ارز دیجیتال

سفارش محدود چیست؟

1402/02/21 0

سفارش محدود یک روش معامله برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال با قیمت مورد نظر شماست. این نوع از معاملات باعث شده تا سرمایه‌گذاران نیازی به بررسی مداوم قیمت بازار نداشته و با تعیین یک محدوده، از خرید و فروش دارایی‌های خود با قیمت موردنظرشان اطمینان حاصل کنند. از همین رو، سفارش‌های هوشمند را می‌توان همانند یک دستیار معامله برای ساده‌تر کردن ثبت و انجام سفارش‌ها در نظر گرفت. با این حال استفاده از Limit Order و تعیین محدوده قیمت مناسب نیاز به تحلیل صحیح بازار دارد؛ چرا که در غیر این صورت امکان از دست رفتن سرمایه شما وجود خواهد داشت. به نظر شما سفارش‌های محدود برای کدام ارزهای دیجیتال و در چه بازارهایی مناسب‌اند؟

سفارش محدود چیست؟

سؤالی که مطرح می‌شود این است که چرا در میان انواع روش‌های سفارش‌گذاری در پلتفرم‌های معاملات سفارش محدود طرفداران بیشتری دارد؟ یا اینکه لیمیت اوردر چیست؟ این سفارش جایگزین مناسبی برای سفارش بازار یا همان Market order است. با استفاده از این روش ثبت سفارش، تریدر می‌تواند میزان ریسک معامله را تا حد امکان کاهش دهد و شرایط معامله را با توجه به استراتژی سرمایه‌گذاری خود شخصی‌سازی کند. درواقع لیمیت اوردر یکی از انواع روش‌های سفارش‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی سنتی است. براساس این روش کاربر می‌تواند سفارش خرید یا فروش کوین مدنظر را در قیمتی مشخص و ازپیش تعیین‌شده ثبت کند؛ به این ترتیب زمانی که وضعیت بازار به قیمتی برسد که کاربر مشخص کرده است، سفارش خرید یا فروش اجرا و نهایی خواهد شد.

نحوه عملکرد سفارش محدود :

برای توضیح نحوه عملکرد سفارش محدود ابتدا باید با کارکرد سفارش گذاری در بازار ارز دیجیتال آشنا شد. سفارش محدود دارای دو نوع سفارش محدود خرید و سفارش محدود فروش است. به این معنی که در سفارش محدود خرید، برای خرید دارایی از سوی معامله گر قیمت مشخص می شود و برای سفارش محدود فروش جهت فروش دارایی، قیمت مد نظر تعیین می شود. سفارش محدود برای کنترل قیمت خرید و فروش در شرایطی که ارزش یک دارایی به سرعت در حال صعود یا نزول است و معامله گر از نوسانات بازار هراس دارد، استفاده می شود. برای انجام سفارش محدود یک بازه زمانی وجود دارد که عموما 24 ساعت است. به این معنی که اگر در 24 ساعت قیمت دارایی به حد مشخص شده از سوی معامله گر برسد، سفارش فعال می شود. به عنوان مثال ارزش بیت کوین 10هزار دلار است و معامله گر قصد خرید آن در قیمت 8هزار دلار را دارد و یا می خواهد بیت کوین خود را در قیمت 12هزار دلار بفروشد. با ثبت سفارش محدود بر روی قیمت های مشخص شده اگر در 24 ساعت قیمت خرید بیت کوین به 8هزار دلار یا کمتر از آن و قیمت فروش به 12هزار دلار یا بیشتر از آن برسد، سفارش فعال شده و معامله انجام می شود.

اجرای سفارش محدود چقدر طول می‏کشد؟

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر روی مدت زمان سفارش محدود نقش بسزایی را ایفا می‏کند، سیاست‏های صرافی و معامله گران است؛ مدت زمان چنین سفارشاتی می‏تواند از یک ساعت تا یک سال طول بکشد. اما برخی از صرافی‏ها و معامله گران، بازه‏های زمانی 30، 60 و 90 روزه را برای سفارش محدود خرید و فروش ارز دیجیتال مشخص شده در نظر می‏گیرند. البته در نظر داشته باشید که اگر چنین سفارشاتی طبق پیش‌بینی‌های انجام شده پیش نروند، ممکن است مدت زمان سفارش محدود کوتاه‏تر یا بلندتر بشود. به همین دلیل، تریدرها سعی می‏کنند محاسبات خود را با دقت بسیار بالایی انجام دهند تا با چنین مشکلی مواجه نشوند.

نتیجه گیری :
در بازار رمزارزها، سفارش محدود به اندازه بازار سنتی محبوب است. لیمیت اوردر زمانی انجام می‌شود که محدوده قیمتی برای خرید و فروش یک دارایی، مشخص شود و نقدینگی کافی برای انجام معامله در آن محدوده قیمت وجود داشته باشد. به همین دلیل انجام سفارش‌ محدود، تضمین‌شده نیست زیرا قیمت رمزارزها به‌سرعت تغییر می‌کند.

بالا