ارز دیجیتال

خبرنامه چیست؟

1402/07/17 0

خبرنامه در واقع ابزاری برای اطلاع ‌رسانی در تولید محتوا به شمار می رود که شما بر اساس آن مخاطبان و مشتریان خود را با ارسال گزارش، دعوت نامه و … از تخفیفات، اخبار، رویدادها و موارد دیگر مطلع می کنید. خبرنامه دارای ارقام مختلفی است که در این میان با گسترش تکنولوژی و لوازم الکترونیکی استفاده از خبرنامه الکترونیک بیش از پیش گسترش پیدا کرده است طوریکه بسیاری از شرکت ها و سازمان در بخش روابط عمومی خود از خبرنامه الکترونیک استفاده می کنند که ما در این مقاله به تعریف خبرنامه و انواع آن خواهیم پرداخت پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

خبرنامه چیست؟

خبرنامه همانطور که از نامش پیداست نامه یا ابزاری برای اطلاع رسانی است که بر اساس آن فرد خبر را به مخاطبان خاص خود با توجه به علایق و سلایق مشتری درباره رویدادها، گزارش ها و یا اخبار مرتبط حول محور یک موضوع یا سازمان می رساند که در این زمینه می توان نشریات داخلی، مجلات دوره ای، ماهنامه، بولتن سازمانی، اخبار سازمانی و … را نام برد.
صنعت نشر از زمان رواج خود در سال1980 میلادی تا کنون راه طویلی را طی نموده طوریکه تا کنون بیش از هزار خبرنامه منتشر شده است، که در این میان گسترش دسترسی به اینترنت و راحتی کار با آن باعث ایجاد نوع جدیدی از خبرنامه با نام خبرنامه الکترونیک شده است که به دلیل رایگان بودن و همچنین جذابیت های سمعی و بصری زیاد مورد توجه شرکتها و سازمان قرار گرفته است که باعث ایجاد تعامل میان روابط عمومی با مخاطبان شده است؛ طوریکه که امروزه بسیاری از شرکتها از  طریق وب سایت و ارسال خبرنامه با مشتریان و مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنند که در این میان برای افزایش کارایی و همچنین تأثیرگذاری روش های مختلفی وجود دارد که در آن بسته به پیشرفت تکنولوژی از فناوری های پیشرفته ای استفاده شده است که در این زمینه می توان به فرآیند تولید و ارسال خبرنامه الکترونیک (تولید محتوا) برای جذب مخاطب اشاره نمود.

چه اهدافی را می‏‌توان برای شروع کار خبرنامه متصور بود؟

همانطور که اشاره کردیم، بی تردید راه اندازی خبرنامه برای کسب و کارهای آنلاین بسیار سودمند است. اما ممکن است این سؤال برایتان بوجود بیاید که اصلا برای رسیدن به چه هدفی باید این کار را درسایت خود انجام دهیم؟ اهداف زیر ممکن است بخشی از آن چیزی باشند که به رشد کسب و کار و اعتبار برندتان کمک می‏‌کنند.
افزایش بازدید سایت و کسب جایگاهی مطلوب در گوگل
معرفی بهتر محصول یا خدمات
به روزرسانی اطلاعات و اخبار مرتبط با کسب و کار
جذب کاربران جدید و تبدیل آن‎‌‌ها به مشتریان کسب و کارتان
وفادارسازی مشتریان
بهبود شهرت برند
برخورداری از جایگاهی برتر در میان رقبا

ویژگی‌های خبرنامه های الكترونيك

what-is-a-newsletter

همه خبرنامه‌‏های الکترونیک و فعال در سایت‏‌ها ویژگی‏‌هایی از جمله موارد زیر را دارا می‎‌‌باشند:
جهت ارسال خبرنامه به مخاطبان، از دو روش استفاده می‎‌‌شود: ۱) ارسال از طریق ایمیل فرستنده  ۲) ارسال از طریق سیستم نرم افزاری سایت
محتوا توسط صاحب سایت (فرستنده) تولید شده و برای تعداد زیادی از مخاطبان ارسال می‌‎شود.
افراد، خبرنامه‌‏های مختلف را از طریق ایمیل خود دریافت خواهند کرد.

مزيت هاي خبرنامه الكترونيك

اولین مزیتی که می توان عنوان کرد حفظ محیط زیست است و تا حد بسیار زیادی استفاده از کاغذ را کاهش می دهد  مزایای دیگری که دارد عبارت است :
امکان اطلاع رسانی لحظه ای
دسترسی سریع به اطلاعات
کاهش حجم نامه های اداری و بایگانی
پایین آورده هزینه ها
وفراگیر و فرامرز بودن آن

بازاريابي الكترونيك

می توان گفت که یک نوع بازاریابی اینترنتی می باشد زیرا ارتباطی مستمر با مخاطبان و بازدیدکنندگان با استفاده از امکانات اینترنتی یک نوع بازاریابی اینترنتی به شمار میرود
مخاطبان سایت های اینترنتی ممکن است هرروز با سایت های مختلفی درارتباط باشند و آنها را بازدید نمایند و از طرفی امکان اینکه در کارشان عجله داشته باشند نیز وجود دارد بنابراین یک امری طبیعی است که آدرس سایت را فراموش نمایند.

چه چیزی خبرنامه را به ابزاری بسیار موثر در بازاریابی دیجیتال تبدیل می کند؟

یک نکته مهم در استفاده از خبرنامه این است که با پیام های مکرر یا بی فایده کاربر را منزجر نکنیم. تکرار بیش از حد پیام ها، بیزاری کاربران را در پی دارد. همچنین، واقعیت این است که بسیاری از مشاغل پیش از این دریافته اند که بازاریابی الکترونیکی و ارسال خبرنامه تاثیرگذار است و بنابراین حجم خبرنامه های دریافتی افراد، نسبت به گذشته خیلی بیشتر شده است. درنتیجه، افراط در ارسال خبرنامه قطعاً نتیجه نامطلوبی خواهد داشت. با این اوصاف اگر فکر می کنید ارسال خبرنامه کاری آسان است، سخت در اشتباهید. استفاده صحیح از این ابزار نیازمند یک دانش چند رشته ای است. زیرا  کسی که خبرنامه را ارسال می کند، باید طرح خبرنامه را بطور کامل تهیه کند، بر روی گرافیک آن کار حرفه ای انجام دهد، اهداف خبرنامه را تعیین کند و بتواند نتایج این ارسال را تجزیه و تحلیل نماید.

تفاوت بین خبرنامه و ایمیل مارکتینگ چیست؟

what-is-a-newsletter

حتماً تا بحال اصطلاح بازاریابی ایمیلی را شنیده اید. بازاریابی ایمیلی بخشی ضروری از دیجیتال مارکتینگ است که در آن به روشی بسیار کوتاه، از ایمیل به عنوان کانال فروش و ابزاری برای حفظ ارتباط مستمر با مخاطبان خود استفاده می شود. این قدیمی ترین تکنیک در دنیای بازاریابی دیجیتال است و تا به امروز هم به عنوان بهترین ابزار در این زمینه، باقی مانده است. این در حالی است که خبرنامه با استفاده از زبان HTML و متناسب با همه سیستم عامل ها و مرورگرها طراحی شده است. در حال حاضر، نرم افزارهای آنلاینی که به ساخت خبرنامه اختصاص داده شده اند، روند ساخت و ساز را بسیار ساده می کنند و به کسانی که قصد دارند خبرنامه تهیه کنند، این امکان را می دهند تا انرژی و وقت خود را روی متن پیام و پس از آن، روی تجزیه و تحلیل داده ها صرف کنند.

جمع بندی
خبرنامه یکی از روش‌های بازاریابی است که در چند سال اخیر به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. در این روش طبق یک برنامه ریزی زمانی مشخص، مطالبی مانند معرفی محصول جدید، برگزاری یک همایش، جدیدترین اخبار راجع به یک موضوع و غیره با زبانی روان برای کاربران علاقه مند ارسال می‌شود. این تعامل به صورت ناخودآگاه باعث افزایش حس اعتماد کاربران، افزایش بازدید از سایت و در نتیجه افزایش خرید و بهره وری خواهد شد.

بالا