ارز دیجیتال

کیف پول گرم چیست؟

1402/02/10 0

تقریبا هر کس که در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت کرده باشد با دو واژه کیف پول داغ و کیف پول سرد آشنا شده است اما شاید ندونید که کیف پول داغ چیه و کیف پول سرد چیه، در این مقاله به صورت کامل قصد داریم تا شما رو با دو کیف پول سرد و کیف پول گرم آشنا کنیم و تفاوت این دو مدل کیف پول ارز دیجیتالی رو باهم بررسی کنیم! با ما همراه باشید تا شما رو وارد دنیای کیف پول ارزهای دیجیتال کنیم!

کیف پول گرم چیست؟

کیف پول گرم در واقع یکی از انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال است که به صورت آنلاین قابل دسترس است و تراکنش بین مالک و کاربران نهایی را تسهیل می‌کند. کیف پول‌های گرم با ذخیره و ایمن‌سازی دارایی‌های شما، دسترسی و راحتی تراکنش‌های مالی را در اقتصاد ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند. کاربرانی که به دنبال انجام تراکنش از طریق پلتفرم‌های آنلاین هستند می‌توانند از کیف پول‌های گرم استفاده کنند. این نوع کیف پول دارایی شما را به صورت آنلاین ذخیره می‌کند و شما برای استفاده از آن باید به اینترنت متصل باشید.
آنلاین بودن کیف پول گرم مانند شمشیر دولبه است. به دلیل آنلاین بودن این کیف پول‌ها، تمام فرآیند‌ها به سرعت و در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. اما از طرفی خطرات احتمالی امنیتی به دلیل آنلاین بودن فرآیند‌ها بیشتر می‌شود. به همین دلیل اگر قصد استفاده از کیف پول‌های گرم را دارید حتما باید نکات امنیتی استفاده از آن‌را یاد بگیرید.

کیف پول گرم چگونه کار میکند؟

هنگامی که فردی ارز دیجیتال خریداری و یا استخراج میکند و قصد خرید محصول و یا خدماتی را داشته باشد، کیف‌پولی برای انجام تراکنش نیاز خواهد داشت. اکوسیستم مالکیت ارزهای دیجیتال افراد و کلید های خصوصی را به خود کاربران میدهد و سپس آنها را در کیف‌پول ذخیره میکند .زمانی که شما ارزی را خریداری میکنید، کلیدهای خصوصی نیز برای شما در نظر گرفته میشود که ثابت میکند این دارایی های شما است و دسترسی به ولت، بررسی موجودی و انجام تراکنش ها بدون Private Key عملی نخواهد بود. کیف پول گرم شما بدون هر کدام از این کلیدها، کارایی نخواهد داشت. کیف‌پول های گرم اپلیکیشن هایی هستند که با استفاده اینترنت به کاربران خدمات میدهند. شبکه ارز دیجیتال می بایست کلیه تغییر های تراکنش های هر ارزی را در بلاکچین ذخیره کند. 

انواع کیف پول گرم :

حالا احتمالاً درک کرده‌اید که ماهیت کیف پول هات والت چیست و چرا به این دسته از کیف پول ها HOT اطلاق می شود. اما در مرحله بعدی نوبت به بررسی انواع کیف پول گرم می رسد. شناخت انواع کیف پول گرم اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا احتمالاً اگر قرار است در بازار رمز ارزها دست به معامله زده و تریدر ارز دیجیتال شوید و تمایلی به خرید یکی از انواع کیف پول های سخت افزاری چند میلیون تومانی ندارید، لازم است تا یکی از این کیف پول ها را انتخاب کنید.
انواع کیف پول گرم به شرح زیر می‌باشد:
•    کیف پول های نرم افزاری موبایل
•    کیف پول های نرم افزاری دسکتاپ
•    کیف پول های نرم افزاری تحت وب
هر کدام از انواع کیف پول گرم ویژگی های خاص خود را داشته و کاربران می‌توانند با توجه به نیازهای خود یکی از آنها را انتخاب کنند. البته قبل از این انتخاب باید معیارهای داشتن یک کیف پول را برای خود در نظر بگیرید. برای مثال اگر گوشی آیفون دارید، کیف پول انتخاب شده شما حتماً باید نسخه iOS داشته باشد. هم چنین در صورتی که تمایل به کار در لپ تاپ و موبایل به صورت همزمان دارید، لازم است تا حتماً گزینه‌ای را انتخاب کنید که هم نسخه موبایلی و هم نسخه لپ تاپ داشته باشد. با همین بررسی ها می‌توانید بهترین کیف پول گرم را برای خود انتخاب نمایید.

نتیجه گیری :
مسائلی وجود دارد که باید آن‌ها را قبل از تصمیم‌گیری در مورد انتخاب کیف پول گرم در نظر بگیرید. هر چیزی که در یک کیف پول گرم ذخیره می‌شود در معرض حمله قرار دارد؛ زیرا کلیدهای عمومی و خصوصی در اینترنت ذخیره می‌شوند. ضرب‌المثل قدیمی «همه تخم‌های خود را در یک سبد نگه ندارید» در مورد بسیاری از دارایی‌های مالی ازجمله ارزهای دیجیتال صدق می‌کند. با استفاده از استراتژی‌های ذخیره‌سازی مختلف خطر سرقت و از دست دادن دارایی‌هایتان را به حداقل برسانید. فقط بخش کوچکی از دارایی‌های رمزنگاری‌شده‌تان را در کیف پول گرم خود نگه‌دارید. تنها در مواقع لزوم مقدار ارز دیجیتالی را که برای خرج کردن نیاز دارید در کیف پول گرم قرار دهید. به‌عبارت‌دیگر بیشتر دارایی‌های خود را در یک کیف پول سرد نگه‌دارید، سپس آنچه را که نیاز دارید به کیف پول گرم منتقل کنید.

بالا