ارز دیجیتال

بایننس کوین (BNB) چیست؟

1401/12/15 0

امروزه کمتر کسی است که واژه‌های رمزارز (Cryptocurrency)، ارز دیجیتال (Digital Currency)، بلاک چین (Blockchain)، بیت‌کوین (Bitcoin) و استخراج بیت‌کوین (Bitcoin Mining) را نشنیده باشد. بایننس کوین نیز مفهوم دیگری در دامنه مفاهیم یاد شده است. اما پیش از پرداختن به پرسش بایننس کوین چیست و سایر مباحث پیرامون آن، توضیح کوتاهی پیرامون مفاهیم ارز دیجیتال، رمزارز و بلاک چین ارائه شده است. پس از آن، پرسش بایننس کوین چیست به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

بایننس کوین چیست؟

وقتی یک ارز دیجیتال پلتفرم صرافی مخصوص خود را داشته باشد چه اتفاقی می‌افتد؟ بله، در مورد ارز دیجیتال معروف و معتبری صحبت می‌کنیم که غالب سرمایه‌گذاران رمز ارزها با آن آشنا هستند: «بایننس کوین» (Binance Coin). این کریپتو که هم‌زمان با پلتفرم مبادلات بایننس ایجاد شده است، مزایای قابل توجهی دارد. ارز دیجیتال بایننس کوین چیست؟ چه هدفی دارد؟ رابطه‌ی آن با پلتفرم صرافی بایننس چیست؟ به همه‌ی این‌ها در ادامه‌ی این متن می‌پردازیم.بایننس کوین، ارز دیجیتال محصول بزرگ‌ترین پلتفرم مبادلات کریپتوکارنسی است. بایننس کوین (BNB) یک ارز رمزنگاری شده است که می‌تواند برای تجارت و پرداخت هزینه در صرافی ارز دیجیتال بایننس استفاده شود. صرافی بایننس از ژانویه ۲۰۱۸ بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است که بیش از ۱.۴ میلیون تراکنش در ثانیه را تسهیل می کند.این کوین مزایای زیادی دارد که باعث شده سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب کند. برای اینکه تعریف دقیق و روشنی از بایننس کوین (BNB) به‌دست بیاورید، ابتدا باید با مفهوم بلاک چین بیشتر آشنا شویم. باید توجه داشته باشید که ارزهای دیجیتال غالباً توسط یک مؤسسه اداره نمی‌شوند؛ بلکه به لطف جامعه‌شان کار می‌کنند، جامعه‌ای که با نیروی محاسباتی خود، تمام تراکنش‌ها و اطلاعات مربوط به ارز دیجیتال را روی شبکه‌ای به نام بلاک چین پشتیبانی می‌کند.

تاریخچه :

بایننس در حال حاضر یکی از بزرگترین صرافی‌های موجود از نظر حجم معاملات روزانه است. بنیانگذار این صرافی چانگ پنگ ژائو است که از او می‌توان به عنوان ثروتمندترین و شناخته شده‌‌ترین فرد در دنیای کریپتوکارنسی یاد کرد. در ابتدا صرافی بایننس در چین قرار داشت، اما به دلیل قوانین سخت‌گیرانه چین برای ارزهای دیجیتال، این صرافی به ژاپن انتقال پیدا کرد. یکی از مهم‎ترین دلایل انتقال صرافی بایننس به ژاپن، علاقه‌مندی این کشور به ارزهای دیجیتال بود. صرافی بایننس از زمانی که به صورت رسمی آغاز به کار کرده است تا به امروز پیشرفت قابل توجهی داشته است و توانسته است به بزرگترین صرافی برای تجارت ارزهای دیجیتال تبدیل شود. به همین دلیل زمانی که صرافی بایننس، رمز ارز بایننس را به لیست خود اضافه کرد به سرعت مورد توجه قرار گرفت. این ارز دیجیتال ابتدا با هدف پرداخت کارمزد تراکنش‌ها و معاملات در صرافی بایننس به وجود آمد. در حال حاضر نیز کاربران این ارز دیجیتال از تخفیف کارمزد در بازار بهره‌مند می‌شوند. پایه بازار BNB نیز در صرافی بایننس از جمله پایه‌بازارهای محبوب این صرافی است. این ارز در جولای سال ۲۰۱۷ طراحی شد و به روش عرضه اولیه در بازار به فروش رسید. قیمت ارزدیجیتال بایننس در ابتدا در حدود ۰.۱  دلار بود. اما در اواخر سال ۲۰۱۷ بود که قیمت این توکن به ۲۵ دلار رسید. این افزایش قیمت باعث شد تا افراد زیادی به آینده این ارز دیجیتال امیدوار شوند و روی بایننس سرمایه‌گذاری کنند. خرید BNB می‌تواند سرمایه‌گذاری آینده‌داری باشد.


اهداف ارز دیجیتال BNB :

•    قدرت بخشیدن به اکوسیستم بایننس
•    ساختاردهی به عملیات بایننس
•    پرداخت هزینه های فهرست
•    پرداخت هزینه های مبادله
•    پرداخت کارمزد هزینه های معاملات در صرافی
•    سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتالی که در عرضه های اولیه بایننس لانچ پد، ارائه شده اند.
•    رفع نیازمندی به پول های سنتی در صرافی بایننس و کاهش هزینه های اضافی

سازندگان BNB چه کسانی هستند؟

ارز دیجیتال BNB متعلق به اکوسیستم بایننس است و نامی جز چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) ملقب به CZ با شنیدن نام بایننس، به ذهن‌ها نمی‌رسد. او در سال ۲۰۰۱ به‌عنوان سرپرست سرویس TradeBook معاملات فیوچرز در بلومبرگ مشغول به کار شد. پس از چهار سال ژائو به‌عنوان شریک به Fusion System پیوست. او از سال ۲۰۱۳ با فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال بیتشر درگیر شد و در نهایت CZ در سال ۲۰۱۷ بایننس را راه‌اندازی کرد. اگر به زندگی‌نامه و فعالیت‌های CZ علاقه‌مند هستید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنم. نفر دوم در اکوسیستم بایننس، هی یی (He Yi) است. او یکی از بنیان‌گذاران و مدیر ارشد بازاریابی بایننس است. سابقه فعالیت یی به اجرا در تلویزیون برمی‌گردد. او در سال ۲۰۱۴ در تاسیس صرافی OKCoin مشارکت کرد و در سال ۲۰۱۷ با CZ را راه‌اندازی کردند.

نتیجه گیری :

دنیای رمز ارزها در حال ‌توسعه است. اگر بنا بود که پیش‌بینی‌های منفی بافانه‌ی برخی از منتقدان در آغاز راه فعالیت ارزهای دیجیتالی مانعی برای رشدشان باشد، تا امروز شاهد جان گرفتن تعداد کثیری از رمز ارزهای مختلف نبودیم. فناوری‌های تازه، شبکه‌های غیرمتمرکز و ارزهای دیجیتالی در حال طی کردن مراحل توسعه و تکامل چرخه‌ی عمرشان هستند. بایننس هم به عنوان یکی از معروف‌ترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتالی با ارائه و عرضه‌ی بایننس کوین نقشی مهم در مسیر رشد ارزهای دیجیتالی بازی می‌کند. وجود حجم بالای معاملات با بایننس کوین و قرار داشتن در بستر ایمن شبکه‌ی بایننس باعث شده تا در مدت کوتاهی که از حضور و عمرش در دنیای رمز ارزها می‌گذرد، به گزینه‌ای قابل اعتنا و قابل داعتماد بدل شود. بدیهی است که جاده‌ی ارزهای دیجیتالی در حال طی کردن مسیر خود به‌ سمت شکوفایی است.


 

بالا