ارز دیجیتال

تولید محتوا و انواع روش ها برای ایجاد محتوای جذاب

1403/02/19 0

ایجاد محتوا یا تولید محتوا یکی از مهم ترین بخش های برنامه بازاریابی محتوای شما است زیرا نمی توانید محتوایی را که وجود ندارد تبلیغ کنید. داشتن یک فرآیند تولید محتوا، شما را از عجله استرس‌زای پست‌های بی‌مورد دور می‌کند و در عوض تولید محتوا را سریع می‌کند. مقیاس پذیری در مفهوم تجاری به عنوان توانایی رشد و انطباق با تغییرات در طول زمان تعریف می شود. وقتی می خواهید به عنوان یک کسب و کار رشد کنید، باید به این فکر کنید که چگونه عملیات خود را مقیاس بندی می کنید. تولید محتوای مقیاس پذیر اساساً در مورد آسان کردن فرآیند شما برای تکرار است. با یک فرآیند تولید محتوای مقیاس پذیر، بدون توجه به اینکه در حال نوشتن پنج محتوا در ماه هستید یا 50، از همان مراحل استفاده خواهید کرد.

چگونه یک فرآیند تولید محتوا را توسعه دهیم

راه‌اندازی فرآیند تولید محتوا باعث می‌شود بعداً در زمان رشد کسب‌وکارتان، زمانی که نیاز دارید روی چیزهای مهم‌تری تمرکز کنید، در زمان زیادی صرفه‌جویی کنید. همچنین هنگام ایجاد محتوای جدید هر هفته از استرس خود خلاص خواهید شد زیرا روند شما یک قدم جلوتر از شماست. همانطور که شما در حال تنظیم فرآیند تولید محتوای خود هستید، به شما کمک می کند تا همه اعضای مرتبط تیم خود را که در مقطعی درگیر خواهند شد، دربر بگیرید. درگیر کردن رهبران تیم یا بخش خود از روز اول به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که آنها نکات مهمی را که ممکن است به تنهایی به آن فکر نکرده اید را بیان کنند. آنها همچنین می توانند فرآیندهای جدید را به راحتی برای تیم های خود توصیف کنند. به علاوه، گنجاندن کارمندان کلیدی شما باعث ایجاد شفافیت می شود.
اعضای تیمی که می خواهید در فرآیند تولید محتوای خود بگنجانید عبارتند از:
•    نویسندگان محتوا
•    طراحان گرافیک
•    مدیران شبکه های اجتماعی
•    سایر اعضای تیم خلاق یا تیم تولید شما
وقتی همه را جمع کردید، می‌توانید با یک تخته سفید یا سند تازه آماده شوید و روند ساده‌سازی همه چیز را شروع کنید. هدف این است که تیم تولید محتوای نهایی شما مدیریت کل این فرآیند را برای شما به عهده بگیرد.

1. تصمیم بگیرید که فایل های تولید محتوا در کجا نگهداری میکنید

قبل از کاوش در تمام جریان های کاری و مراحل سفر تولید محتوا، باید تعیین کنید که تمام قطعات پازل محتوای شما قبل از انتشار در جهان در کجا زندگی می کنند. برای اطمینان از اینکه فرآیند شما مقیاس پذیر است، مطمئن شوید که گزینه ذخیره سازی فایل شما نیز قابل گسترش است. به جای ارسال ایمیل برای هرکسی که روی رایانه شخصی خود داشته باشد، یک سرور ابری امن پیدا کنید که برای کل تیم شما کار کند. هنگامی که مکان درایو خود را انتخاب کردید، همه چیز را در آنجا سازماندهی کنید تا از سردرگمی و گم شدن موارد جلوگیری کنید. بخشی از سازماندهی همه این فایل ها ایجاد استانداردی برای نحوه نامگذاری آنها خواهد بود. یک سبک رایج شروع با پوشه‌های سالانه یا ماهانه و سپس استفاده از نام فایلی است که شامل عنوان پست و هدف فایل است.
هنگامی که این قوانین را ایجاد می کنید، سعی کنید آنها را بصری نگه دارید تا مجبور نباشید هر بار که یک فایل جدید را ذخیره می کنید به کتاب قوانین مراجعه کنید.

2. فرآیند ایجاد ایده و سیستم ذخیره سازی را راه اندازی کنید

اکنون که سیستم فایل شما راه اندازی شده است، باید فهرستی از ایده های محتوا داشته باشید تا بقیه اعضای تیم تولید در نهایت ایجاد و منتشر کنند.
اگر یک نفر دارید که بخش تحقیق کلمات کلیدی تولید محتوا خود را رهبری می کند، مطمئن شوید که با تیم استراتژی تحریریه در تماس است. تصمیم بگیرید که هر چند وقت یک‌بار می‌خواهید با ایده‌های محتوای جدید یا به‌روزرسانی محتوا بیایید و اینها کجا در جدول زمانی یا تقویم محتوا قرار می‌گیرند.

3. ضرب الاجل محتوا را انتخاب کنید

بر اساس اهداف بازاریابی یا کسب و کار خود، در نظر بگیرید که هر ماه چند قطعه از محتوا را می خواهید منتشر کنید. مهلت های انتشار را در طول ماه پخش کنید. 
هنگامی که در حال آماده سازی تقویم محتوای خود هستید، مطمئن شوید که موارد زیر را برای هر قسمت از محتوا آماده کرده اید:
•    مختصر محتوا
•    تحقیق کلمات کلیدی
•    هدف محتوا
این اطلاعات را در پوشه‌های محتوای تعیین‌شده خود یا در یک پوشه جداگانه مطالب مختصر محتوا نگه دارید. وقتی شروع به برنامه ریزی برای ماه های فردی می کنید، به یاد داشته باشید که تاریخ ها، تعطیلات یا رویدادهای کلیدی را در نظر بگیرید.

نتیجه گیری

اگر تقویم محتوا ندارید، می‌توانید برنامه نرم‌افزار تقویم دیجیتال مارکتینگ رایگان CoSchedule را بررسی کنید. سازمان‌دهنده تقویم، یک ویژگی در مجموعه بازاریابی، سازمان مورد نیاز برای مدیریت کمپین‌ها، رویدادها، اهداف و فرآیندهای متعدد را در یک نرم‌افزار به شما ارائه می‌دهد. استفاده از یک تقویم جمعی مانند این تضمین می کند که اعضای تیم شما در مورد تاریخ های کلیدی برای شما پیامی ارسال نمی کنند، در حالی که ذینفعان می توانند پیشرفت را در حین وقوع تماشا کنند. ساده کردن فرآیند تولید محتوا شاید با استفاده از ابزارهایی مانند این یا سایر پلتفرم ها برای بازاریابی محتوا - برای حفظ کارایی و رشد کسب و کار شما کلیدی است. با دنبال کردن مراحل این پست، باید بتوانید محتوای باکیفیت تولید کنید، بدون اینکه ساعت ها روی صفحه کامپیوتر خمیده باشید.
 

بالا