ارز دیجیتال

مزرعه بیت کوین چیست؟

1402/01/21 0

برای کسب درآمد از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها استخراج ارزهای دیجیتال است. برای استخراج ارز دیجیتال از دستگاه‌های مخصوص ماینر استفاده می‌شود و مزرعه بیت کوین در اصل مجموعه‌ای از این دستگاه‌ها است. در این مقاله می‌خواهیم علاوه بر پاسخ به سوال مزرعه بیت کوین چیست مراحل مربوط به اخذ مجوز و راه‌اندازی آن را نیز بررسی کنیم.

مزرعه بیت کوین چیست؟

زمانی که معدنچی‌ها برای استخراج بیت کوین تعداد قابل توجهی دستگاه را در یک سوله آن هم خارج شهر دور هم جمع می‌کنند، اصطلاحاً به آن مزرعه بیت کوین یا هر ارز دیگری می‌گویند. اینکه گفته می‌شود سوله خارج شهر است به این دلیل است که دستگاه‌های ماینینگ سر وصدای بسیاری دارندو به راحتی نمی‌توانید در محیط شهری نسبت به ایجاد آن‌ها اقدام کنید. اما نکته بعدی که باید در مورد بیت کوین بدانید این است که بیت کوین یک ارز و شبکه غیرمتمرکز است و وابسته به هیچ کشور یا شرکت خاصی نیست. غیرمتمرکز بودن یعنی این‌که هیچ کس مالک شبکه بیت کوین نیست و هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند آن را کنترل کند. هر کسی در هر جای دنیا می‌تواند با وصل شدن به شبکه بیت کوین، جزئی از آن شود. پادشاه ارز‌های دیجیتال توسط یک فرد یا گروه ناشناس ایجاد شد. بیت کوین در واقع یک ارز دیجیتال همتابه‌همتا است و به‌شکلی طراحی شده که بتواند راهی برای خرید کالا‌ها و خدمات باشد. با بیت‌کوین، افراد می‌توانند پرداخت‌های دیجیتال بین‌المللی داشته باشند، بدون اینکه هزینه‌ای اضافه پرداخت کنند یا مجبور به استفاده از واسطه‌های مالی باشند. همچنین بیت‌کوین براساس فناوری بلاکچین ایجاد شده است که می‌توان آن را دفتر کلی دانست که سوابق شفاف و تغییرناپذیر تراکنش‌های اقتصادی انجام‌شده توسط بیت‌کوین را نگهداری می‌کند. یک عنصر مهم که عملکرد بیت‌کوین را تسهیل می‌کند الگوریتم بیت‌کوین برای استخراج اثبات کار (proof-of-work mining) است.

برای راه اندازی مزرعه بیت کوین به چه چیزی نیاز است؟

با اینکه استخراج ارز دیجیتال یک کسب و کار راحت و بی دردسر و پر در آمد به نظر می رسد
اما باید بدانید که راه اندازی یک مزرعه بیت کوین یا فارم ماینینگ به همین سادگی ها نیست
و قبل از راه اندازی آن می بایست یک سری ملزوماتی را رعایت کرد.
این ملزومات را می توان به 7 بخش تقسیم کرد که عبارتند از:
•    بررسی و مشاوره توسط یک تیم مجرب و متخصص در این زمینه
•    ساخت یک کیف پول جهت ارسال جایزه ماینینگ به آدرس آن کیف پول
•    نصب و استفاده از نرم افزارهای ماینینگ مانند BTC miner و CG mine و …
•    عضویت در استخر ماینینگ
•    خرید تجهیزات و دستگاه های ماینینگ
•    تامین انرژی برق مورد نیاز برای ماینینگ
•    تهیه تجهیزات تهویه و وسایل خنک کننده

ویژگی اصلی مزرعه بیت کویین چیست؟

یکی از اهداف اختراع این ارز دیجیتالی مستقل بودن آن است که به اصلی‌ترین و درعین‌حال محبوب‌ترین ویژگی این ارز دیجیتالی تبدیل‌شده است.برای بسیاری از افراد ویژگی اصلی ساخت مزرعه بیت کوین مستقل بودن آن از دولت‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های جهانی است.  هیچ شرکت، فرد و یا گروهی نمی‌توانند در معاملات بیت کوین (BTC) دخالت کنند و دسترسی داشته باشند و یا هزینه معامله‌ای را به کسی تحمیل کنند و از همه مهم‌تر پول مردم را با خود ببرند. علاوه بر موارد گفته‌شده از ویژگی مستقل بودن مزرعه بیت کوین جنبش بیت کوین بسیار شفاف و واضح بوده و هر معامله‌ای که صورت می‌گیرد در یک دفتر عمومی توزیع‌شده گسترده به نام بلاک چین (Blockchain) ذخیره می‌شود. تمام این ویژگی‌ها باعث جلب اعتماد و همچنین توجه افراد به مزرعه بیت کوین شده است.

نتیجه گیری :
روش های بسیار متنوعی برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال وجود داره که یکی از محبوب ترین اون ها، استخراج ارز دیجیتال و صنعت ماینینگ است. تو این مقاله سعی کردیم که مزرعه بیت کوین رو تعریف کنیم و در مورد 5 تا از بزرگترین مراکز استخراج ارزهای دیجیتال در سراسر جهان صحبت کنیم. مطمئنیم که بعد از مطالعه این مطلب با شنیدن فارم ارز دیجیتال یک عکس مزرعه بیت کوین در ذهنتون تداعی میشه. در صورتی که شما هم مایل به تاسیس یک مزعه ارز دیجیتال در ایران هستید، باید قبل از هر چیزی بررسی کنید که هزینه راه اندازی مزرعه بیت کوین در ایران چقدر است؟ همچنین باید میزان درآمد مزرعه بیت کوین مورد نظرتون رو ارزیابی کنین تا از به صرفه بودن تاسیس اون مطمئن بشید.

بالا