ارز دیجیتال

آلت سیزن چیست؟

1401/11/08 0

امروزه روش های مختلفی برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال وجود دارد و هر روز هم به تعداد آنها افزوده میشود. امروز قصد داریم شما را با یکی دیگر از فرصت های سرمایه گذاری در این بازار و اصطلاحات مربوط به آن آشنا کنیم. آلت سیزن چیست؟ روش های شناسایی آلت سیزن چیست چه ارتباطی با بیت کوین دارد و چگونه از آن استفاده کنیم، مباحثی هستند که در این مقاله قصد داریم آنها را پوشش دهیم.

آلت کوین چیست؟

برای اینکه توضیح دهیم آلت سیزن چیست، ابتدا باید با اصطلاح آلت کوین ها آشنا شویم و بدانیم که آلت کوین ها واقعا چه هستند. آلت کوین یا Alt Coin که کوتاه شده عبارات Alternative Coin میباشد، به تمامی ارزهای دیجیتالی غیر از بیت کوین اطلاق میشود. مانند: اتریوم، ریپل و غیره. آلت کوین ها برای پوشش دادن یک ایراد در بیت کوین به بازار رمز ارزها معرفی شدند. آن هم اینکه تعداد بیت کوین محدود بود. همین موضوع برخی افراد را برآن داشت تا به فکر راه چاره باشند. یک ارز جایگزین، یک آلترناتیو کوین، "آلت کوین" . آلت کوین ها برخلاف بیت کوین به تعداد نامحدود به در دسترس است و محدودیتی ندارد. آلت سیزن اصطلاحی است که به آلت کوین ها مرتبط میشود.

آلت سیزن چیست؟

معمولا رشد آلت کوین ها در بازار ارزهای دیجیتال اغلب متاثر از بیت کوین، این پادشاه ارزهای دیجیتال است. به این صورت که معمولا هر گونه تغییر در قیمت بیت کوین روی آلت کوین ها هم تاثیر می گذارد. با رشد بیت کوین آلت کوین ها هم رشد میکنند و باید افت قیمتی بیت کوین آلت کوین ها هم افت میکنند. آلت سیزن یا Alt Season که به معنی فصل آلت کوین ها میباشد به دوره از بازار ارزهای دیجیتال اشاره دارد که آلت کوین ها تلاش میکنند از بیت کوین پیشی گرفته و بهتر از آن عمل کنند. پس به زبان ساده تر آلت سیزن زمانی است که رشد قیمتی در آلت کوین ها بیشتر از بیت کوین باشد. در این دوره معمولا سلطه بیت کوین بر بازار کمتر میشود و شاهد رشد چشمگیر آلت کوین ها خواهیم بود.

چه چیزی باعث ایجاد آلت سیزن میشود؟

معمولا با توقف رشد قیمت یا افت قیمتی در بیت کوین باعث میشود یک آلت سیزن اتفاق بیفتد. بیت کوین پس از یک دوره رشد و رسیدن به یک ثبات قیمتی وارد یک فاز استراحت می شود. معامله گران در چنین زمانی برای کسب سود بیشتر سراغ آلت کوین ها میروند و همین باعث افزایش قیمت آلت کوین ها و ایجاد یک آلت سیزن میشود. به طور کلی هر زمان حرکت بیت کوین متوقف شود، حرکت آلت کوین ها شروع میشود.

تشخیص زمان آلت سیزن :

هیچ ابزار یا اندیکاتوری برای تشخیص اینکه کی قرار است یک آلت سیزن اتفاق بیفتد وجود ندارد. معمولا تشخیص زمان یک آلت سیزن با مطالعه احساسات معامله گران و روان شناسی بازار انجام میشود. یکی از ابزارها که برای مطالعه احساسات بازار استفاده میشود Blockchain Center است که از آن برای تشخیص این که بازار در یک آلت سیزن است یا بیت کوین سیزن استفاده میشود. اما علائمی هم هستند که شاید بتوانند برای تشخیص زمان یک آلت کوین کمک کنند در ادامه به برخی از این روش ها اشاره میشود.

•    کاهش سلطه بیت کوین بر بازار 

معمولا یکی از مهم ترین عوامل برای ایجاد یک آلت سیزن، افت قیمت و کاهش سلطه بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال میباشد. معمولا بیت پس از یک دوره رشد وارد مرحله استراحت میشود و یا اینکه معامله گران به این نتیجه میرسند که بیت کوین به سقف قیمتی خود رسیده و شروع به تزریق سرمایه به آلت کوین ها میکنند. همین مورد می تواند باعث ایجاد یک آلت سیزن شود. میتوان گفت یکی از موثرترین عوامل برای یک آلت سیزن کاهش قدرت بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال است.

•    ترندهای جدید در بازار 

توسعه پروژه های مالی غیر متمرکز، ظهور پلتفرم ها و تکنولوژی های جدید در بازار ارزهای دیجیتال نیاز بازار به توکن های جدید با حجم بالا را افزایش میدهد و همین موضوع باعث کاهش سرعت پیشروی بیت کوین میشود. در این زمان است که معمولا شاهد رشد آلت کوین ها و آلت سیزن هستیم.

•    افزایش سود آلت کوین های بزرگ 

یکی دیگر از عوامل موثر در اتفاق افتادن یک آلت سیزن، افزایش قیمتی در آلت کوین های بزرگ مثل اتریوم، ریپل و غیره است. رشد قیمتی در این آلت کوین ها باعث رشد دیگر آلت کوین ها شده و کنترل بازار را از دست بیت کوین میگیرند.

نحوه کسب درآمد از آلت سیزن :

بی شک برای سرمایه گذاری در آلت سیزن ها و استفاده از این فرصت لازم است زمان آلت سیزن از قبل مشخص شود. با اینکه قبلا اشاره شد برای تشخیص دقیق زمان آلت سیزن ابزار خاصی وجود ندارد. ولی با تحقیق در مورد استارتاپ ها و پروژه های نوظهور که نیاز به آلت کوین های جدید در بازار را افزایش میدهد، میتواند فرصت خوبی برای سرمایه گذاری باشد. به طور کلی برای سرمایه گذاری در آلت سیزن ها لازم است تمام تحرکات بازار اعم از تغییرات قیمتی در بیت کوین و آلت کوین، روانشناسی بازار و غیره باید در نظر گرفته شود.

نتیجه گیری :
یکی دیگر از مفاهیم مهم دنیای ارزهای دیجیتال آلت سیزن بود که امروز به تشریح آن پرداختیم. در میان بیشمار روش های کسب درآمد از بازارهای ارز دیجیتال، آلت سیزن هم میتوان فرصت خوبی برای کسب سود از این بازار باشد. با مطالعه و زیر نظر گرفتن بازار و تغییرات به وجود آمده در روند حرکت قیمتی در رمز ارزها میتوان از این فرصت ها استفاده کرد.


 

بالا