ارز دیجیتال

صرافی جاست سوآپ چیست؟

1402/02/13 0

ترون (TRON) یکی از شناخته‌شده‌ترین شبکه‌های دنیای بلاکچین محسوب می‌شود. این شبکه، چندی پیش از صرافی جاست سواپ (JustSwap) رونمایی کرد. این صرافی غیر متمرکز ترون که قابلیت‌های شگفت‌انگیزی در ارائه سود و انجام تراکنش‌های ارزان و سریع دارد، خیلی زود به بستری محبوب برای دارندگان TRX تبدیل شد. در این مقاله قصد داریم به جزئیات مربوط به صرافی غیر متمرکز جاست سواپ بپردازیم. با ما همراه باشید.

صرافی جاست سوآپ چیست؟

پلتفرم Just Swap که به تازگی و با نسخه بتا راه اندازی شده است، تقریبا مانند Uniswap یا Moonyswap کار می‌کند؛ با این تفاوت که بر روی بلاک چین ترون کار می‌کند و در نتیجه، کارمزد تراکنش‌های آن بسیار کمتر است (حدود ۰.۳ درصد)؛ هم برای تامین نقدینگی در استخر نقدینگی این DEX و هم برای مبادلات توکن‌ها. برای متصل شدن و استفاده از پلتفرم Just Swap ، شما نیاز به یک کیف پول TronLink دارید. البته می‌توانید آدرس ترون خود را از کیف پول‌های Trust Wallet، Exodus، اتمیک و یا کیف پول‌های دیگر خود که ترون را ساپورت می‌کنند، Import کنید. زمانی که آدرس ترون خود را Import کردید، وارد سیستم لاگین می‌شوید. زمانی که با موبایل خود از Just Swap استفاده می‌کنید و اپ TronLink را نیز در موبایلتان نصب دارید، به طور خودکار به اکانت ترون لینک خود متصل می‌شوید و نیازی نیست که به صورت دستی وارد کیف پولتان شوید و آن را به Just Swap متصل کنید.

ویژگی‌های صرافی جاست سواپ :

این پلتفرم دارای نقاط قوت زیادی است که عبارت‌اند از:

بالا بودن حجم نقدینگی: به‌طورکلی صرافی‌ها و بسترهایی که خدمات غیرمتمرکز مالی ارائه می‌دهند، نیاز به حجم زیادی نقدینگی دارند تا بتوانند تراکنش‌ها را به‌سرعت بالایی پردازش کنند. خوشبختانه صرافی جاست سواپ کاربران زیادی دارد و مقادیر عظیمی از نقدینگی را فراهم کرده است.
تبادل سریع توکن‌ها: کاربران با سرعت بالایی می‌توانند خیلی راحت توکن‌های TRC20 را مبادله کنند.

سهولت انجام معامله: برای انجام معامله نیازی به درخواست مشابه نیست و سفارش‌ها یکی پس از دیگری انجام می‌شوند.

سودآوری بالا: در پلتفرم Just Swap، پاداش‌ها در کسری از ثانیه و بدون کم‌کردن کارمزد به کاربر منتقل می‌شود.

دسترسی عادلانه و منصفانه: دسترسی به این پلتفرم برای تمامی کاربران و سرمایه‌گذاران وجود دارد. همچنین سود و پاداش به‌صورت منصفانه به کاربر اعطا می‌شود.
نحوه کار صرافی غیرمتمرکز Just Swap چگونه است؟

صرافی غیرمتمرکز جاست سوآپ به عنوان استخر نقدینگی کار می کنند که معاملات بلاکچین ترون با استاندارد TRC20 در آن انجام پذیر است. به صرافی غیر متمرکز DEX گفته می شود و اینگونه از صرافی ها که شامل استخر نقدینگی می باشند، ماینینگ نقدینگی یا Liquidity Mining نامیده می شوند.در این سامانه ‌ها، هرچه حجم نقدینگی استخرها بیشتر باشد، پاداش توزیع شده بین سرمایه گذاران نیز بیشتر خواهد شد. اگر حجم استخر نقدینگی کم باشد، تاثیر قیمت ارز یا Price Impact بیشتر خواهد بود. منظور از استخرهای نقدینگی، استخرهای تولید توکن هستند که طبق قوانین قرارداد هوشمند عمل می کنند و معاملات به واسطه تامین نقدینگی انجام پذیر می شوند.در صرافی های متمرکز دو طرف معامله خرید و فروش، سفارشات خود را در دفتر سفارش یا Order Book درج می‌کنند. در این معامله، خریدارها در پی آنند که دارایی مورد نظرشان را در پایین ترین قیمت خریداری کنند و فروشنده ها می خواهند دارایی خود را در بالاترین قیمت به فروش رسانند. در این روش معامله، خریداران و فروشندگان، باید در یک قیمت توافق کرده و معامله را انجام دهند. امکان دارد در بالاترین قیمت پیشنهادی خریداران و یا پایین ترین قیمت پیشنهادی فروشندگان معامله انجام پذیرد. حال اگر کسی سفارشی را در یک قیمت منصفانه به ثبت نرساند، بازار سازها یا Market Maker دست به کار خواهند شد.

نتیجه گیری :
همانطور که اشاره کردیم، محاسبات در پلتفرم Just swap به صورت اتوماتیک صورت می‌گیرد و استفاده از آن کار سخت و پیچیده‌ای نیست. پلتفرم Just Swap اولین استخر نقدینگی بر پایۀ بلاکچین ترون است. Just Swap امکان مبادلات میان توکن‌های TRC20 را فراهم نموده است. بنابراین در این پلتفرم امکان معامله میان توکن TRX با سایر توکن‌های TRC20 نیز وجود دارد. بدین ترتیب کافی است که ابتدا توکن و مقدار مورد نظر خود و سپس توکنی که قصد برداشت آن را دارید، انتخاب نمایید؛ سپس پلتفرم Just Swap تبادل مورد نظر شما را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد و امکان برداشت توکن مورد نظر شما به راحتی فراهم می‌شود.

بالا