ارز دیجیتال

ارز دیجیتال هدرا هشگراف چیست

1403/02/23 0

ما در این مقاله در مورد ارز دیجیتال هدرا هشگراف بحث خواهیم کرد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا همه انچه که نیاز هست در باره این ارز دیجیتال بدانید. Hedera Hashgraph یک شبکه توزیع شده غیرمتمرکز است که از نظر ساختاری کاملاً با بلاک چین بیت کوین و اتریوم متفاوت است، اما عملکردهای مشابهی را انجام می دهد. این مبتنی بر الگوریتم‌های امنیتی و اعتبارسنجی است که کارآمدتر از الگوریتم‌های مورد استفاده در شبکه‌های بلاک چین است. هدرا هشگراف دفترکل باز توزیع شده خود را به جای بلاک چین بر روی فناوری هشگراف پیاده سازی می کند. جزئیات الگوریتمی پیشرفته در زیر کاپوت نهفته است، که برخی از آنها به اندازه کافی چالش برانگیز هستند تا از چشم یک دکترای علوم کامپیوتر عبور کنند. نکته پایانی این است که شبکه‌های مبتنی بر هش‌گراف، جایگزینی عملی برای بلاک چین برای پیاده‌سازی دفتر کل باز و پشتیبانی از یک ارز دیجیتال است.

هدرا هشگراف چگونه کار می کند؟

شبکه هدرا هشگراف بر اساس مفهومی از نظریه گراف به نام گراف های غیر چرخه ای جهت دار است. این نمودارها امکان ایجاد ساختارهای داده و جریان هایی را فراهم می کند که هرگز به حالت های قبلی باز نمی گردند. هنگامی که به عنوان پایه یک دفتر کل باز توزیع شده استفاده می شود، نمودارهای غیر چرخه ای تضمین می کنند که تراکنش ها پس از اضافه شدن به شبکه قابل تغییر نیستند. هدرا از این نمودارها و مذاکرات میان گره‌ها برای پیاده‌سازی چیزی استفاده می‌کند که دانشمندان کامپیوتر آن را الگوریتم اجماع ناهمزمان تحمل‌پذیر خطای بیزانسی می‌نامند. این الگوریتم جایگزینی برای مکانیسم های آهسته، دست و پا گیر و مبتنی بر رمزنگاری است که توسط دفتر کل مبتنی بر بلاک چین استفاده می شود. هدرا می‌گوید اجماع ABFT کارآمدتر، منصفانه‌تر و ایمن‌تر از روش‌های تایید تراکنش مرسوم است و تراکنش‌ها با هزینه و مصرف انرژی بسیار کمتر به شبکه اضافه می‌شوند. این فناوری ABFT است که شبکه هدرا هشگراف را ایمن می کند. به جای افزودن تراکنش های همراه به شبکه به عنوان بلوک، هدرا از پروتکلی به نام گویا درباره شایعات برای تأیید توالی زمانی و اعتبار قبل از افزودن تراکنش ها به صورت جداگانه استفاده می کند. HBAR بر روی شبکه هدرا هشگراف اجرا می شود، همانطور که ارز دیجیتال اتر در بالای بلاک چین اتریوم اجرا می شود. Hedera Hashgraph از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کند، بنابراین میزبان بالقوه ای برای برنامه های توزیع شده در امور مالی و سایر زمینه ها است. قراردادهای هوشمند به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه هایی را ایجاد کنند که از انتقال ارزش و کالاها بدون واسطه مانند بانک ها یا بورس ها پشتیبانی می کند. آنها همچنین می توانند هزینه کمتر، سریعتر و ایمن تر از قراردادهای معمولی واقعی داشته باشند.

هدرا

بنیانگذاران هدرا هشگراف چه کسانی هستند؟

تاریخچه هدرا هشگراف با دانشمند کامپیوتر آمریکایی لیمون بیرد آغاز می شود. بیرد، استاد سابق علوم کامپیوتر در آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده، الگوریتم اجماع توزیع شده هشگراف را اختراع کرد که به عنوان قلب هدرا هشگراف عمل می کند. در سال 2015، بیرد شرکتی به نام Swirlds را تأسیس کرد که دارای پتنت نوآوری های هشگراف او است. Swirlds مجوز این فناوری را به چندین مشتری داده است که در حال ساخت dAppهای سفارشی برای استفاده داخلی در صنایع مختلف هستند. بیرد در سال 2017 پس از تشکیل یک تیم مدیریتی و سرمایه گذاران کلیدی، هدرا هشگراف را تأسیس کرد. این شرکت در مارس 2018 در حضور مخاطبان زنده شهر نیویورک و 50000 بیننده پخش زنده راه اندازی شد. Hedera وب سایت، ارز دیجیتال، شورای حاکمیتی و وایت پیپر را راه اندازی کرد. امروز، شورای حاکم هدرا هشگراف شامل بوئینگ، دویچه تلکام، DLA Piper، FIS WorldPay، Google، IBM، LG، Magalu، Nomura، Swirlds، Tata Communications، University College London و Wipro است.

هدرا

نتیجه گیری 

هدرا هشگراف یک ارز دیجیتال امیدوارکننده مبتنی بر فناوری منحصربه‌فردی است که بسیاری از محدودیت‌هایی را که مانع پذیرش و سودمندی دارایی‌های دیجیتال مبتنی بر بلاک چین معمولی شده‌اند، کنار گذاشته است. الگوریتم‌های ثبت اختراع که به Hedera Hashgraph و HBAR کمک می‌کنند، نسبتاً جدید هستند و اکنون برای مدیریت بارهای دنیای واقعی در حال افزایش هستند. نقاط ضعف و نقص در دفتر کل باز مبتنی بر هشگراف ممکن است ظاهر شود زیرا افراد بیشتری شروع به آزمایش این فناوری و استفاده از آن برای dApps می کنند. الگوریتم اجماع ABFT Hedera یک سیستم PoS است که در آن ذینفعان پروتکل شایعات درباره شایعات را برای تأیید و مهر زمانی تراکنش ها اجرا می کنند. این مشابه الگوریتم‌های PoS مورد استفاده توسط بلاک‌چین‌هایی مانند اتریوم نیست، اما مشابه است زیرا کاربران واجد شرایط اعتبارسنجی بر اساس دارایی‌های HBAR خود هستند.
 

بالا