ارز دیجیتال

شبکه بیت کوین چگونه کار میکند

1403/02/19 0

ما در این مقاله میخواهیم در مورد شبکه ارز دیجیتال بیت کوین بحث کنیم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. تراکنش های بیت کوین پیام هایی هستند که حرکت بیت کوین از فرستنده به گیرنده را بیان می کنند. تراکنش ها به صورت دیجیتالی با استفاده از رمزنگاری امضا می شوند و برای تأیید به کل شبکه بیت کوین ارسال می شوند. اطلاعات تراکنش عمومی است و می‌توان آن را در دفتر کل دیجیتالی به نام بلاک چین پیدا کرد. تاریخچه هر تراکنش بیت کوین به نقطه ای بازمی گردد که بیت کوین ها برای اولین بار تولید یا استخراج شدند. برای ارسال، دریافت، خرید، فروش، تجارت و مدیریت ایمن ترین ارزهای دیجیتال، از برنامه کیف پول چند زنجیره ای Bitcoin.com استفاده کنید که میلیون ها نفر به آن اعتماد دارند. همچنین می توانید به هزاران برنامه غیرمتمرکز (DApps) از بازی گرفته تا مشتقات مالی متصل شوید.

کلیدهای عمومی و خصوصی

برای ارسال بیت کوین، باید به کلیدهای عمومی و خصوصی مرتبط با مقدار بیت کوینی که می خواهید ارسال کنید دسترسی داشته باشید. وقتی از شخصی که بیت کوین دارد صحبت می کنیم، معنای واقعی آن این است که شخص به یک "جفت کلید" متشکل از:  یک کلید عمومی (آدرسی) که قبلاً مقداری بیت کوین به آن ارسال شده است کلید خصوصی منحصر به فرد مربوطه (یک رمز عبور) که به بیت کوینی که قبلاً به کلید عمومی (آدرس) ارسال شده اجازه می دهد تا به جای دیگری ارسال شود. کلیدهای عمومی که آدرس های بیت کوین نیز نامیده می شوند، دنباله هایی از حروف و اعداد هستند که به طور تصادفی تولید می شوند که عملکردی مشابه آدرس ایمیل یا نام کاربری سایت رسانه های اجتماعی دارند. همانطور که از نام آن پیداست، آنها عمومی هستند، بنابراین شما با خیال راحت آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. در واقع، زمانی که می خواهید برای شما بیت کوین ارسال کنند، باید آدرس بیت کوین خود را به دیگران بدهید. کلید خصوصی دنباله دیگری از حروف و اعداد است که به صورت تصادفی تولید می شود. با این حال، کلیدهای خصوصی، مانند رمز عبور ایمیل یا سایر حساب ها، باید مخفی نگه داشته شوند. هرگز کلید خصوصی خود را با کسی که 100% به آن اعتماد ندارید به اشتراک نگذارید. می توانید آدرس بیت کوین خود را به عنوان یک گاوصندوق شفاف در نظر بگیرید. دیگران می توانند آنچه داخل آن است را ببینند، اما فقط کسانی که کلید خصوصی دارند می توانند قفل گاوصندوق را باز کنند تا به وجوه درون آن دسترسی داشته باشند.

چرا تایید برخی تراکنش های بیت کوین اینقدر طول می کشد؟

هر بلوک فقط می‌تواند شامل تعداد معینی از تراکنش‌ها باشد و این تعداد عمدتاً با فضای موجود در هر بلوک یا اندازه بلوک که 1 مگابایت است تعیین می‌شود. فضای محدود باعث ایجاد بازار کارمزد می‌شود، جایی که ماینرها که کارمزد دریافت می‌کنند، تنها تراکنش‌هایی را انتخاب می‌کنند که شامل کارمزد کافی باشد. بنابراین کارمزدهای بالاتر به عنوان انگیزه ای برای ماینرها برای اولویت بندی تراکنش های شما عمل می کند. توجه داشته باشید که اندازه بلاک یک محدودیت دلخواه است، اما جامعه بیت کوین تصمیم گرفته است که اندازه بلوک را تا حد امکان کوچک نگه دارد تا کارکرد گره های بیت کوین را برای افراد آسان تر کند. بیت‌کوین کش، که فورکی از بیت‌کوین است، اندازه بلوک بزرگ‌تری دارد و بنابراین برای تراکنش‌ها به کارمزد بسیار کمتری نیاز دارد.

شبکه بیت کوین چگونه کار میکند

تراکنش های بیت کوین پیام هایی هستند که حرکت بیت کوین از فرستنده به گیرنده را بیان می کنند. تراکنش ها به صورت دیجیتالی با استفاده از رمزنگاری امضا می شوند و برای تأیید به کل شبکه بیت کوین ارسال می شوند. اطلاعات تراکنش عمومی است و می‌توان آن را در دفتر کل دیجیتالی به نام بلاک چین پیدا کرد. تاریخچه هر تراکنش بیت کوین به نقطه ای بازمی گردد که بیت کوین ها برای اولین بار تولید یا استخراج شدند. برای ارسال، دریافت، خرید، فروش، تجارت و مدیریت ایمن ترین ارزهای دیجیتال، از برنامه کیف پول چند زنجیره ای Bitcoin.com استفاده کنید که میلیون ها نفر به آن اعتماد دارند. همچنین می توانید به هزاران برنامه غیرمتمرکز (DApps) از بازی گرفته تا مشتقات مالی متصل شوید.

نتیجه گیری 

اگر می خواهید مقداری پول برای دوست خود بفرستید، در سیستم بانکداری سنتی، احتمالاً از یک برنامه یا وب سایت بانکی برای انتقال وجوه استفاده می کنید و بانک همه چیز را در پشت صحنه انجام می دهد. با این حال، شما می توانید بیت کوین را بدون نیاز به یک مرجع مرکزی مانند بانک ارسال کنید. فرآیند تراکنش بیت کوین تضمین می کند که تراکنش ها قانونی، ایمن و شفاف هستند. پس از تأیید، بلوک جدید به نسخه بلاک چین هر یک از شرکت کنندگان شبکه اضافه می شود. تراکنش های بلوک جدید تایید شده تلقی می شوند. با این حال، معمول است که منتظر حداقل شش تایید (شش بلوک دیگر پس از بلوک حاوی تراکنش شما اضافه شود) تا تراکنش نهایی در نظر گرفته شود. این برای اطمینان از این است که در صورت وجود فورک موقت در بلاک چین، تراکنش معکوس یا دوبرابر خرج نمی شود.
 

بالا