ارز دیجیتال

ایر دراپ چیست؟

1402/01/27 0

در زمان جنگ، بلایای طبیعی و یا سایر بحران‌ها، ارسال غذا و اقلام ضروری به مناطق دور افتاده بسیار مشکل است. ایردراپ به روشی گفته می‌شود که اقلام ضروری از هواپیما برای مردم ساکن این مناطق رها می‌شود. اما در ارزهای دیجیتال مفهوم ایردراپ چیست؟ چگونه کار می‌کند؟ انواع Airdropها چه هستند؟ چگونه ایردراپ‌های معتبر را تشخیص دهیم؟ کیف پول‌های Airdrop چه هستند؟ چگونه می‌توان از راه Airdrop کسب درآمد کرد؟ مزایا و معایب ایردراپ چیست؟‌ شرایط و قوانین شرکت در ایردراپ ها چه هستند؟

ایر دراپ چیست؟

حتما دیده‌اید که برخی از فروشگاهای مواد غذایی تازه‌تاسیس، به مشتریان جدید خود اقلامی را به رایگان اهدا می‌کنند. این اتفاق در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها نیز رخ می‌دهد. هدف از این کار در واقع جلب نظر مشتری به فروشگاه یا محصول جدید است. مفهوم ایردراپ تقریبا مشابه همین موارد است. در ایردراپ ارزهای دیچیتال، پروژه جدید حوزه بلاک چین، بخشی از توکن‌های خود را به رایگان یا در عوض انجام فعالیت‌های ساده‌ای مثل دنبال کردن صفحات اجتماعی پروژه، در اختیار کاربران جدید قرار می‌دهد. این ایده همزمان با گسترش استفاده از عرضه اولیه ارز دیجیتال (ICO) در سال 2017 و 2018 مطرح و اجرا شد. خیلی از پروژه‌های جدید ارز دیجیتال از ایردراپ برای ترویج عرضه اولیه خود و افزایش تمایل کاربران به ارزهای دیجیتال استفاده کردند. ایردراپ هم برای کاربران و هم برای شرکت‌ها مفید است. کاربران با شرکت در ایردراپ ارزهای دیجیتال یک پروژه را به رایگان دریافت می‌کنند. شرکت‌ها نیز با ایردراپ افراد زیادی را با پروژه خود آشنا می‌کنند که احتمال سرمایه‌گذاری آن‌ها در پروژه و تبلیغ زبانی برای پروژه وجود دارد.

انواع ایر دراپ :

به طور کلی ایردراپ ها به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شوند:
•    ایردراپ استاندارد یا Standard airdrop
•    ایردراپ بونتی یا Bounty airdrop
•    ایردراپ انحصاری یا Exclusive airdrop
•    هلدر ایردراپ یا  Holder airdrop

مزایای ایر دراپ :

Crypto airdrops می‌تواند راهی بسیار آسان و بی‌نظیر برای تقویت کیف پول ارزهای دیجیتال شما بدون نیاز به خرید دارایی باشد. بااین‌حال گاهی دارایی‌های ایردراپ به‌راحتی می‌توانند بی‌ارزش شوند. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید برای جستجو در حوزه فرصت‌های ایردراپ زمان زیادی را بگذارید و اطمینان حاصل کنید. خطر از دست دادن پول یا اطلاعات حساس به یک پلتفرم کلاهبردار وجود دارد. برای اینکه فرصتی برای فروش ارز خود داشته باشید، قیمت کوین ایردراپ شده را کاهش دهید. اگر از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال هستید و از همکاری، پیشرفت کردن و به‌روز بودن لذت می‌برید، به‌احتمال زیاد ایردراپ ارز دیجیتال برای شما ارزش پیگیری کردن را دارد.

نحوه عملکرد ایردراپ :

همان‌طور که اشاره کردیم انواع مختلفی از Airdrop وجود دارند. اما اکثر ایردراپ‌های رایگان شامل عرضه مقدار کمی ارز دیجیتال هستند که در چندین کیف پول (معمولاً در زنجیره هوشمند اتریوم یا بایننس) توزیع می‌شوند. همچنین پروژه‌هایی نیز وجود دارند که به جای رمز ارزهای معمولی، توکن NFT اعطا می‌کنند. هرچند این نوع ایردراپ‌ها زیاد رایج نیستند. برخی پروژه‌ها در ازای دریافت ارز های دیجیتال رایگان هیچ چیزی از شما نمی‌خواهند. در حالیکه برخی دیگر از شما می‌خواهند تا پیش از ارسال تقاضا، وظایف خاصی را انجام دهید. این وظایف اغلب شامل دنبال کردن حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، اشتراک در خبرنامه و یا نگه‌داشتن مقدار معینی سکه در کیف پول شما است. با این حال، همیشه تضمینی برای دریافت رمز ارزهای ایردراپ شده وجود ندارد. در برخی موارد، ایردراپ‌ها فقط به کیف پول‌هایی اعطا می‌شود که قبل از یک تاریخ مشخص، با پلتفرم پروژه تعامل داشته‌ باشند. صرافی وان اینچ (1INCH) و یونی سواپ (Uniswap) نمونه‌های محبوبی هستند که از این روش برای پشتیبانی از پذیرندگان اولیه استفاده کردند. با توجه به ساختار و قابلیت‌های این صرافی، برخی از سرمایه‌گذاران به افزایش قیمت یونی سواپ در آینده امیدوار هستند. اما بر خلاف ایردراپ‌های معمولی، رمز ارزهای توزیع شده توسط آن‌ها، هزاران دلار ارزش داشت.

نتیجه گیری :
ایردراپ ارز دیجیتال به پروژه‌های رمز ارزی اجازه می‌دهد تا در فضای کریپتو برجسته شوند و مورد توجه قرار گیرند. همچنین می‌تواند راه خوبی برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال باشد تا سبد خود را با توکن‌های جدید افزایش دهند. با این حال، معمولا در اطراف ما، تعداد ایردراپ‌های کلاهبرداری بیشتر از موارد قانونی است. بنابراین، مراقب باشید و مطمئن شوید که قبل از مشارکت در یک رویداد ایردراپ ارز دیجیتال، تحقیقات مفصل و دقیقی انجام داده¬‌اید.


 

بالا