ارز دیجیتال

جم کوین و شت کوین چیست؟

1402/07/04 0

شما هم در بازار ارز دیجیتال مشغول به کار هستید؟ تا حالا اسم جم کوین شنیده اید؟ کمتر کسی در قرن 20 ام دیده می شود که در بازار ارز دیجیتال فعالیت نداشته باشند. افراد زیادی که در این حوزه فعالیت می کنند به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت هستند ولی، بیشتر آن ها شکست می خورند و تمام سرمایه های شان به فنا می رود! به نظر شما دلیل اصلی این شکست های پی در پی چیست؟ یا چه چیزی باعث شکست در این بازار می شود؟ دلیل آن نداشتن تجربه کافی از جم کوین و شت کوین است. برای کسب دانش و تجربه در مورد جم کوین و شت کوین پیشنهاد می شود، این مقاله را تا آخر ادامه دهید.

جم کوین چیست؟

به ارز های دیجیتالی گفته می شود که از چشم عموم پنهان شده اند ولی پتانسیل خیلی قوی برای رشد و دادن سود چشمگیر دارند. جم کوین به ارز هایی گفته می شود که با هدف خاصی مانند بیت کوین طراحی شده باشند. جم کوین ها بیشتر با هدف حل مشکلات دنیا ساخته می شوند. جم کوین اغلب قیمت خیلی پایین تری دارند و بیشتر آن ها زیر یک سنت معامله می شود. خب نباید همه ارز هایی که قیمت پایین تری دارند را به عنوان جم کوین در نظر گرفت، بیشتر آن ها به عنوان کلاهبرداری طراحی می شوند و حتی جم کوین هایی که هدف کلاهبرداری نیز ندارند ریسک خیلی زیادی برای خرید دارند.
ویژگی هایی که یک جم کوین باید داشته باشد
معیار های یک جم کوین تعیین میکند، آن کوین ارزش ریسک خرید دارد یا نه؟ هر چه ویژگی هایی یک جم کوین بیشتر باشد افراد را به خرید خود تشویق می کند و شانس خود را برای تبدیل شدن به جم کوین بیشتر می کند.

وایت پیپر چیست؟

بعضی از ارز های تولید شده اصلا وایت پیپر ندارند. ارز هایی که وایت پیپر ندارند اغلب برای کلاهبرداری ساخته شده اند. ارز هایی که وایت پیپر دارند جم کوین محسوب می شوند. وایت پیپر داشتن یک ارز به معنی با ارزش بودن آن نیست. با این حال داشتن وایت پیپر خیلی مهم است.

افراد فعال در زمینه

قبل سرمایه گذاری در یک جم کوین درباره آن تحقیق کنید و بدانید که افراد فعال در این زمینه چه کسانی هستند. چون شخصی که اعتبار زیادی در این حوزه دارد با تولید یک جک کوین اعتبار خود را به خطر نمی اندازد تا اعتبار خود را زیر سوال ببرد. قبل از خرید، سابقه افراد فعال در این پروژه را بررسی کنید و دنبال حساب های مجازی در اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و .... باشید و رزومه و سابقه کاری آن ها را مورد بررسی قرار دهید اگر فرد رزومه درخشانی ندارد و ارتباطی با حوزه فناوری اطلاعات نداشته باشد، به هیچ عنوان رمز ارز را نخرید و به احتمال زیاد برای کلاهبرداری ساخته شده است.

تیم توسعه دهنده رمز ارز

تیمی که این جم کوین را تولید کرده است باید نامی شناخته و معروف در دنیای واقعی داشته باشند تا اعتماد خریداران به این رمز ارز بیشتر شود. شما چطوری می خواهید به رمز ارزی که با تیم هیچ اسمی شناخته نشده تولید شده است اعتماد کنید. یکی از عواملی که رمز ارز را به جم کوین تبدیل می کند، تیم توسعه دهنده و پشتیبانی آن است.

نقشه راه

در وایت پیپر نقشه این رمز ارز مشخص شده است، هدف از ایجاد این رمز ارز ارزش خرید این را بیشتر می کند.

آپدیت رمز ارز

رمز ارز ها باید هر چند مدت یک بار برای پیشرفت هدف آپدیت بگیرد، این آپدیت ها ارزشمند بودن یا نبودن رمز ارز ها را مشخص می کند.

روی کدام یک از ارز ها باید سرمایه گذاری کنیم؟

باید روی رمز ارز هایی سرمایه گذاری کنیم که افراد ثروتمند نیز بر آن ها سرمایه گذاری کرده اند. افراد ثروتمند به هیچ عنوان به چیزی سرمایه گذاری نمی کنند تا موجب ضرر به سرمایه شود. به همین دلیل با کمی جست و جو می توان فهمید که افراد ثروتمند بر کدام یک از ارز ها سرمایه گذاری کرده اند. برای مثال همین یک دو سال پیش ایلان ماسک درباره ارز های دوج کوین و شیبا توییت هایی پست کرد و باعث افزایش قابل توجهی در قیمت این دو ارز شد.

شت کوین (shit coin)

شت یک واژه انگلیسی است کi به عنوان فحش معنی می شود. به ارز هایی هیچ ارزشی ندارند و قیمت آنها تقریبا برابر با صفر است، شت کوین می گویند. به همین دلیل از این واژه استفاده شده است. این رمز ارز ها را افراد آشنا با بلاکچین قصد کلاهبرداری تولید می کنند و افرادی که می خواهند از این بازار ها سو استفاده کنند در پشت این کلاهبرداری ها است. شت کوین ها تیم سازنده نا مشخصی دارند و تعداد سرمایه گذاران در آن ها بسیار کم است. در شت کوین ها درباره اهداف بزرگ صحبت می شود و آرزوی رسیدن به آن ها را به سرمایه گذاران می دهند ولی با گذر زمان خبری از این ها نیست.

تفاوت جم کوین با شت کوین

جم کوین ها سرمایه شما را با بالا می کشد و باعث سود شما می شود ولی شت کوین سرمایه شما را به پایین می کشاند و باعث ضرر شما می شود. شت کوین ها بسیار تلاش می کنند که مانند جم کوین ها باشند و جای آن ا را بگیرند تا سرمایه برای خود جذب کنند و بعد پا به فرار بگذارند. یکی دیگر از تفاوت در بین این دو تا باید بگیم که شت کوین ها حرفی از تیم سازنده نمی زنند ولی جم کوین ها با دقیق ترین رزومه و جزئیات درباره تیم سازنده در اختیار مردم می گذارند.
جمع بندی و نتیجه گیری
در این مقاله برای شما درباره جم کوین و شت کوین ها برای شما مطالبی را ارائه دادیم و راه های تشخیص آن ها از شت کوین ها پرداختیم. باید قبل از سرمایه گذاری به محتوای پیپر، تیم سازنده، افراد فعال در این پروژه، نقشه از ایجاد این رمز ارز و.... دقت کنید و باید تماما کامل باشد و به کوچک ترین گزینه اشاره کند و بهترین رزومه را ارائه دهند و زمانی که مطمئن شدید، می توانید بر روی آن سرمایه گذاری کنید.

بالا