ارز دیجیتال

6 مورد از مزایای بازاریابی تولید محتوای صوتی

1403/01/26 0

صدا به شدت به عنوان یک رسانه تولید محتوا ظهور کرده است که منجر به رشد و محبوبیت فرمت های صوتی گفتاری مانند پادکست ها و مقالات صوتی شده است. محتوای صوتی به هر نوع محتوایی گفته می‌شود که به گونه‌ای طراحی می‌شود که اساساً از طریق صدا مصرف و درک شود. تولید محتوای صوتی ممکن است شامل پادکست ها، سخنرانی ها، کتاب های صوتی، نمایش های رادیویی و انواع دیگر محتوا باشد. در این مقاله، ما در درجه اول به پادکست ها به عنوان نمونه ای از محتوای صوتی اشاره خواهیم کرد. پادکست ها راهی آسان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، دانش، مشاوره یا سرگرمی با مخاطبان هستند. آنها را می توان از اینترنت بارگیری کرد، در دستگاهی به آنها گوش داد یا با استفاده از یک برنامه پادکست روی رایانه پخش کرد. انواع مختلفی از پادکست ها وجود دارد که می توانید ایجاد کنید. می توانید از تولید محتوای صوتی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد زمینه تخصصی خود، آموزش چیزهای جدید به مخاطبان خود یا ارائه سرگرمی در مورد موضوعی که به آن علاقه دارید استفاده کنید.

1. صدا به از بین بردن شلوغی در بازاریابی محتوا چه کمک می کند

برجسته شدن و افزایش مخاطبان در منظره محتوای متنی و ویدیویی شلوغ، روز به روز چالش برانگیزتر می شود. طبق گزارش Content Trends توسط BuzzSumo، تعداد بازدیدهای صفحه در پست‌های وردپرس از مارس 2017 در حال کاهش بوده است، حتی اگر پایه محتوا سال به سال به رشد خود ادامه دهد. اشتراک گذاری اجتماعی محتوا نیز از مارس 2015 تا 50 درصد کاهش یافته است. سهم ترافیک اجتماعی فیس بوک که در سال 2015 از جستجو بیشتر شده بود، اکنون تقریباً نیمی از آن است. در این محیط شلوغ محتوایی، محتوای صوتی همچنان به عنوان یک قالب محتوا رقابت کمتری دارد. همراه با این واقعیت که میزان تولید محتوای صوتی به شدت در حال رشد است، صدا می‌تواند یک قالب محتوای درهم‌شکنی برای شما باشد تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و درگیر آن شوید.

2. مخاطبان خود را با محتوای صوتی درگیر کنید

صدا طبیعی ترین رسانه ما است. به عنوان انسان، صوت رایج ترین حالت ارتباطی باقی می ماند. ما حتی قبل از تولدمان به گوش دادن عادت داریم. در تحقیقات پیشگامانه، Entercom و شرکت تحقیقات بازار Alter Agents بررسی کردند که ما در هنگام مصرف صدا در مقابل سایر فرمت‌های محتوا چقدر غوطه‌ور هستیم. طبق داده‌های منتشر شده توسط Midroll، شنوندگان پادکست به طور متوسط 90 درصد از یک قسمت پادکست را پشت سر می‌گذارند. این امر با میانگین طول پادکست نزدیک به 30 دقیقه همراه است، زیرا برندها برای مدت بسیار طولانی به مخاطبان بسیار درگیر دسترسی دارند.

تولید محتوای صوتی

3. محتوای صوتی منجر به فروش و فروش بالاتر می شود

تولید محتوای صوتی و گوش دادن به صدا یک تجربه انحصاری است و باعث فروش بیشتر نیز میشود. شنوندگان برای مدت طولانی به شدت درگیر هستند. و این منجر به میل بسیار خوبی برای آنها می شود تا به پیام ها و تبلیغات برند واکنش نشان دهند. بر اساس مطالعه ای که توسط Westwood One انجام شده است، اکنون تعداد بیشتری از تبلیغ کنندگان وارد حوزه تبلیغات صوتی شده اند. 37 درصد از بازاریابان مدرن احتمالاً تبلیغات پادکست را در یک نظرسنجی انجام می دهند که این رقم در سال 2015 فقط 10 درصد بود. تحقیقات جداگانه ای که توسط Edison Research در مورد "Super Listeners" 2020 انجام شده است، نشان می دهد که 49٪ از شنوندگان موافق هستند که تبلیغات پادکست بهترین راه برای دسترسی به 54٪ از آنها است که احتمالاً پس از گوش دادن به یک تبلیغ در پادکست، محصولی را خریداری می کنند. 48 درصد بیش از هر رسانه دیگری به تبلیغات در پادکست ها توجه می کنند. جای تعجب نیست که انتظار می رود تبلیغات پادکست تا سال 2024 دو برابر شود و به 1.8 میلیارد دلار برسد.

4. محتوای صوتی قابلیت دسترسی را فراهم می کند

محتوای صوتی خوب طراحی شده ذاتاً دسترسی به ابتکارات بازاریابی محتوای شما را افزایش می دهد. مطالعات مختلف نتایج بهبود دسترسی به کسب و کار را نشان داده است. نه تنها به جذب ترافیک از سوی کاربران با توانایی‌های متفاوت کمک می‌کند، بلکه یک پیوند قوی با رانندگی بین تجربه کاربر و بهبود فهرست‌بندی توسط مهندسان جستجو دارد.

5. صدا کانال های جدیدتر را باز می کند

پلتفرم‌های صوتی اخیراً شاهد یک جهش رشد بسیار قوی بوده‌اند که منجر به افزایش مصرف صدا در اینترنت شده است. بین دو پلتفرم بزرگ پادکست در اینترنت - پادکست‌های اپل و اسپاتیفای، بیش از 50 میلیون شنونده ماهانه دارند و این تعداد سالانه به رشد خود ادامه می‌دهند. سایر پلتفرم‌ها مانند Anchor.fm، پادکست‌های Google نیز پایگاه شنونده بزرگی دارند.محتوای صوتی به شما امکان می دهد در این پلتفرم ها به مصرف کنندگان دسترسی داشته باشید و با آنها ارتباط برقرار کنید. آنها عموماً کاربران درگیرتر و بسیار قابل هدف هستند.

تولید محتوای صوتی

6. ایجاد محتوای صوتی دیگر سخت نیست

یکی از چالش های بزرگ در زمینه صدا، ایجاد محتوا بود. با این حال، در طول سال ها، فناوری تولید محتوای صوتی به طور چشمگیری افزایش یافته است. ایجاد یک پادکست اکنون به سادگی ویرایش متن با راه اندازی ابزارهایی مانند Descript، Listen2It و... به شما این امکان را می‌دهند که تمام فرآیند تولید محتوای صوتی را با تلاشی صفر به صورت خودکار انجام دهید. 
نتیجه گیری
ما دراین مقاله درمورد تولید محتوای صوتی و 6 تا از مزایای اصلی آن را توضیح دادیم. از بسیاری جهات، بازاریابی محتوای صوتی آینده محتوا است. من نمی‌بینم که سرعت جهان به این زودی‌ها کند شود، که به این معنی است که بسیاری از فعالیت‌ها در حال حرکت انجام خواهند شد. زندگی روزمره در برخی مواقع دیوانه‌وار خواهد بود و به عنوان رسانه‌ای که به پلتفرم‌های زیادی دسترسی پیدا می‌کند، صدا به معنای ثبات بیش از خوانندگان و بینندگان پراکنده خواهد بود. همچنین برای افرادی که نابینا، کم بینا یا مبتلا به هر نوع بیماری هستند که خواندن را غیرممکن یا غیرممکن می کند بسیار مفید است. با افزایش اتصال و ورود بازیکنان بیشتر و بیشتر به فضای صوتی، محتوای صوتی فقط از نظر اندازه و اهمیت افزایش می یابد. مردم تکیه می دهند،آنها واقعا گوش می دهند. چیزی برای فکر کردن است.
 

بالا