ارز دیجیتال

محتوای همیشه سبز چیست؟

1402/09/20 0

آیا می‌خواهید بدانید چه رازی در پس کسب مداوم ترافیک ارگانیک و رتبه گرفتن در کلمات کلیدی مهم وجود دارد؟ پاسخ ساده است: محتوای همیشه سبز! اما محتوای همیشه سبز چیست؟ محتوای همیشه سبز، برای مدت طولانی یا حتی برای همیشه، مخاطب دارد و کاربران، همواره، به سراغش می‌روند. این محتوا کامل و جامع است و مردم برای یادگیری و کسب اطلاعات کامل، به آن مراجعه می‌کنند. به عبارت ساده، محتوای همیشه سبز هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود، بلکه برای سالیان سال، جذاب و ارزشمند خواهد ماند. اما چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟ چگونه می‌توان رتبۀ آن را در صفحات جستجو حفظ کرد؟ چرا تولید محتوا همیشه سبز باید بخشی از استراتژی هر بازاریاب باشد؟

محتوای سبز چیست؟

محتوای سبز چیست؟ محتوای همیشه سبز یکی از زیر شاخه های محتوای سئو شده به حساب می آید. در واقع یک محتوا را می توان محتوای همیشه سبز نامید که در طول زمان قدیمی نشودو مربوط به یک زمان خاص نباشد. همچنین همواره باعث حفظ ارتباط با مخاطب شود. این محتوا یک محتوای بهینه سازی شده است و با نتایج جستجو مرتبط است. به محتواهای زیر توجه کنید.
1- اختراع برق توسط ادیسون دنیا را متحول کرد. امروز گترش صنعت، تجارت، حمل و نقل سریع و غیره مدیون این اختراع ادیسون است.
2- طی هفته گذشته قیمت طلا 10 درصد افزایش پیدا کرد.
محتوای اول یک محتوای همیشه سبز است چرا که این محتوا بعد از گذشت چندین سال بازهم معنی و مفهوم دارد. این جمله قابل درک بوده و از ارش برخوردار است. محتوای دوم یک محتوای همیشه سبز نیست چرا که بعد از مدتی مثلا یک هفته ارزش خود را از دست می دهد و در اینده خواندن ان چندان جذاب نخواهد بود.

محتوا همیشه سبز

مزایا و معایب محتوای همیشه سبز:

از طرف دیگر‌، محتوای همیشه سبز ممکن است در ابتدا بازدید چندانی برای سایت‌تان نیاورد یا کاربران زیادی جذب آن نشوند. اما این محتوا در گذر زمان ارزش خود را از دست نمی‌دهد و اغلب می‌تواند مجددا مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این‌، محتواهای همیشه سبز‌ اگر بر اساس یک کلمه کلیدی طولانی که می‌خواهید روی آن رتبه بگیرید نوشته شوند، ابزاری قدرتمند برای سئوی سایت شما خواهند بود. 

محتوای همیشه سبز برای هدایت ترافیک طراحی شده است:

از آنجا که محتوای همیشه سبز برای زمان طولانی مناسب است، به طور ایده‌‏آل باید در آن مدت طولانی ترافیک را به وب‌سایت شما هدایت کند. وجود آن همچنین رتبه سایت‎تان را در موتورهای جستجو افزایش می‏‌دهد و باعث می‌شود تا موقعیت بالاتری در صنعت خودتان داشته باشید. برای به دست آوردن این مزایای خاص، باید کلمات کلیدی مناسب را در محتوای همیشه سبز خود قرار دهید و محتوا را به طور دقیق و اصولی برای سئو بهینه‏‌سازی کنید.

محتوای همیشه سبز باید مرتبا به روز شود:

باید به این نکته مهم توجه کنید که محتوای همیشه سبز هم می‌تواند همیشه سبز نباشد! به خصوص اگر در صنعتی کار می‌کنید که به طور مرتب در حال تغییر است، مانند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی. در این شرایط باید هر چند ماه یک بار محتوای قبلی را بر اساس اطلاعات جدید آپدیت کنید و پاراگراف‌هایی به آن بیافزایید که می‌دانید کاربران‌تان به دنبال آن‌ها می‌گردند.

محتوای همیشه سبز را میتوان مجددا مورد استفاده قرار داد:

از آنجا که اطلاعات موجود در محتوای همیشه سبز برای مدت طولانی‌تری ارزشمند می‏‌ماند، می‏‌توانید در آینده مجددا آن را مورد استفاده قرار دهید. به عنوان مثال، می‏‌توانید چندین بلاگ پست همیشه سبز با موضوعات مشابه را در یک مطلب واحد ترکیب کنید.

نتیجه گیری:
هر دو نوع محتوا ارزش ارائه می‌دهند و هر دو می‌توانند اجزای یک استراتژی بازاریابی محتوا موفق باشند. در حالت ایده‌آل وبلاگ شما باید ترکیبی از محتوای موضعی و همیشه سبز را به بازدیدکنندگان ارائه دهد. سوال اصلی که باید برای انتخاب موضوع همیشه سبز از خودتان بپرسید این است که کدام روش بیشترین افزایش را در استراتژی بازاریابی بلند مدت شما ایجاد می‌کند؟ در ابتدایی‌ترین سطح، محتوای همیشه سبز برای مدت طولانی‌تری برای‌تان مخاطب می‌آورد در حالی که محتوای موضوعی دوره ارتباط کوتاه‌تری دارد و مخاطبان پس از مدتی، دیگر به آن رجوع نمی‌کنند. پس سعی کنید از هر دو نوع این محتوا به تناسب استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.
 

بالا