ارز دیجیتال

ارز دیجیتال One چیست؟

1402/10/17 0

زمانی که اتریوم و البته قراردادهای هوشمند آن عرضه شد، تحول بزرگی در دنیای بلاک‌چین رخ داد. اما دیری نپایید که افزایش ترافیک آن باعث شد تا مشکلات مختلفی همچون کارمزد بالا، سرعت پایین و… نمود پیدا کند. بلاک‌چین و ارز دیجیتال Harmony یکی از راهکارهای بسیار منحصربه‌فردی بوده که توانسته تا حد زیادی این مشکلات را رفع کند. در حقیقت این پروژه با تکیه بر کمیت‌های منحصر به فرد خود سعی داشته تا بالاترین سرعت را در کنار کمترین کارمزد ارائه دهد. افزون بر این موارد، شبکه هارمونی می‌تواند از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم هم پشتیبانی نماید. مجموع این موارد سبب شده تا این بلاک‌چین و توکن اختصاصی آن یعنی ارز دیجیتال ONE به محبوبیت بالایی برسد. ما در ادامه این مقاله ارز دیجیتال قصد داریم تا مروری واضح بر روی این شبکه و ارز دیجیتال آن داشته باشیم. اگر شما هم به دنبال یک جایگزین مناسب برای اتریوم هستید، بهتر است ما را تا انتها همراهی نمایید.

ارز دیجیتال وان ONE چیست؟

پلتفرم هارمونی از توکن وان ONE استفاده می کند که به کاربران این امکان را می دهد در اکوسیستم شرکت کنند و به عنوان مکانیزم پرداخت برای اقدامات مختلف عمل می کند. با استفاده از بلاکچین هارمونی، توسعه دهندگان و مشاغل قادر به ایجاد همسویی در اهداف و مشوق های سهامداران مختلف هستند.
به طور کلی توکن وان ONE در پلتفرم هارمونی برای برقراری سه عملکرد زیر در پروتکل طراحی شده است:
۱.توکن وان ONE به عنوان مدل اجماع EPoS استفاده می شود و به دارندگان سهام اجازه می دهد تا پاداش بلوک و کارمزدهای معامله را بدست آورند.
۲.توکن وان ONE برای کارمزدهای معاملات، کارمزدهای GAS و کارمزدهای ذخیره سازی پرداخت می شود.
۳.این توکن یعنی توکن وان ONE در حاکمیت پروتکل با استفاده از دادن حق رای به دارندگان توکن مورد استفاده قرار می گیرد.
در ژانویه ۲۰۲۰ هارمونی مهاجرت توکن وان ONE را از بلاکچین های اتریوم و بایننس به بلاکچین خود آغاز کرد. این امر برای تحقق برنامه های حاکمیت مشترک و زنجیره ای مورد نیاز بود. در صورت تمایل به مشارکت در استیکینگ، حاکمیت و یا سایر فعالیت های شبکه، کاربران باید توکن های ERC-20 و BEP-2 خود را با توکن های بومی ONE عوض کنند. هارمونی حداکثر ۱۲،۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰ توکن دارد. از فوریه ۲۰۲۱، میزان عرضه در بازار در حدود ۹،۴۸۶،۳۲۷،۲۶۸ توکن وان است. از کل عرضه توکن های وان ONE 22.4% به فروش اولیه اختصاص داشت. ۱۲.۵% دیگر برای فروش Launchpad اختصاص داده شد. تیم بنیانگذار و توسعه دهندگان هارمونی ۱۶.۹% از کل عرضه را دریافت کردند. حدود ۲۶.۴ درصد از توکن های ONE به توسعه پروتکل اختصاص داشت.

نتیجه گیری:
در این مقاله رمز ارز هارمونی و پروژه مربوط به آن معرفی شد. هدف از شکل‌گیری این پروژه بهبود مقیاس‌پذیری و افزایش سرعت تایید تراکنش‌ها بود که با روش‌های دیپ شاردینگ تحقق پذیرفت. توکن ارز دیجیتال هارمونی (ONE) کاملا کابردی است و به اهداف شبکه کمک زیادی می‌کند. این پروژه می‌تواند به مقاصد و اهداف خود برسد و آینده درخشانی پیش رو دارد.
 

بالا