ارز دیجیتال

ویرایش سئو ویرایش محتوای AKA SEO چیست

1403/01/20 0

ویرایش محتوای سئو دقیقا چیست؟ خوب، این ویرایش و تولید محتوا  است که بر رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو متمرکز است.
هنگام انجام این نوع ویرایش، می خواهید مطمئن شوید که نوشته عالی است، اما همچنین آن را به راحتی برای موتورهای جستجو قابل درک کنید. SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. این مستلزم استفاده از تکنیک هایی برای برجسته شدن در موتورهای جستجو است. این مهارتی است که اگر نویسنده یا وبلاگ نویس هستید، می توانید و باید آن را بیاموزید. رتبه بندی یک مقاله در صفحه شماره یک گوگل یا سایر موتورهای جستجو بسیار مهم است زیرا به این معنی است که افراد بیشتری فرصت خواندن نوشته شما را خواهند داشت. بدون آن، پیدا کردن کار شما برای مردم بسیار دشوارتر خواهد بود. کسب و کارها سالانه حدود 47.5 میلیارد دلار برای سئو در جهان هزینه می کنند و دلیلی برای آن وجود دارد. با قرار دادن کار شما در مقابل آنها، مشتریان جدیدی به ارمغان می آورد. به عبارت دیگر سئو شکل دیگری از بازاریابی است. 

موقعیت هایی که ممکن است به مهارت های ویرایش محتوای سئو نیاز داشته باشید

مواقع زیادی وجود دارد که داشتن مهارت های ویرایش سئو می تواند به شما کمک کند. ممکن است از راه هایی که به ذهن شما خطور نکرده بود مفید باشد. در اینجا چند شغل متداول وجود دارد که ممکن است شما را مجبور به ویرایش سئو کند.

وبلاگ نویسی

این احتمالا واضح ترین دلیل برای نیاز به یادگیری ویرایش محتوای سئو است. نوشتن پست های وبلاگ به صورت آنلاین و امید به جذب خوانندگان بدون این مهارت دشوار است. اگر زمان زیادی را صرف نوشتن برای وبلاگ خود یا دیگران می کنید، می خواهید محتوای خود را با موتورهای جستجو به صفحه اول برسانید.

نوشتن

اشکال دیگری از مشاغل نوشتن وجود دارد که ممکن است به دانستن اصول سئو نیاز داشته باشد. تقریباً هر محتوای نوشتاری که در اینترنت نمایش داده می شود بهتر می شود اگر چنین دانشی داشته باشید. این شامل صفحات فرود وب سایت می شود.

کار برای کارفرمایان

علاوه بر اینکه یک نویسنده خوب هستید، اگر مهارت های ویرایش محتوای سئو را نیز دارید، این کار شما را برای مشتریان و کارفرمایان بالقوه ارزشمندتر می کند. آنها می خواهند مطالبشان دیده شود و مورد توجه قرار گیرند! اگر نویسنده هستید، ممکن است به این دانش به عنوان یک مهارت اضافی نیاز داشته باشید، یا ممکن است به عنوان یک ویرایشگر سئو استخدام شوید، مخصوصاً برای رتبه بندی محتوا در موتورهای جستجو.
تولید محتوای خود را انجام دهید که می خواهید در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشید. اگر وب‌سایت یا وبلاگی دارید، برای اینکه مردم نوشته‌های شما را پیدا کنند، کاملاً به ویرایش سئو نیاز دارید. هرچه در این زمینه بهتر شوید، شانس شما برای رتبه بندی بالا در جستجوها و ترغیب خوانندگان به خواندن نوشته های شما، بلکه خرید محصولات یا خدماتی که در وب سایت خود می فروشید، بیشتر می شود.

چگونه یک ویرایشگر محتوای سئو شویم؟

اگر بتوانید کاملاً روی نوشتن تمرکز کنید و شخصی را استخدام کنید که در زمینه اصول ویرایش سئو به شما کمک کند بسیار عالی است، اما اگر این تجمل را ندارید، نگران نباشید! شما به راحتی می توانید در مورد سئو به خودتان آموزش دهید و سپس از این اطلاعات جدید برای ایجاد تفاوت در کسب و کار یا وبلاگ خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید مهارت‌های ویرایش محتوای SEO خود را به یک شغل تبدیل کنید و برای شرکت‌هایی که برای این نقش خاص استخدام می‌شوند درخواست دهید.

مهارت های نوشتاری خود را بهبود بخشید

برای تبدیل شدن به یک ویرایشگر محتوای سئو، بسیار مهم است که یاد بگیرید چگونه خوب بنویسید و از نوشتن پرزدار خودداری کنید. ویرایش محتوای سئو مهارت های نوشتاری خوب شما را افزایش می دهد. همچنین اگر نوشته‌های دیگران را مرور کنید، به شما کمک می‌کند ویرایشگر بهتری شوید. می‌توانید مهارت‌های سئوی خود را با خواندن کتاب‌هایی در مورد نوشتن، گذراندن دوره‌های نویسندگی، و هر چیزی که یاد می‌گیرید، بهبود بخشید.
تا جایی که می توانید درباره سئو اطلاعات کسب کنید و در صورت نیاز گواهینامه های لازم را دریافت کنید یکی دیگر از تمرکزهای کلیدی برای تبدیل شدن به یک ویرایشگر سئو، آموزش خود و کسب مهارت ها و یا گواهینامه های لازم است. می‌توانید با تماشای ویدیوهای یوتیوب، تمرین مهارت‌های نوشتن و سئو و حتی شرکت در دوره‌ها شروع کنید. سایت‌هایی مانند Coursera و Hubspot همگی دوره‌های رایگان سئو و گواهی‌های سئو را ارائه می‌دهند. این دوره ها اصول ویرایش محتوای سئو را پوشش می دهند. آن‌ها همچنین جنبه‌های فنی سئو را پوشش می‌دهند که دانستن آن‌ها خوب است، مخصوصاً وقتی صحبت از نحوه عملکرد سئو می‌شود. برنامه Coursera توسط گوگل تایید شده و در کنار دانشگاه کالیفرنیا ایجاد شده است. پس از اتمام موفقیت آمیز دوره، گواهینامه ای دریافت می کنید که می توانید آن را به رزومه خود اضافه کنید و در لینکدین تخصص جدید خود را به نمایش بگذارید. برنامه Hubspot برای بازاریابان، تولیدکنندگان محتوا و افرادی است که به دنبال بهبود مهارت های SEO خود هستند. پس از اتمام، گواهی سئو نیز دریافت خواهید کرد. از آنجایی که سئو دائما در حال پیشرفت است، بهتر است به تحصیلات خود ادامه دهید و به دانش خود بیفزایید. مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام دهید تا دوره هایی را پیدا کنید که به روز ترین هستند.
اگر می خواهید یک لیست سریع داشته باشید که بتوانید در حین تمرکز بر ویرایش سئو به آن مراجعه کنید، این راهنما به شما کمک خواهد کرد. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای تمرین تاکتیک های SEO خوب انجام دهید.

اینفوگرافیک ویرایش محتوا در سئو

1. کلمات کلیدی اصلی خود را پیدا کنید

قبل از شروع، باید کلمه کلیدی اصلی خود را تعیین کنید. کلمات کلیدی شما چیزی هستند که به موتورهای جستجو می گویند مقاله شما در مورد چیست.
برای تعیین کلمه کلیدی خود، باید بدانید که افراد در جایگاه شما به دنبال چه چیزی هستند.
به عنوان مثال، اگر در مورد حیوانات خانگی می نویسید، برخی از کلمات کلیدی شما ممکن است مربوط به مراقبت از حیوانات خانگی باشد، مانند بهترین ابزار نظافت سگ، یا نحوه مراقبت از همستر.

2. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

حدس زدن آنچه که یک موتور جستجو می خواهد بدون داشتن نوعی راهنما بسیار دشوار است. اینجاست که ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی وارد می شوند. هر یک از این منابع معتبر را بررسی کنید و از یک یا چند مورد از آنها برای هدایت شما در سئو استفاده کنید.
Ahrefs یک ابزار ویرایش محتوای سئو بسیار قابل اعتماد است که به شما امکان می دهد نه تنها کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید، بلکه نحوه عملکرد محتوای خود را نیز پیگیری کنید.
وب سایت Yoast تعداد زیادی مقاله عالی در مورد سئو ارائه می دهد، و آنها افزونه ای دارند که با وردپرس بسیار خوب کار می کند و سئو را آسان می کند.
بسیاری از شرکت های بزرگ برای نیازهای سئوی خود به Semrush اعتماد دارند. می توانید به صورت رایگان شروع کنید، و تعداد زیادی ویژگی برای کمک به بازاریابی، کلمات کلیدی و پیوندها وجود دارد.
Keysearch نگاهی بسیار جامع به کلمات کلیدی ارائه می دهد. این به شما اجازه می دهد تا ببینید که محتوای شما در چه جایگاهی قرار می گیرد و همچنین رقابت شما.
داده های SEO دامنه خود را بررسی کنید، در مورد کلمات کلیدی و موارد دیگر با استفاده از Moz کمک بگیرید. آنها برخی از ویژگی های رایگان دارند که اگر تازه شروع کرده اید عالی هستند.
کنسول جستجوی Google برای کمک به رتبه‌بندی محتوای شما طراحی شده است، زیرا بینش‌های خاصی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند به شما در ترافیک و محتوای شما کمک کند. اگر وب سایت دارید، این یک گزینه واقعا عالی است، به خصوص به این دلیل که افراد زیادی از گوگل استفاده می کنند.

نتیجه
بخش اعظمی از نویسنده‌ها در کشورمان با هزینه‌های بسیار کمی فعالیت می‌کنند یا برخی از افراد به شما می‌گویند که استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوای متنی کافیست. مطمئن باشید که متن‌های خروجی این افراد به‌هیچ‌وجه قابل‌استفاده نخواهد بود. فرایند تولید محتوای متنی یا هر نوعی از تولید محتوا، و ویرایش محتوای سئو، کاری کمیت‌محور نیست و شما نمی‌توانید با متن‌های فراوانی که کیفیت ندارند رتبهٔ خاصی بگیرید. 
توصیهٔ نهایی این است که به جای ۱۰ متن بی‌کیفیت که یک نویسندهٔ ارزان با استفاده از هوش مصنوعی نوشته، یک متن تحقیقی و تحلیلی باکیفیت را از نویسندهٔ متخصص تحویل بگیرید. این تأثیر بهتری روی سایت شما خواهد داشت. 
حتی استفاده از نرم‌افزار ویرایش متن پاک‌نویس و ابزار‌های تولید محتوای هوش مصنوعی پیشرفته هم نمی‌توانند مخاطب شما را به طور کامل جذب کنند و تحت تأثیر قرار دهند و این ابزار‌ها فقط برای بالا بردن دقت و سرعت کار نویسنده و ویراستار است.
باز هم تکرار می‌کنیم که هدف شما هم مثل گوگل باید جذب و جلب رضایت مخاطبتان باشد. مخاطب به این اهمیت نمی‌دهد که شما مطالب بسیار زیادی را روی سایتتان گذاشته‌اید یا این که با ارزان‌ترین نویسنده یا با هوش مصنوعی رایگان متن را نهایی کرده‌اید. مخاطب به دنبال این است که جواب نیاز و سؤالش را سریع، کامل، کوتاه، دقیق، صحیح، جامع و خلاقانه بگیرد. پس اگر تصمیم دارید که با سرهم‌کردن متن‌های رقبا یا استفادهٔ نادرست از هوش مصنوعی، تولید محتوای متنی و سئو کنید، بهتر است وقتتان را صرف کار دیگری کنید. چون تولید محتوای حرفه‌ای به هزینهٔ مالی، زمانی و دانش نیاز دارد. اگر در هر مورد این مطلب سوال یا نکته‌ای داشتید، همین پایین برای ما بنویسید.

بالا