ارز دیجیتال

کلمه کلیدی چیست؟

1402/01/09 0

هدف از تولید محتوا چیست؟ محتوا را تولید می‌کنیم تا بتوانیم جایگاهی در موتور جستجو پیدا کنیم و مطلب مورد نظرمان را به گوش مخاطب مورد نظرمان برسانیم. اما آیا صرفاً تولید محتوا ما را به این هدف می‌رساند؟ مسلماً خیر! خلق محتوای عالی و دقیق، طراحی جذاب‌ترین اینفوگرافیک‌ها و انجام تخصصی‌ترین مصاحبه‌ها، فقط و ففقط، بخشی از مسیر است. اگر کلمات مناسب را در جای مناسب قرار ندهید، هیچ‌کس هیچ‌کدام از این زحمات‌تان را نخواهد دید! یکی از عواملی که باعث می‌شود بتوانیم به اهداف‌مان از تولید محتوا درست پیدا کنیم استفاده از کلمات کلیدی است! اما کلمه کلیدی چست؟ چرا مهم است؟ روش انتخاب کلمات کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی، همون کلمات یا عباراتی هستن که افراد در موتورهای جستجو به جستجوی اون‌ها می‌پردازن تا اونچه رو که به دنبالش هستن به واسطه این کلمات پیدا کنن. به عبارت دیگه بهترین کلمه کلیدی برای سئو، واژه‌ای هست که محتوا صفحه یا پست شما رو به بهترین نحو توصیف می‌کنه. در واقع این کلمه کلیدی هست که شما برای اون یک صفحه یا پست ایجاد می‌کنید تا در صفحات رتبه بندی قرار بگیرید. برای مثال، اگر شما صاحب یک فروشگاه کیف و کفش هستید و به تازگی قصد کردید که محصولات خودتون رو به صورت اینترنتی به فروش بذارید، کلمات کلیدی صفحات وب سایت فروشگاهی شما رو واژه‌هایی مثل کیف زنانه، کفش مردانه یا کفش چرم مردانه تشکیل میدن. در واقع این کلمات همون کلمه‌هایی هستن که افرادی که قصد خرید یک جفت کفش چرم دارن، در موتور جستجوی گوگل تایپ کرده و اون‌ها رو جستجو می‌کنن. نکته قابل ذکر دیگه‌ای که در رابطه با این کلمات وجود داره اینه که ما در اکثر مواقع به این واژه‌ها می‌گیم کلمه کلیدی؛ اما این به این معنا نیست که کلید واژه‌ها فقط از یک کلمه تشکیل میشن، بلکه اون‌ها در اکثر اوقات از چندین کلمه تشکیل شدن؛ بنابراین هنگام صحبت در مورد کلمات کلیدی در سایت، در بسیاری از مواقع منظور ما یک عبارت بجای فقط یک کلمه هست.

منظور از پیدا کردن کلمات کلیدی چیست؟

همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، پیدا کردن کلمه کلیدی بخشی از استراتژی سئو می‌باشد و در واقع مجموعه اقداماتی است که صاحب یک وب‌سایت یا فردی که بر روی سئو یک سایت کار می‌کند، انجام می‌دهد تا فهرستی از کلماتی که می‌خواهد وب سایتش بر اساس آن‌ها در موتورهای جستجو رتبه‌بندی شود را ایجاد کند. برای تهیه چنین لیستی، صاحبان وب‌سایت یا افراد سئوکار باید بررسی کنند مخاطب چه عباراتی را در گوگل جستجو می‌کنند تا در نهایت با کمک لیست کلمات کلیدی بتوانند استراتژی محتوایی خود را بسیار بهتر تنظیم کنند. در واقع پیدا کردن کلمات کلیدی به درک بهتر بازار هدف و اینکه کاربران در جستجوی چه محتوا، خدمات یا محصولاتی هستند، بسیار کمک می‌کند. این نکته حائز اهمیت است که این عملیات باید به‌طور مداوم و منظم انجام شود تا سایت بر اساس نیازهای مخاطبان به‌روزرسانی شود.

مفهوم کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که کاربران آن را در موتورهای جستجو وارد می کنند تا محتوای مد نظر خود را بیابند. در واقع کلمه‌ کلیدی همان خواسته و علاقه‌مندی‌ کاربران است که در موتورهای جستجو search می شود. همچنین در هر صفحه از سایت موضوع و ایده‌ی اصلی آن می‌تواند کلمه کلیدی آن صفحه از سایت محسوب شود که کاربران را به پیدا کردن سایت شما در اینترنت سوق می‌دهد.
برای مثال کاربری که می‌خواهد نحوه‌ی تعویض لنت ترمز خودرو را از طریق اینترنت پیدا کند، در گوگل عبارت آموزش تعویض لنت ماشین را جستجو می‌کند. این عبارت جستجو شده همان کلمات کلیدی محسوب می‌شود که شما باید در مقاله‌ی مربوط به این آموزش به کار ببرید. پس اگر بخواهیم در یک جمله کوتاه بگوییم معنی کلمه کلیدی چیست؟ باید گفت همان خواسته‌ی کاربران از سایت ما! ممکن است این خواسته برای پرسش و جذب اطلاعات باشد یا برای خرید و دریافت خدمات.

نتیجه گیری :
تا به این‌جا، با کلمات کلیدی و اهمیت کلمات کلیدی آشنا شدید و نکاتی را نیز در مورد نحوه استفاده از کلمات کلیدی یاد گرفتید. اگر هدف کاربر و ماهیت موتور جستجو را نشناسید، تولید یا بهینه‌سازی محتوا هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. استفاده از کلمه کلیدی نادرست باعث می‌شود نتوانید مخاطب مورد نظرتان را بیابید، چرا که محتوای‌تان ابزاری برای معرفی شما به کاربر بالقوه ندارد. اما استفاده از واژگان کلیدی مناسب، می‌تواند کسب و کارتان را به سوی پیشرفت ببرد. کلمات کلیدی شما باید همان چیزی باشند که کاربرتان در جستجوی آن است. با کلمات کلیدی نامناسب، به مخاطب موردنظرتان درست پیدا نخواهید کرد. دلیل اهمینت کلمات کلیدی در همین موضوع نهفته است.

بالا