ارز دیجیتال

کیف پول بیت کوین چیست؟

1402/01/30 0

برای سرمایه‌گذاری یا معامله بیت کوین، در اولین قدم به کیف پول یا والت (Wallet) نیاز دارید. برخلاف کیف پول‌های بانکی و متمرکز، در دنیای ارزهای دیجیتالِ غیرمتمرکز، تمام مسئولیت حفاظت از دارایی‌ها (تأکید می‌کنم تمام مسئولیت) برعهده کیف پول و البته خودِ کاربر است؛ به‌همین‌دلیل، پیداکردن کیف پول ایمن برای ذخیره بیت کوین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خبر خوش این است که بیت کوین اولین و برترین ارز دیجیتال بازار است و بیش از هر ارز دیجیتال دیگری برای آن کیف پول وجود دارد؛ بنابراین، کار چندان دشواری برای انتخاب کیف پول مطمئن نخواهید داشت. خبر خوشحال‌کننده دیگر این است که نرم‌افزارهای کیف پول بیت کوین کاملاً رایگان هستند و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را روی گوشی یا کامپیوتر خود نصب کنید. کیف پول‌ نرم‌افزاریِ امن و معتبر برای بیت کوین کم نیست؛ اما اگر امنیت بیشتری می‌خواهید، می‌توانید با پرداخت هزینه کیف پول سخت‌افزاری (فیزیکی) تهیه کنید. در میان انبوهی از کیف پول بیت کوین گم شده‌اید و همچنان نمی‌دانید باید از کدام نام و برند استفاده کنید؟ تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با بهترین و معتبرترین کیف پول‌های بیت کوین آشنا شوید.

کیف پول بیت کوین چیست؟

کیف پول بیت کوین در واقع همان کیف پول ارز دیجیتال است که از رمزارز بیت کوین پشتیبانی می‌کند و در واقع، کیف پول دیجیتال و غیر فیزیکی است که می‌توان ارز دیجیتال بیت کوین را در آن نگهداری کرد. امروزه، تقریبا همه کیف پول‌های ارز دیجیتال از بیت‌کوین پشتیبانی می‌کنند؛ مگر کیف پول‌هایی که اختصاصا برای یک نوع رمزارز خاص ارائه شده‌اند. در حال حاضر تقریبا همه کیف پول‌های ارز دیجیتالی که از چند رمزارز به طور هم‌زمان پشتیبانی می‌کنند، قطعا از بیت کوین پشتیبانی می‌کنند. در ادامه و با توجه به آنکه هدف از این مطلب پرداختن به کیف پول بیت کوین یا همان کیف پول‌های ارز دیجیتالی است که از بیت کوین پشتیبانی می‌کنند، از اصطلاح کیف پول بیت کوین استفاده می‌شود. هرچند که باید در نظر داشت که عمده آنچه در ادامه و تحت عنوان کیف پول بیت کوین گفته می‌شود، مباحث عمومی پیرامون کیف پول ارز دیجیتال است که درباره همه کیف پول‌های ارز دیجیتال از جمله بیت کوین صادق هستند.

کیف پول ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

در یک حساب بانکی معمولی، پول یا بهتر است بگوییم، ارزش آن نگهداری می‌شود. اما در کیف پول ارزهای دیجیتال، کلیدهای رمزنگاری شده عمومی و خصوصی نگهداری می‌شوند. در حقیقت، کوین‌ها نمی‌توانند در یک کیف پول فیزیکی ذخیره ‌شوند. چون کریپتوکارنسی‌ها وجود فیزیکی ندارند. آدرس کیف پول، چیزی شبیه به شماره حساب بانکی است. هیچ اشکالی ندارد اگر شما شماره حساب بانکی خودتان را به فرد دیگری بدهید، چون دیگران برای انتقال وجه به آن نیاز دارند. در دنیای ارزهای دیجیتال، اگر کسی بخواهد کوین‌هایتان را برایتان ارسال کند، شما می‌توانید به سادگی آدرس کیف پول خود را به او‌ بدهید و کوین‌تان را دریافت کنید. درست مانند حساب‌های بانکی، هیچ یک از دو آدرس کیف پول، شبیه به هم نیستند. در نتیجه، هیچ کس به جز شما نمی‌تواند پولتان را دریافت کند. همچنین، تعداد آدرس‌های کیف پول شما بدون محدودیت هستند. یعنی هر چند تا آدرس که دلتان بخواهد می‌توانید برای کیف پولتان بسازید.

نتیجه گیری :
کیف پول‌های بیت کوین مهم هستند چرا که حاوی اطلاعات مورد نیاز برای ارسال و دریافت بیت کوین هستند. کیف پول‌های متفاوتی برای بیت کوین وجود دارد و هر کدام نقاط مثبت و منفی خود را دارند. جدای از انتخاب کدام مدل از این کیف‌ها، چندین مرحله دیگر نیز وجود دارد تا این کیف پول‌ها را امن‌تر کنید و ریسک از دست دادن پول را کاهش دهید. 

بالا