ارز دیجیتال

ارز دیجیتال چیلیز چیست؟

1402/11/29 0

ارز دیجیتال چیلیز با نماد (CHZ) در توکن‌سازی برای سرگرمی‌های ورزشی کاربرد دارد و به پلتفرم Socios.com قدرت خاصی می‌بخشد. تیم‌های محبوب ورزشی در این پلتفرم ارز دیجیتال  Chiliz را برای طرفداران خود به وجود آورده‌اند تا آن‌ها را جذب کنند. اولین بار است که در جهان این اتفاق رخ می‌دهد. برای جذب علاقه‌مندان به ورزش و تیم‌های محبوب، به طرفداران آنها جوایزی اهدا می‌شود. ارزهای دیجیتالی که نشانه و لوگوی باشگاه را به همراه دارند، به وسیله طرفدارانشان خریداری می‌شوند، مورد داد و ستد قرار می‌گیرند تا میزان علاقه به تیم فوتبال خاصی را نشان دهند و یا در نظرسنجی باشگاه‌ها رای دهند.

معرفی ارز دیجیتال چیلیز (CHZ):

چیلیز یک ارز دیجیتال برای رویدادها و مکان های ورزشی است. علاوه بر آن یک کوین منحصر به فرد برای رای گیری در سایت طرفداران به آدرس Socios.com می باشد. این بستر به علاقه مندان به ورزش های سنتی و ورزش های الکترونیکی این امکان را می دهد تا لیست باشگاه ها، مسابقات یا مسابقات فردی مورد علاقه خودشان را مدیریت کنند. اگرچه رسماً در سال 2019 راه اندازی شد، اما ایده ایجاد بستر Socios و زنجیره بلوک چیلیز در سال 2016 ارائه شد. چیلیز توسط الکساندر دریفوس تاسیس شد و امروز این شرکت از بیش از 75 متخصص تجارت از 25 کشور تشکیل شده است و به سرعت در حال گسترش است. چیلیز توکنی است که به منظور اجازه دادن به طرفداران برای حمایت از تیم های ورزشی مورد علاقه خود از طریق معاملات مبتنی بر بلاک چین طراحی شده است. این شرکت می خواهد تجربیات روزمره طرفداران را به خود جلب کند و در حال حاضر ابزارهای مبتنی بر بلاک چین را در اختیار برندهای ورزشی و سرگرمی قرار می دهد تا بتوانند به راحتی درآمد کسب کرده و با طرفداران و مشتریانشان تعامل داشته باشند.

چه ویژگی هایی چیلیز Chiliz را منحصر‌به‌فرد کرده است؟

تمام سازمان‌های ورزشی استفاده‌کننده از فناوری چیلیز دارای عرضه محدود توکن‌های هواداری هستند که از طریق عرضه اولیه فن توکن (FTO) به فروش می‌رسند. این توکن‌ها بر اساس قانون اولین ورود-اولین خروج (First-come-first-serve) با قیمت اولیه و یک مارکت کپ رقیق‌شده (Fully Diluted Market Cap) که از پیش توسط چیلیز مشخص شده است، ارائه می‌شوند. از توکن بومی CHZ نیز برای خرید توکن‌های هواداری و ایفای نقش ارز داخلی این پلتفرم استفاده می‌شود. بنابراین هواداران می‌توانند با استفاده از توکن‌های خود در پلتفرم Socios به پیشنهادات رای دهند. باشگاه‌ها نیز خودشان میزان تاثیرگذاری هواداران را مشخص می‌کنند. این تصمیمات می‌توانند از طراحی جدید پیراهن گرفته تا انتخاب بازیکنان برای بازی‌های دوستانه را شامل شوند. چیلیز اولین پروژه‌ای است که توانسته مشارکت مستقیم برای هواداران تیم‌های ورزشی در فرآیندهای تصمیم‌گیری مربوط به باشگاه‌ها و سازمان‌ها را فراهم کند. این شرکت از طریق تاسیس یک انکوباتور خصوصی رمز ارزی متمرکز بر شتابدهی پذیرش فناوری بلاک چین در آسیا و اروپا به‌نام Chiliz Blockchain Campus، دائما در حال ایجاد راه‌های جدید برای درگیری کردن هوادارن است که باعث تمایز آن نسبت به دیگر پروژه‌های کریپتویی شده است.

نتیجه گیری:
حالا بیایید صحبت هایمان را خلاصه کنیم. اگرچه پروژه چیلیز بی نظیر نیست، اما قطعاً شایسته توجه جامعه است. توسعه دهندگان یک مشکل ساده و اضطراری را انتخاب کردند و خوشبختانه توانستند برای این مشکل یک راه حل واقعاً مفید ارائه کنند. بنابراین، این یک امتیاز بزرگ برای آنها است. علاوه بر این، ارزهای دیجیتال و پلتفرم Socios از همکاری های ذکر شده قبلی با باشگاه های برتر مانند منچسترسیتی، یوونتوس و پاری سن ژرمن بهره مند می شوند. علاوه بر این ها، این شرکت صرفاً به پیشنهاد خصوصی توکن ها متوسل شد و بودجه مورد نیاز برای ایجاد یک پروژه ارز دیجیتال تمام عیار را جمع آوری کرد.
 

بالا