ارز دیجیتال

استخراج بیت کوین چیست آیا میتوان بیت کوین رایگان به دست آورد

1403/01/16 0

استخراج بیت کوین فرآیندی است که طی آن تراکنش ها به صورت رسمی در بلاک چین وارد می شوند. همچنین این روشی است که بیت کوین های جدید وارد گردش می شوند. استخراج با استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار برای تولید یک عدد رمزنگاری انجام می‌شود که برابر یا کمتر از عددی است که توسط الگوریتم سختی شبکه بیت‌کوین تعیین شده است. اولین ماینری که راه حل مشکل را پیدا می کند، پاداش بیت کوین را دریافت می کند و روند دوباره شروع می شود. پاداش بیت کوین که استخراج‌کنندگان دریافت می‌کنند انگیزه‌ای است که آنها را تشویق می‌کند تا به هدف اصلی ماینینگ کمک کنند: کسب حق ثبت تراکنش‌ها در بلاک چین برای تأیید شبکه هست.

چرا بیت کوین به ماینرها نیاز دارد؟

بلاک چین استعاره ای از کار محاسباتی است که گره های شبکه برای اعتبارسنجی اطلاعات موجود در بلوک ها انجام می دهند. بنابراین، در واقعیت، ماینرها اساساً برای کار خود به عنوان حسابرس دستمزد دریافت می کنند. آنها در حال انجام اولین تأیید برای تراکنش های بیت کوین، باز کردن یک بلوک جدید و دریافت پاداش هستند. و تنها 1 مگابایت داده تراکنش می تواند در یک بلوک بیت کوین جا شود. محدودیت 1 مگابایتی توسط سازندگان تعیین شده است. این محدودیت بحث برانگیز شده است زیرا برخی از ماینرها بر این باورند که اندازه بلوک باید افزایش یابد تا داده های بیشتری را در خود جای دهد، که در واقع به این معنی است که شبکه بیت کوین می تواند تراکنش ها را با سرعت بیشتری پردازش و تأیید کند.

ایا بیت کوین رایگان حقیقت دارد؟

اساسا چنین چیزی امکان‌پذیر نیست و شما نمی‌توانید با مشاهده‌ تبلیغات یک وب‌سایت صاحب بیت کوین شوید. درواقع چیزی که عاید شما خواهد شد، ساتوشی است و منظور از بیت کوین رایگان همان ساتوشی رایگان است که ارزش چندانی نداشته و هر صد میلیون از آن برابر است با ۱ واحد از بیت کوین. ازاین‌رو نتیجه‌ای که می‌توان گرفت این است که زمان بسیار زیادی نیاز است تا بتوان از این راه، به‌اندازه‌ای ساتوشی جمع‌آوری کرد تا به مقدار قابل‌توجهی تبدیل گردد. درواقع شما می‌توانید در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موجود که رایگان نیز هستند فعالیت کنید و به‌صورت رایگان ساتوشی دریافت کنید. چنین برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی در ازای انجام کارهایی که از شما درخواست می‌کنند، مقداری ساتوشی پاداش می‌دهند. در نهایت، مجددا باید به شما یادآوری کنیم که با انجام دادن چنین فعالیت‌هایی، شما تنها ساتوشی دریافت می‌کنید و با در نظر گرفتن زمانی که برای این کار صرف خواهید کرد، پاداشی که کسب خواهید کرد بسیار ناچیز است. درادامه در این باره بیشتر توضیح میدهیم.

آنچه برای استخراج بیت کوین نیاز دارید

اکثریت ظرفیت شبکه بیت کوین متعلق به شرکت ها و استخرهای بزرگ استخراج است. اگر یکی از جدیدترین و سریع‌ترین واحدهای پردازش گرافیکی را دارید، هنوز هم می‌توانید با یک رایانه شخصی خانگی معمولی در استخراج بیت کوین شرکت کنید. با این حال، شانس دریافت پاداش به تنهایی با یک gpu در رایانه خود در خانه بسیار ناچیز است. برای افزایش شانس خود باید یک استخر استخراج پیدا کنید. به عنوان مثال، کارتی که می توانید با چند هزار دلار خریداری کنید، کمتر از 0.001 درصد از قدرت استخراج شبکه را نشان می دهد. با چنین شانس ناچیزی برای یافتن بلوک بعدی، ممکن است زمان زیادی طول بکشد قبل از اینکه یک هش را حل کنید، زیرا همه چیز به این بستگی دارد که دستگاه شما چند هش در ثانیه تولید می کند. ممکن است هرگز سرمایه خود را پس نگیرید.
کلام اخر
در این مقاله در مورد استخراج بیت کوین، چراا بیت کوین ها به ماینر نیاز دارند و... توضیح داده شده بود. بیت کوین یک ارز دیجیتال است که توسط بانک مرکزی یا دولت هیچ کشوری پشتیبانی نمی شود. می توان آن را برای کالاها یا خدمات با فروشندگانی که بیت کوین را به عنوان پرداخت می پذیرند معامله کرد. این بیت کوین ها بلوک های داده های امن هستند. این داده ها از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و تراکنش را تأیید می کند، یعنی پولی را خرج می کند که برای تأیید ایمن تراکنش های فردی به قدرت محاسباتی بالایی نیاز دارد. شبکه P2P انتقال بیت کوین را بین کاربران نظارت و تأیید می کند. می‌توان از آن برای رزرو هتل، خرید، تراکنش‌های مالی، خرید بازی‌های ویدیویی و غیره استفاده کرد. بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، بدون بانک مرکزی یا مدیریت واحد است که می‌تواند بدون نیاز به واسطه، از طریق شبکه بیت‌کوین به صورتِ همتا به همتا ارسال شود. تراکنش‌ها توسط یک شبکه به صورت رمزنگاری‌شده تأیید می‌شود و در یک دفتر کل توزیع‌شده عمومی به نام بلاک‌چین ثبت و ضبط می‌شوند.


 

بالا