ارز دیجیتال

ارز دیجیتال نئو  NEO چیست؟

1401/12/18 0

نئو (NEO) یک شبکه بلاک چین و یک ارز رمزنگاری شده برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز و انتقال داده‌های بین‌المللی است. هدف اولیه نئو استفاده از قراردادهای هوشمند و تبدیل شدن به پلتفرمی برای ایجاد محصولات و خدمات غیرمتمرکز بوده است. این شبکه به عنوان “اتریوم چینی” شناخته می‌شود؛ زیرا امکانات مشابهی با شبکه اتریوم، مانند ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (DAPP) و صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) دارد. اما NEO چیست ؟ در این مقاله به معرفی کامل شبکه نئو، نحوه کارکرد آن، الگوریتم dBFT، تکنولوژی Neo، آپدیت Neo 3.0، مقایسه دو شبکه نئو و اتریوم، تیم توسعه دهنده، نقشه راه، کوین NEO، نحوه استخراج این کوین و نحوه خرید و فروش و نگهداری نئو می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال نئو  NEO چیست؟

شاید بارها دیده باشید که ارز دیجیتال نئو را یک اتریوم چینی نامیده اند و شاید این برای شما سوال باشد که منظور از اتریوم چینی چیست؟ در ادامه اگر همراه ما باشید پاسخ سوال خود را دریافت خواهید کرد. هدف اصلی توسعه دهندگان نئو از ایجاد آن این است که یک شبکه توزیع شده اقتصاد هوشمند ایجاد کند. پروژه نئو از فناوری بلاک چین و هویت دیجیتال بهره برده است. هویت دیجیتال برای دیجیتال سازی دارایی ها و مواردی همچون این موضوع است. این اتفاق قرار است توسط نئو در سراسر جهان انجام شود و تمام مسائل اقتصادی را پوشش می دهد. نئو بر روی قرار دادهای هوشمند اجرا می شود و سیستمی بر پایه الگوریتم گواهی اثبات سهام دارد. ارز دیجیتال نئو تقریبا از تمام زبان های برنامه نویسی در جهت قرار های هوشمند پشتیبانی می کند. این زبان ها عبارت اند از: پایتون، جاوا، جاوا اسکریپت و… .

تاریخچه بلاک چین نئو :

طبق چیزی که در وب‌سایت رسمی این ارز دیجیتال نوشته شده است، نئو یک پروژه بلاک چینی است که توسط یک بنیاد غیرانتفاعی توسعه یافته است. این پروژه از فناوری بلاک چین و هویت دیجیتال برای دیجیتالی سازی دارایی‌ها، مدیریت خودکار دارایی‌ها با استفاده از قراردادهای هوشمند و تحقق «اقتصاد هوشمند» با توزیع جمعی بهره برده است. در واقع نئو یک پلتفرم و شبکه بزرگ است و واحد ارزی NEO فقط جزئی از این شبکه است. هدف اصلی نئو این است که شبکه توزیع شده نئو یک اقتصاد هوشمند را ایجاد کند. نئو توسط شرکت OnChain واقع در شانگهای چین توسعه داده شد. تحقیقات در مورد نئو از سال ۲۰۱۴ آغاز شد. پروژه Neo که ابتدا با نام انت شبرز شناخته شده بود، توسط دو جمع سپاری جذب سرمایه کرد. نخستین جمع سپاری در اکتبر ۲۰۱۵ به مدت ۱۰ روز ادامه داشت که طی آن ۱۷.۵ میلیون توکن نئو به ارزش ۵۵۰،۰۰۰ دلار فروخته شد. در جمع سپاری دوم، ۲۲.۵ میلیون توکن به قیمت ۴.۵ میلیون دلار به فروش رفت.

نتیجه گیری :
شبکه نئو از زمان راه‌اندازی در سال 2017 تا کنون، قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود نظیر قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز قابل قیاس با شبکه اتریوم را در این اکوسیستم به نمایش گذاشته است. این ویژگی‌ها سبب افزایش محبوبیت این پروژه شده و کاربردهای جدیدی مانند تجارت، تبادل داده و اپلیکیشن‌های دیفای را برای آن به ارمغان آورده است. این قابلیت‌ها می‌توانند با افزایش کاربردهای ارز دیجیتال این شبکه به نام NEO و جذب سرمایه گذاران بالقوه، باعث بهبودهای گسترده در بلاک چین نئو شوند.


 

بالا