی انجام می‌شود تا کاربران با ارائه مشخصات خود همچون نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، شماره موبایل، کارت ملی، قطعه عکس مناسب و غیره هویت خود را تایید کنند. در صرافی‌های ایرانی احراز هویت الزامی است و امکان دارد تا زمانی که این فرایند را تکمیل نکنید، به خرید و فروش هیچ‌گونه رمزی دسترسی نداشته باشید.

•    خرید و فروش ارز دیجیتال
بعد از انجام مراحل گفته شده، افراد می‌توانند به پنل کاربری خود دسترسی داشته باشند و ارزهای دلخواه خود را خریداری کنند.

نتیجه گیری :
در این مقاله به بررسی اینکه چگونه ارز دیجیتال بخریم و چه نکاتی را باید پیش از خرید کریپتوکارنسی‌ ها بدانیم پرداختیم. هدف از بررسی نکات مهم ترساندن کاربران نیست بلکه می‌خواهیم مطمئن شویم که با چشمان باز و آگاهی کامل اقدام به خرید رمزارز و توکن های گوناگون از طریق صرافی ارز دیجیتال می‌نمایید. تمام سعی خود را کردیم تا به طور کامل و جامع یک آموزش خرید ارز دیجیتال برای شما تدارک ببینیم و امیدواریم که این مقاله برایتان کاربردی بوده باشد. چنانچه سوالی داشتید حتما در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به شما عزیزان پاسخ دهیم. موفق باشید.


 

بالا