ارز دیجیتال

صرافی کوکوین چیست؟

1402/11/08 0

همانطور که می دانید صرافی بایننس به تازگی احراز هویت را برای کاربران اجباری کرده و به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی کند و در صورت شناسایی کاربر به عنوان یک ایرانی حساب شخص را مسدود می کند. به همین جهت کاربران ایرانی بدنبال یک صرافی معتبر که از این مشکلات به دور باشد هستند. در این مقاله قصد داریم در ابتدا بگوییم کوکوین چیست و در ادامه آموزش صرافی کوکوین kucoin را مورد بررسی قرار دهیم و به این نتیجه برسیم که آیا کوکوین برای ایرانیان مناسب است؟ اگر شما هم بدنبال خرید و فروش ارز های دیجیتال و بیت کوین هستید، همراه ما باشید تا یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال را به شما معرفی و نکات و آموزش  های لازم را ارائه کنیم.

صرافی کوکوین چیست؟

صرافی کوکوین (Kucoin) بستری امن و معتبر برای خرید‌و‌فروش ارز‌های رمزنگاری شده است. کوکوین کارش را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرد و از آن زمان تا‌کنون، توانسته است پرقدرت به راهش ادامه دهد‌ و بیش از 10 میلیون کاربر جذب کند. در این صرافی، بیش از 600 نوع رمزارز را می‌توان مبادله کرد و همین امر باعث شده است معامله‌گرهای بسیاری این صرافی را برای فعالیت خود انتخاب کنند. صرافی کوکوین با به‌کارگیری رابط کاربری آسان و کاربرپسند و نیز تضمین امنیت سرمایه تریدرها‌، یکی از پلتفرم‌های قدرتمند برای سرمایه‌گذارهای مبتدی و حرفه‌ای شناخته می‌شود. علاوه بر پشتیبانی از طیف گسترده‌ای کریپتوکارنسی، صرافی کوکوین از ارزهای فیات بسیاری از جمله «EUR، NZD، CZK، HUF، CAD»  نیز پشتیبانی می‌کند. این صرافی در بیش از 200 کشور جهان هزاران کاربر دارد و با ارائه خدمات کاربردی توانسته جزو 10 صرافی برتر جهان جای گیرد. اگرچه کاربران ایرانی بدون ثبت‌نام در کوکوین می‌توانند معاملات خود را تا سقف محدودی (برای مثال ۵ بیت کوین) انجام دهند اما برای احراز هویت در آن محدودیت و تحریم‌هایی اعمال شده است. هرچند این محدودیت‌ها برای کاربران ایالت متحده نیز صدق می‌کند زیرا صرافی Kucoin مجوز فعالیت در آمریکا را ندارد.

تاریخچه تاسیس کوکوین

کوکوین از سپتامبر 2017 (شهریور 1396) آغاز به کار کرد. گفته می‌شود دفتر اصلی تیم کوکوین در سیشل (Seychelles)، جزیره‌ای در شرق آفریقا قرار دارد؛ سیشل مهد رویایی برای فعالان حوزه رمز ارزهاست؛ چون این کشور فعلا تصمیمی برای وضع قوانین سفت و سخت کریپتویی ندارد. در نوامبر 2018، صرافی کوکوین همکاری اش را با IDG Capital و Matrix Partners شروع کرد. صرافی Kucoin، توکن بومی‌ خود با نشان KCS را در سال 2017 راه اندازی کرد که در وهله اول کاربرد پاداش دهی به کاربران برای آن در نظر گرفته شده است. این توکن با استاندارد اتریومی‌ ERC-20 ساخته شده و با والت‌های اتریوم سازگار است. صرافی کوکوین نیمی‌ از درآمدی که از طریق کارمزد تراکنش‌ها بدست می‌آورد را به هولدرهای این ارز دیجیتال پاداش می‌دهد. همچنین کارمزد تراکنش‌هایی که با KCS انجام می‌شوند نسبت به سایر جفت ارزها در این صرافی کمتر هستند. رمز ارز KCS عرضه کل 200 میلیونی دارد و در برنامه ضد تورمی این توکن، صرافی کوکوین به روش توکن سوزی می‌خواهد طی برنامه بای بک خود (Buyback) تعداد رمز ارزهای در گردش را در نهایت به تنها 100 میلیون توکن برساند.

نتیجه گیری:
کوکوین یکی از برترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیاست، که خدمات مختلفی به کاربران خود ارائه می‌دهد. این صرافی در جزیره سیشل واقع شده و اطلاعات شفافی درباره تیم سازنده آن موجود نیست. از زمانی که احراز هویت در صرافی بزرگ بایننس اجباری شد، بسیاری از ایرانیان به ناچار به سمت صرافی‌های دیگر حرکت کردند، که یکی از اصلی‌ترین و پرطرفدارترین آنها، صرافی کوکوین است. ما در این ویدیو، به آموزش کار با صرافی کوکوین و توضیح بخش‌های مختلف آن پرداختیم.
 

بالا