ارز دیجیتال

تفاوت سئو داخلی با سئو خارجی در چیست

1403/01/18 0

ما در ابن مقاله قصد داریم توضیحاتی در مورد سئو داخلی و سئو خارجی به شما ارائه کنیم با ما همراه باشید.
اگر تازه وارد دنیای سئو شده اید، ممکن است با اصطلاحات لینک داخلی و خارجی گیج شوید. تفاوت بین این دو چیست و چه تاثیری بر وب سایت شما دارند؟ لینک های داخلی لینک هایی هستند که به صفحه دیگری در همان وب سایت اشاره می کنند. به عبارت دیگر، پیوندهایی که همان دامنه ای را که پیوند در آن ایجاد شده است، هدف قرار می دهند. پیوندهای خارجی، هایپرلینک هایی هستند که به صفحه ای در وب سایت دیگر اشاره می کنند. به عبارت دیگر، اینها پیوندهایی هستند که دامنه ای را هدف قرار می دهند که با دامنه ای که پیوند در آن ایجاد می شود متفاوت است.

بک لینک ها چیست؟

ما در این قسمت توضیح مختصری در مورد بک لینک ها داده ایم تا انتها با ما باشید تا اطلاعات کامل تری دریافت کنید.
متخصصان سئو اغلب از اصطلاح بک لینک برای اشاره به آنچه که به عنوان لینک خارجی، ورودی یا فقط لینک ورودی شناخته می شود استفاده می کنند. بک لینک ها تمام لینک هایی هستند که از دامنه های دیگر به وب سایت شما اشاره می کنند. هرچه بک لینک های با کیفیت بیشتری از وب سایت های مرتبط و معتبر داشته باشید، ارزش صفحات شخصی شما بالاتر خواهد بود.

چرا لینک های داخلی برای سئو مهم هستند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که لینک های داخلی برای سئو بسیار مهم هستند:
•    آنها به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند تا وب‌سایت شما را هدایت کنند
•    آنها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا بهتر بفهمند هر صفحه درباره چیست
•    آنها به ایجاد یک سلسله مراتب اطلاعات برای وب سایت شما کمک می کنند
•    آنها ارزش لینک را در صفحات مختلف پخش می کنند
•    آنها به افزایش اعتبار صفحه کمک می کنند
•    آنها نمایه سازی وب سایت شما را بهبود می دهند
•    وقتی از متن لنگر بهینه استفاده می کنید، آنها می توانند رتبه بندی کلمات کلیدی مورد نظر شما را بهبود بخشند
•    آنها می توانند تجربه و تعامل کاربر را بهبود بخشند
•    آنها می توانند تعداد صفحاتی که بازدیدکنندگان به آنها نگاه می کنند افزایش دهند و نرخ پرش را کاهش دهند
یک استراتژی پیوند داخلی خوب به شما کمک می کند هم بازدیدکنندگان را به صفحاتی که ممکن است مفید بدانند هدایت کنید و هم اعتبار و ارتباط را در چشم موتورهای جستجو ایجاد کنید. و از آنجایی که یافتن تمام فرصت‌های پیوند داخلی مرتبط با Link Whisper بسیار آسان است، واقعاً هیچ بهانه‌ای برای شروع نکردن بازی SEO خود ندارید! صفحاتی که هیچ لینک داخلی ورودی ندارند، صفحات یتیم نامیده می شوند. از آنجایی که هیچ صفحه دیگری به آنها اشاره نمی کند، موتورهای جستجو برای یافتن آنها بسیار مشکل خواهند داشت و کاربران هرگز با آنها روبرو نخواهند شد. به عبارت دیگر، شما فرصت این صفحات را برای کمک به استراتژی های فروش، بازاریابی و سئو خود از دست خواهید داد.

 

چرا لینک های خارجی برای سئو مهم هستند؟

لینک های خارجی نیز نقش مهمی در بهینه سازی موتور جستجو دارند:
•    آنها می توانند به خوانندگان شما کمک کنند تا درباره یک موضوع خاص اطلاعات بیشتری کسب کنند
•    آنها می توانند از ادعاهای شما پشتیبانی کنند و اعتبار و قابل اعتماد بودن محتوای شما را بهبود بخشند
•    لینک های خارجی مرتبط و با کیفیت، اعتبار وب سایت شما را بهبود می بخشد
•    آنها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا بفهمند یک صفحه درباره چیست
•    آنها فرصتی را برای ارتباط با دیگران در صنعت شما فراهم می کنند که ممکن است محتوای شما را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند
افزودن لینک‌های خارجی مرتبط به منابع معتبر و معتبر، ارزش محتوای شما را هم از نظر بازدیدکنندگان و هم از دید موتورهای جستجو افزایش می‌دهد.
تفاوت اصلی سئو داخلی و خارجی
 

سئو داخلی

سئو خارجی

کنترل آن آسان، سریع و رایگان است.

کنترل آن دشوار است.

در ناوبری وب سایت و همچنین در محتوا ظاهر می شود.

در متن بدنه، در محتوا ظاهر می شود.

صفحات معتبر SEO را در سایت شما ارسال می کند و "اقتدار صفحه" صفحات خاص را افزایش می دهد.

قدرت سئو را از سایت دیگر به سایت شما منتقل می کند و اقتدار دامنه شما را افزایش می دهد.

ارزش کمتری دارد.

ارزش بیشتری دارد.

به صفحات داخلی شما متصل می شود.

به صفحات خارجی شما متصل می شود.

همچنین به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک می کند.

کیفیت صفحات وب را بهبود می بخشد.

این به ربات ها کمک می کند تا صفحات وب دیگر را در سایت شما پیدا کنند..

به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سخن پایانی

لینک های داخلی و خارجی برای سئو بسیار مهم هستند. پیوندهای داخلی خوب به گسترش ارزش لینک کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که صفحات شما سریعتر (و بهتر) ایندکس و رتبه بندی می شوند، در حالی که پیوندهای خارجی با دقت در نظر گرفته شده باعث افزایش اعتماد و اعتبار وب سایت شما می شود. قبل از افزودن هر پیوند، لحظه ای به آن فکر کنید. ممکن است قدمی بی اهمیت به نظر برسد، اما می تواند در کوتاه ترین زمان به بهبود سئوی شما کمک کند. شما قطعا باید ترکیبی از هر دو، را در محتوای خود داشته باشید.
 

بالا