ارز دیجیتال

دلایل نیاز به تولید محتوا چیست؟

1402/10/30 0

طبق تحقیقات هاب اسپات، ۸۰ درصد از مردم خواندن مقالات را به تبلیغات مستقیم ترجیح می‌دهند و ۷۰٪ از آنها موافقند که محتوا باعث شده آنها احساس نزدیکی به یک محصول یا کسب‌و‌کار داشته باشند. اما این آمارها چه معنایی برای کسب‌و‌کار شما دارد؟ پاسخ ساده است: اگر در حال حاضر یک استراتژی بازاریابی محتوا موثر ندارید، احتمالا چیزهای زیادی را از دست می‌دهید. پس باید همین حالا به استخدام تولیدکننده محتوا در سازمان جدی‌تر فکر کنید. در اقتصاد دیجیتال امروزی، بازاریابی محتوا شاید موثرترین روشی باشد که کسب‌و‌کار شما می‌تواند برای دستیابی به مشتریان ثابت و بالقوه استفاده کند. به همین خاطر تولید محتوا به یکی از مشاغل پرطرفدار در بازار کار دنیا تبدیل شده و بسیاری از افرادی که به حوزه نوشتن و تبلیغات علاقه دارند، مسیر شغلی محتوا را انتخاب می‌کنند. با این حال، اگر هنوز در مورد اتخاذ استراتژی محتوا متقاعد نشده‌اید، در ادامه جایگاه بازاریابی محتوا را در سازمان‌ها بررسی می‌کنیم و با هشت دلیل به شما می‌گوییم چرا به تولید محتوا نیاز دارید؟

اهمیت محتوا در سایت:

برای درک بهتر این موضوع اجازه دهید مثالی ساده برای شما بیان کنیم. فرض کنید در یک خیابان 3 مغازه وجود دارد. تمامی اجناس داخل این مغازه ها مانند هم است، به طوری که حتی یک درصد هم بین آنها تفاوتی وجود ندارد. هنگامی که کمی دقت میکنیم متوجه میشویم در بین مغازه های X و Y و Z مغازه Y بیشترین فروش را دارد. علت این موضوع را از مشتریان سوال کردیم و اکثر آنها پاسخ دادند به علت مشتری مداری صاحب مغازه و برخورد بسیار خوب او با مشتریان است که آنها از مغازه Y خرید میکنند. حالا همین موضوع را در دنیای کسب و کار آنلاین در نظر بگیرید. هنگامی که شما در بین تعداد بسیار زیادی از رقبا قرار میگیرید باید چه کاری انجام دهید تا مشتریان از شما خرید کنند؟ اگر میخواهید یک فروشنده مشتری مدار باشید و برای مشتریان خود ارزش قائل هستید، باید برای سایت خود تولید محتوا تخصصی داشته باشید. با طراحی سایت و داشتن یک استراتژی مناسب برای تولید محتوا، میتوانید به سرعت رقبای خود را پشت سر گذاشته و خود را به عنوان یک فروشنده مشتری مدار در بین کسب و کارهای آنلاین معرفی کنید بنابراین اصلی ترین نیاز یک سایت برای رقابت در دنیای اینترنت، داشتن محتوای خوب است. دلیل این موضوع هم این است که از نظر گوگل، مشتری باید از خرید خود کاملا آگاه باشد و علاوه بر این موضوع بتواند مطالب ارزشمند و مفیدی از وب سایت دریافت کند.

نتیجه گیری:
یادتان باشد تنها با رعایت تکنیک‌های سئو نمی‌توانید محتوای درگیرکننده برای مخاطب تولید کنید؛ بلکه هنر نوشتن شماست که می‌تواند تجربه کاربری خوبی در خواننده ایجاد کند. فراموش نکنید قرار است با نوشته‌هایتان ارزشی در مخاطب خود ایجاد کنید که در نتیجه به اعتبار برند کسب‌وکارتان بیفزاید. به تولید محتوا به چشم سرمایه‌گذاری نگاه کنید تا در طولانی‌مدت شاهد نتایج دلچسب آن در افزایش ترافیک سایت و آگاهی از برند خود باشید.
 

بالا