ارز دیجیتال

محتوای سئو شده چیست؟

1402/02/05 0

در این مقاله سعی داریم تا به هر آنچه که در مورد تولید محتوای سئو شده چیست بپردازیم. اینکه دقیقا محتوای سئو شده چیست، یک تعریف ساده و صریح ندارد، در واقع یک سری نکات باید در تولید محتوا رعایت شود تا در بتوان در جهت سئو سایت از محتوا استفاده کرد. هر چقدر رعایت نکات مربوط به سئو سایت در محتوا بیشتر شود، امتیاز بیشتری از نظر سئو به محتوا اختصاص می یابد و قطعا برای صفحات نخست موتورهای جستجو آن دسته از محتواهایی مناسب هستند که از نظر سئو در شرایط مناسبی قرار گیرند. تولید محتوای سئو شده را هر فردی نمی تواند تولید کند، برای این منظور به افرادی نیاز است که هم در زمینه تولید محتوا و هم در زمینه سئو اطلاعات کاملی داشته باشند. در صورتی که فردی با سئو آشنایی داشته باشد اما توانایی لازم برای نوشتن را نداشته باشد، نمی تواند محتوای کاملی تولید کند. برعکس این موضوع نیز صادق است، یعنی فردی که در زمینه تولید محتوا توانایی لازم را داشته باشد اما با مفاهیم سئو آشنایی نداشته باشد، نمی تواند محتوای کامل و با کیفیتی را تولید نماید. در ادامه با همه اصول مورد نیاز جهت پاسخ به سوال تولید محتوای سئو شده چیست، آشنا خواهیم شد.

محتوای سئو شده چیست؟

برای اینکه شما دید مناسبی در رابطه با محتوای سئو شده داشته باشید ابتدا شما بایستی یک دید مناسبی در رابطه با اهداف سئو، انواع محتوا و مهم ترین موضوع بهینه سازی محتوا بدست آورید. از اینرو در رابطه با بیان مفهوم Search Engine Optimization یا همان سئو به پروسه ای اطلاق میگردد. که به منظور قرار گیری بیشتر وب سایت ما در نتایج موتور های جستجو همچون گوگل انجام میگیرد. اگر بخواهیم مراحل  سئو را در به صورت کلی بیان نماییم میتوان سئو را در سه بخش سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارجی دسته بندی نمود. که در این مقاله ما در رابطه با سئو محتوا که زیر مجموعه سئو داخلی میباشد گفتگو خواهیم نمود. سئو یک محتوا از عنوان صفحه شروع شده و تا آخر ین کلمه از محتوا صورت میگیرد. با توجه به تفاسیر بیان شده به این مسئله پی میبریم که مقصود از ایجاد محتوای سئو شده محتوای میباشد که بر اساس معیار و فاکتور های سئو باشد‌ از اینرو بدون شک به وسیله موتور های جستجو قابل درک خواهد بود.

انواع محتوای سئو شده کدامند؟

قبل از اینکه به چگونگی بهینه سازی محتوای سایت بپردازیم، ابتدا منظورمان از محتوا را روشن می کنیم. محتوا می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. این اشکال شامل، متن، تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک یا ترکیبی از اینهاست.
در حالت کلی انواع مختلف محتوا عبارتند از:
•    پست های وبلاگ سایت: این فرمت، رایجترین فرمت محتواست. یک پست می تواند ترکیبی از متن، تصاویر و ویدئو باشد. پست می تواند در انواع مطلب، لیست، آموزش، خبر با اطلاعات کلی نوشته شود.
•    صفحات ثابت: محتوایی که در صفحات ثابت سایت مانند صفحه درباره ما وجود دارد.
•    صفحات محصولات: محتوایی که شامل معرفی محصولات یا خدمات یک سایت می گردد.
•    صفحات فرود: صفحاتی که به طور خاص برای استفاده در کمپین های تبلیغاتی PPC طراحی شده و یا اولین صفحه ای که کاربر در ورود به سایت با آن مواجه می شود.

ویژگی های محتوای سئو شده چیست؟

سوال این جا است که محتوایی که شما تولید خواهید کرد باید چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ این سوالی نیست که به سادگی بتوان جواب داد. بهتر است بدانید که در این مورد بحث‌های زیادی تا به حال شده است و هر کسی در دنیای دیجیتال نظری در این زمینه دارد؛ اما همه فعالان حوزه دیجیتال بر این باور هستند که یک محتوای سئو شده باید بتواند با رعایت اصول اخلاقی موفق به جذب مخاطب شود. موتورهای جست‌وجو نیز این رعایت اصول اخلاقی را در رتبه‌دهی به محتواها در نظر می‌گیرند. کیفیت بالای محتوا در واقع مهم‌ترین ویژگی است که یک محتوا باید داشته باشد چرا که هدف از نوشتن محتوا تنها جذب کاربران در دنیای مجازی نیست بلکه باید از راه درست مخاطبان را به محتوای خود جذب نمود. 
در ادامه به ۱۱ نکته که در محتواهای سئو شده باید رعایت شود را به‌صورت موردی ذکر خواهیم کرد.
1.    تراکم مناسب کلمه کلیدی
2.    چگالی مناسب کلمه کلیدی
3.    استفاده از هدهای مناسب
4.    استفاده از کلمات کلیدی فرعی مناسب
5.    درنظر داشتن حجم مناسب مطلب (تعداد کلمه)
6.    استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی
7.    حجم مناسب هر پاراگراف
8.    رعایت حجم مناسب جملات
9.    استفاده از تیترهای مناسب
10.    استفاده از عکس‌های مناسب
11.    استفاده از Alt برای عکس‌ها

نتیجه گیری :
نوشتن محتوای مناسب و سئو شده یکی از مهمترین بخش های فرایند سئو داخلی محسوب می گردد. هدف شما ارائه محتوای مورد نظر کاربران و موتورهای جستجو به آنهاست. طبق بیانیه گوگل شما می بایست چیزی را به کاربران عرضه کنید که به دنبال آن هستند. این فرایند با پیدا کردن خواسته های کاربران و تولید محتوای متناسب با این خواسته آغاز می شود. قبل از انتشار هر محتوا می بایست اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی اصلی در قسمت ابتدایی متن وجود داشته و از کلمات کلیدی متشابه در ادامه محتوا استفاده شده باشد. بعد از آن به زیبا سازی محتوا پرداخته و خوانایی آن را برای کاربران بهبود ببخشید. سپس تا آنجا که می توانید آن را در دیدگان کاربران زیادی قرار دهید.


 

بالا