همه ما روزانه با انبوهی از محتوا و اطلاعات در سایت های مختلف و شبکه های اجتماعی مواجه هستیم. تصور کنید در شبکه های اجتماعی که هریک از ما در آنها عضو هستیم، روزانه چندین پست توسط افراد و کسب و کارهای متفاوت منتشر میشود! قطعاً مشاهده و صرف وقت برای تک تک این پست ها غیرممکن است. بنابراین با هر هدفی که به تولید محتوا می پردازید، صفحه شخصی یا یک کسب و کار، لازم است بدانید که محتوای شما باید به اندازه ای با کیفیت و جذاب باشد که مخاطب را به سمت خود جذب کند و نگاه دارد. بنابراین لازم است برای تولید محتوای خود وقت و انرژی کافی تخصیص دهید و به اندازه کافی تحقیق کنید تا بتوانید محتوایی با کیفیت، خوب و ارزشمند تولید کنید. اطمینان داشته باشید که اگر محتوای خوب و باکیفیت تولید کنید، موتورهای جستجو نیز با الگوریتم های خود، به افزایش بازدید و حجم ترافیک و در نتیجه پیشرفت صفحه شما کمک خواهند کرد. تولید محتوای خوب فرآیندی طولانی و پویا است که ممکن است از یک ایده ساده و خلاقانه که درلحظه به ذهن میرسد، یک مقاله جالب و یا مطلب روز در اینترنت شروع شود. بنابراین تولید محتوا فرمول ثابتی ندارد، اما در این مقاله روش ها و توصیه هایی که باید به منظور تولید محتوای خوب مدنظر قرار دهید، گردآوری شده اند.
همانطور که گفته شد، محتوایی ارزشمند است که دقیق و با کیفیت تولید شود. ما در این مقاله نکاتی را برای تولید محتوای با کیفیت شرح خواهیم داد، پس در ادامه ما را همراهی کنید.
تولید محتوای غیر کپی و خاص موجب میشود سایت شما بیشتر دیده شود. ولی کپی کردن محتوا از دیگر سایتها باعث جریمه شدنتان از طرف موتور جستجو گوگل می شود که سئو سایت را به خطر میاندازد و تاثیر منفی بر روی سایت شما خواهد گذاشت. به عنوان مثال، Mahalo سایتی بود که هرروز به طور مداوم با محتوای جدید به روز میشد. اما محتواهایی که در سایت قرار داده میشد، منحصر به فرد نبود و از سایتهای دیگر کپی شده بود. پس از مدتی گوگل این سایت را جریمه کرد. از آن به بعد، سایت Mahalo مجبور شد روند کار خود را تغییر دهد. قبل از معرفی الگوریتم پاندا سایتهای زیادی وجود داشتند که محتواهای کپی در سایت خود قرار میدادند اما پس از معرفی این الگوریتم روند تغییر کرد و تمامی این سایتها دچار جریمه سنگین گوگل شدند. در واقع محتوایی خاص است که برگرفته از افکار و ایدههای شما باشد. بازنویسی یک محتوا و به کاربردن مفاهیم مشابه محتواهای دیگر سایت ها خاص به حساب نمیآید. اگر چنین محتوایی انتشار پیدا کند، هیچ کس به آن لینک نمیدهد. در صورتی که شما برای شناخته شدن و بهبود رتبه سایت به این مورد نیاز دارید. چیزی که همه وبمسترها آن را میدانند این است که ما باید محتوای زیاد و با کیفیت تولید کنیم.
همیشه قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، یک ساختار مشخص را از طریق سرچ موضوع مورد نظرتان و آنالیز سایت هایی که در صفحه اول قرار دارند، تعیین کنید. شما باید سعی کنید، نسبت به همه سایت هایی که درباره این موضوع نوشته اند، محتوای کامل تر و درست تری را برای کاربران تان بنویسید. با این کار قطعا بازدیدکنندگان محتوای شما را برای مطالعه انتخاب می کنند و از این طریق امتیاز مثبتی را خواهید گرفت. البته این به این معنا نیست که محتوایی طولانی بنویسید. شما باید آنچه را که کاربر به دنبال پاسخش است را در اختیارش قرار دهید. علاوه بر این، با تعیین ساختار محتوا کار نوشتن برای شما راحت تر است و گیج و سردرگم نیستید که چه موضوعی را توضیح داده اید و چه موضوعی را توضیح نداده اید. در نتیجه، قادر خواهید بود در کمترین زمان ممکن بهترین محتوا را بنویسید.
نوشتن محتوای خوب و ارزشمند میتواند یک انتخاب باشد. شما میتوانید انتخاب کنید که با صرف کمی زمان و دقت، یک محتوای با کیفیت تولید کنید و برند تجاری موفقی داشته باشید و یا می توانید روش راحتتری را انتخاب نمایید و محتوایی ضعیف و بی ارزش ایجاد کنید. اما این راه، شما را به جایی نخواهد رساند و تنها وقت، انرژی و منابعتان را تلف کردهاید. برای بازاریابی محتوا که در نهایت موجب ارتقا رتبه سایت و همچنین افزایش ترافیک سایت میشود، در درجه اول نیاز به یک محتوای با کیفیت برای وبلاگ یا سایت خود دارید. در واقع اگر یک محتوای مفید و متمایز ایجاد کنید، موتورهای جستجو به وب سایت شما کمک میکنند تا در نتایج جستجو بیشتر دیده شود. در عوض اگر از محتوای کپی و تکراری استفاده کنید، گوگل متوجه شده و سایتتان را جریمه میکند. بنابراین تولید محتوای با کیفیت علاوه بر اینکه باعث میشود کاربران به سایت شما علاقهمند شوند، موجب میشود رتبه سایت شما نیز جایگاه بهتری را به خود اختصاص دهد. شاید ایجاد یک محتوا ساده به نظر برسد، ولی همین روش به ظاهر ساده میتواند روی کسب و کار و تجارت شما تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. توجه داشته باشید تداوم در حفظ کیفیت محتوا یکی از فاکتورهای ضروری در ایجاد محتوای با کیفیت است. از آنجایی که انجام تولید محتوا از مهمترین ارکان برنامه محتوایی در هر کسب و کاری محسوب می شود، بنابراین هر کسب و کاری برای موفق شدن نیاز به به تولید محتوای باکیفیت، به روز، بهینه شده و منظم دارد. توجه داشته باشید که علاوه بر کیفیت، شما باید بر روی سئو محتوا نیز تمرکز کنید تا بتوانید رتبههای بهتری کسب کنید. امکان دارد شما برای سایتهای مختلف با موضوعات متفاوت همچون انواع کسب و کارها، سرگرمی، شخصی و … محتوا تولید کنید ولی نکته مهم این است که این کار را به بهترین نحو انجام دهید.
نتیجه گیری:
تو این مقاله از سری مقالات آموزش محتوای میزفا سعی کردیم خیلی خلاصه به این سوال که چگونه محتوای بهتری بنویسیم جواب بدیم. ما اینجوری توضیح دادیم که بهتره برای بهبود کیفیت محتوا، ۱) یه هدف از قبل مشخص باشه و ۲) درفت اولیه رو با توجه به این هدف بنویسیم و در نهایت ۳) ویرایش این درفت رو انجام بدیم. گذشته از این، سعی ما بر این بود تا مسیر نوشتن محتوای بهتر رو هم براتون تعیین کنیم و بهتون چندتا سرنخ و سوال بردیم تا بهتر پیش برید و فقط آموزش تئوری نداده باشیم.