ارز دیجیتال

مهم ترین مراحل تولید محتوا با کیفیت

1402/11/14 0

پیش از آشنا شدن با مراحل تولید محتوا بهتر است کمی در مورد بازاریابی محتوا بدانیم. بازاریابی محتوا همواره یکی از بهترین شیوه های بازاریابی برای کسب و کار بوده است. مخاطبان هر روز در معرض حجم زیادی از محتوا قرار می گیرند. از همین رو با بازاریابی محتوا می توان مخاطبان زیادی را به سوی محصول یا کسب و کار جذب کرد. نحوه تولید سرنخ یا لید، نحوه استفاده از آن و در نهایت اینکه چگونه میتوان این سرنخ ها را به مشتریان دائمی تبدیل کرد همه در سایه ی مراحل تولید محتوا قرار میگیرند. قبل از تولید محتوا و برای اینکه بتوانید در بازاریابی محتوا موفق عمل کنید، بهتر است مراحل تولید محتوا را بشناسید. در این مقاله، با روند ساختن و پرداختن محتوا و به صورت کلی با مراحل تولید محتوا آشنا خواهید شد.

فرآیند و مراحل تولید محتوای باکیفیت:

برای اینکه بتوانید تولیدکننده محتوای متنی باشید، به مهارت‌های بسیاری نیاز دارید. مهمترین ویژگی‌ها شامل مهارت نویسندگی خوب، دایره لغات قوی، دانش استفاده از واژگان و اصطلاحات، دانش انگلیسی عالی، مهارت‌ جست‌وجو و در کنار همه این موارد، نوشتن مطابق با استانداردهای مدرن است. در ادامه به برخی نکات اشاره شده است که با مطالعه آن‌ها می‌توانید مهارت‌‌های خود را در خلق محتوا ارتقا دهید.

کلمات کلیدی اصلی کسب‌وکار خود را مشخص کنید

با مشخص‌کردن موضوعات اصلی کسب‌وکارتان باید برای هر موضوع لیستی از کلمات کلیدی اولیه ایجاد کنید. کلمات کلیدی باید با موضوعات سایت و ‌کسب‌وکار شما مرتبط باشند و مهم‌تر از آن، باید عباراتی باشند که مخاطبان هدف شما، آن‌ها را در گوگل جست‌وجو می‌کنند.

از ابزارهای جست‌وجوی کلمه کلیدی استفاده کنید

برای پیداکردن کلمات کلیدی مرتبط و به‌روز هم می‌توانید از ابزارهای مختلف استفاده کنید. البته خود گوگل و پیشنهاداتش هم می‌تواند کمک کند. فراموش نکنید کسب‌وکارها روزبه‌روز تغییر می‌کنند و کلمات کلیدی جدیدی وارد چرخه جست‌وجو آن‌ها می‌شوند.

کلمات کلیدی رقبا را رصد کنید

ابزارهای زیادی برای پیداکردن کلمات کلیدی وجود دارند؛ اما اگر خواستید خودتان روی این قضیه مطالعه کنید، یادتان نرود که تنها می‌توانید از کلمات کلیدی‌ استفاده‌شده توسط رقبای خود استفاده کنید، نه از خود محتوایشان. محتواهای منحصربه‌فرد برند خود را خلق کنید و جایگاه خود را در بازار به دست بیاورید.

از کلمات کلیدی در متن استفاده کنید

برای اینکه بتوانید به موتورهای جست‌وجو نشان دهید که هدفتان از نوشتن یک مقاله چیست، ضروری است که کلمات کلیدی را در بخش‌های زیر استفاده کنید:
تگ عنوان (Title Tag)
لینک‌های داخلی در محتوا
ویژگی متن جایگزین تصویر (Alt attribute)
تگ‌های هدر (H1 , H2 , H3 , …)
توضیحات متا دیسکریپشن (meta description)

نتیجه گیری:
یادتان باشد تنها با رعایت تکنیک‌های سئو نمی‌توانید محتوای درگیرکننده برای مخاطب تولید کنید؛ بلکه هنر نوشتن شماست که می‌تواند تجربه کاربری خوبی در خواننده ایجاد کند. فراموش نکنید قرار است با نوشته‌هایتان ارزشی در مخاطب خود ایجاد کنید که در نتیجه به اعتبار برند کسب‌وکارتان بیفزاید. به تولید محتوا به چشم سرمایه‌گذاری نگاه کنید تا در طولانی‌مدت شاهد نتایج دلچسب آن در افزایش ترافیک سایت و آگاهی از برند خود باشید.
 

بالا