ارز دیجیتال

ارز USD کوین چیست؟

1402/01/20 0

ارز دیجیتال USDC یک استیبل کوین نسبتا تازه است که به دلار آمریکا گره خورده است. این کوین در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸ با همکاری بین Circle و کوین بیس به بازار آمد. این رمزارز یک استیبل کوین است؛ یعنی قیمت USDC همواره برابر با یک دلار آمریکا است. به طور خلاصه، USD Coin یک سرویس برای توکنیزه کردن دلارهای آمریکا و تسهیل استفاده آنها از طریق اینترنت و بلاک چین‌های عمومی است. علاوه بر این، توکن‌های USDC را می توان در هر زمان به دلار تغییر داد. اجرای صدور و خرید توکن‌های USDC با قراردادهای هوشمند دارای استاندارد ERC-20 ضمانت می‌شود. آوردن دلارهای ایالات متحده روی بلاک چین این امکان را می‌دهد که ظرف چند دقیقه آنها را در هر نقطه از جهان بتوان جابجا کرد و ثبات بسیار زیادی برای ارزهای دیجیتال به ارمغان می‌آورد. همچنین USDC فرصتهای جدیدی را برای ترید، وام، پوشش ریسک و موارد دیگر ایجاد می‌کند.

ارز USD کوین چیست؟

ارز دیجیتال یو اس دی کوین که با نماد USDC در میان رمزارزهای دیجیتال نیز شناخته می شود، یک استیبل کوین است که توسط Centre، یک سازمان غیرانتفاعی که توسط صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال Coinbase و شرکت فین تک Circle پشتیبانی می شود، توسعه یافته است. USD Coin دارای ارزش مجموعه ای 1 دلار آمریکا برای هر سکه است و هر سکه USD توسط یک دلار آمریکا در یک حساب بانکی جداگانه پشتیبانی می شود. این ارز دیجیتال برای اولین بار در سال 2018 وارد بازار شد. یو اس دی کوین مناسب ترین جایگزین برای ارزهای رمزنگاری شده دلار آمریکا همچون تتر است.

تاریخچه USD کوین چیست؟

یو اس دی کوین در سپتامبر سال 2018 توسط کنسرسیوم سنتر (Center) که حاصل همکاری شرکت سیرکل (Circle) و صرافی کوین بیس (Coinbase) بود، راه‌اندازی شد. ارز USDC یکی از استیبل کوین های دارای رشد بالا و سریع بوده که با نسبت یک به یک به دلار آمریکا گره خورده است. یکی از مهمترین ویژگی‌های جالب توجه ارز USD Coin، شرکت سیرکل است، کمپانی که مقدار پول لازم جهت پشتیبانی از عرضه در گردش یو اس دی کوین را در خزانه خود نگهداری می‌کند. همانطور که گفتیم، کنسرسیوم سنتر نیز حاصل همکاری شرکت سیرکل و صرافی کوین بیس، و در واقع یک کنسرسیوم حاکمیت و چارچوب صادرکننده متن باز برای استیبل کوین هاست. به عبارت دیگر، سنتر چارچوبی است که صدور و اتصال با دیگر پلتفرم‌ها را جهت حاکمیت یو اس دی سی ایجاد می‌کند.

تیم USD کوین :

ارز دیجیتال USD Coin توسط کنسرسیوم Centre ( انجمنی ایجاد شده از همکاری بین دو شرکت Circle و Coinbase) ساخته شده است. چارچوب مدیریت و فناوری این ارز به دست Centre ایجاد شده و Circle و Coinbase اولین منتشرکنندگان تجاری توکن یو اس دی کوین هستند. شرکت Circle در سال 2013 به دست جرمی آلایر (Jeremy Allaire) و شان نویل (Sean Neville) تأسیس شد.Circle  یک شرکت رسمی انتقال پول است. شرکت‌های انتقال پول از مشاغل خدمات پولی در آمریکا هستند که باید از قوانین و مقررات فدرال، تبعیت کنند. قبل از انتشار ارز دیجیتال USD Coin مقدار معادل دلاری آن از طریق یکی از شرکای معتبر Circle تهیه می‌شود. در نتیجه تمام توکن‌های یو اس دی کوین، مرتب، شفاف و قابل‌پیگیری هستند. علاوه بر این، کمپانی Circle به عنوان یک استاراپ رمزارزی شناخته می‌شود که Goldman Sachs آن را پشتیبانی می‌کند.

نتیجه گیری :
USD کوین از رمز‌ارزهای محبوب بازار کریپتوکارنسی است. این ارز توانسته نسبت به دیگر استیبل‌کوین‌ها از شفافیت بالاتری بهره‌مند باشد. این استیبل‌کوین به شما اجازه می‌دهد با خیالی آسوده دلار‌های توکنیزه‌شده خود را با امنیت بالا به سایر نقاط جهان انتقال دهید. البته نباید فراموش کرد که USD COIN رقیب سرسختی به نام تتر (USDT) دارد. و برای تبدیل شدن به برترین استیبل‌کوین بازار هنوز راه درازی در پیش دارد.


 

بالا