ارز دیجیتال

فاست ارز دیجیتال چیست؟

1402/03/25 0

گاهی اوقات افراد تازه‌کار و حتی برخی افراد باتجربه در زمینه ارزهای دیجیتال، مشتاق به دست آوردن بیت کوین‌های رایگان بوده و هستند، اما آیا واقعاً بیت کوین رایگان وجود دارد؟ درواقع آیا روشی وجود دارد که بتوان از آن بیت کوین رایگان به دست آورد؟ این سؤالی است که شاید هر شخص تازه‌کار در این حیطه و حتی اشخاص باتجربه نیز از خود بپرسند. در پاسخ باید بگوییم که از طریق فاست می‌توان بیت کوین رایگان به دست آورد، اما باید بدانید که بیشتر این فاست‌های امروزی کلاه‌بردار هستند و حتی مقدار دریافتی از آن‌ها که واقعی هستند، به‌قدری ناچیز و کم به شمار می‌آیند که سپری‌کردن زمانتان در آن فقط وقت تلف‌کردن است. در تعریف این مفهوم به ساده‌ترین بیان باید گفت شیوه‌های مختلفی برای به دست آوردن بیت کوین رایگان وجود دارد که یکی از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها Faucet ست. این واژه در زبان انگلیسی به معنای شیر آبی است که نشتی دارد یا از آن آب چکه می‌کند، برای معادل فارسی آن، شاید بهترین عبارت، اصطلاح درآمد قطره‌ای باشد. در این مطلب قصد داریم به‌طور کامل به مفهوم این واژه بپردازیم و تمامی زوایای آن را بررسی کنیم.

فاست ارز دیجیتال چیست؟

به زبان ساده فاست ارز دیجیتال، سایتی است که در ازای انجام وظایفی، پاداش‌های کوچکی را در نظر می‌گیرد. به این دلیل این سایت‌ها را فاست می‌نامیم که پاداش پرداختی در این سایت‌ها بسیار ناچیز است، درست مانند قطرات آبی که از شیرآب فرو می‌چکد. تنها تفاوت موجود این است که در این حالت رمزارز به‌آرامی وارد والت رمزارز شما می‌شود. وظایفی که برای کسب درآمد کاربر در نظر گرفته می‌شود، غالبا شامل تکمیل یک Captcha یا چالشی برای تمایز میان انسان و ربات است. اما ممکن است لازم باشد روی لینک‌هایی کلیک کنید یا آگهی‌هایی را مشاهده کنید. اکثر فاست‌ها بازه‌ای را برای حداقل رمزارز پرداختی در نظر می‌گیرند. به این ترتیب رمزارزهایی که از این طریق به دست می‌آیند، در والتی در سایت نگهداری می‌شوند. در ادامه هنگامی که موجودی کاربر به حداقل میزان موردنظر رسید، امکان دریافت و واریز رمزارزها به والت کاربر نیز وجود دارد. به‌این‌ترتیب احتمالا تا همین لحظه حدس زده‌اید که فاست رمزارز شیوه مناسبی برای سریع پولدارشدن نیستند. جذابیت اصلی تنها در امید به افزایش تدریجی و پیوسته ارزش رمزارزها‌ست. به‌این‌ترتیب ممکن است قطره‌های ناچیزی که روزانه از به والت شما می‌چکد، در آینده ارزشی معادل یک یا ده دلار داشته باشند. فاست (Faucet) در زبان انگلیسی به معنای “شیرآب” است و در اینجا به معنای یک سرویس آنلاین است که ارزهای دیجیتال را به صورت رایگان به کاربران می‌دهد. بسیاری از ارزهای دیجیتال، مانند بیتکوین، از ساختاری به نام اثبات کار Proof of Work (PoW) برای ایجاد و تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کنند. در این ساختار، ماینرها برای حل معماهای رمزنگاری شده پیچیده، به عنوان پروسه استخراج بلاک، که برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌شود، از قدرت محاسباتی خود استفاده می‌کنند. به عنوان پاداش برای کار انجام شده، ماینرها با واحدهایی از ارز دیجیتال پاداش می‌گیرند. فاست‌ها (Faucets) به عنوان سرویس‌هایی عمل می‌کنند که به کاربران امکان می‌دهند ارزهای دیجیتال را دریافت کنند. این سرویس‌ها به صورت رایگان مقداری ارز دیجیتال را به کاربران اهدا می‌کنند، به طوری که کاربران برای دریافت این ارزها معماهای ساده‌تری را حل کنند. در واقع، فاست‌ها به جای استفاده از قدرت محاسباتی برای حل معماها، از مشاهده تبلیغات، پاسخ به نظرسنجی‌ها یا انجام وظایف ساده دیگر به عنوان روشی برای پاداش دادن ارز دیجیتال به کاربران استفاده می‌کنند.

نحوه عملکرد کریپتو فاست و نحوه استفاده از آن‌ها :

افراد برای فعالیت در فاست‌ ها، به آموزش نیازی ندارند. بلکه فقط برای ذخیره‌ کردن رمزارزهای به ‌دست ‌آمده، به آدرس کیف پول ارز دیجیتال خود نیاز دارند. در مرحله اول افراد باید پس از یافتن یک سایت Faucet خوب، در آن ثبت نام کنند. ثبت نام در سایت Faucet معمولاً شامل ارائه آدرس کیف پول و اطلاعات اولیه می باشد. سپس افراد می توانند اقدام به انجام مأموریت‌های مشخص‌ شده کنند. میزان پاداش های دریافتی بستگی به سختی مأموریت های محول ‌شده دارد، به طوری که اگر مأموریت محول‌ شده آسان باشد، در مقابل پاداش آن ماموریت نیز کمتر است. معمولاً سایت Faucet ارز دیجیتال، اقدام به تعیین حداقل آستانه برداشت می‌کند؛ یعنی افراد فقط زمانی می توانند پاداش های کسب شده را برداشت کنند که مجموع پاداش‌ها به مبلغی مشخصی رسیده باشد. با وجود این آستانه‌، ممکن است افراد در صورت استفاده از بهترین سایت‌های Faucet ارز دیجیتال، بتوانند پاداش های خود را پس از یک روز انجام دادن کارهای مشخص‌شده، دریافت کنند، البته برای بیشتر سایت‌ها، افراد باید بیش از یک هفته زمان را قبل از دریافت پاداش خود صرف کنند.

نتیجه گیری :
اساسا فاست‌های ارز دیجیتال مقوله‌ای جداناپذیر در صنعت ارزهای دیجیتالی هستند. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به دنبال راهی بی‌دردسر و آسان برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال هستید، این روش شیوه‌ای مناسب برای شما یه شمار می‌رود. اگرچه سودهایی که از روش فاست به دست می‌آیند شاید قابل توجه نباشد اما این روش برای درآمدزایی در اوقات فراغت می‌تواند برایتان لذت‌بخش باشد. تنها نکته‌ای که باید برای این کار در نظر داشته باشید این است که سایت‌های جعلی و کلاهبرداری در این حوزه کم نیست بنابراین لازم است با تحقیق و بررسی‌های لازم، فاستی امن و معتبر را پیدا کنید. و در نهایت برای اینکه به درآمد مناسبی از این راه برسید لازم است صبر و حوصله خودتان را بالا ببرید.

بالا