ارز دیجیتال

ارز دیجیتال پکس گلد چیست؟

1402/10/03 0

ارز دیجیتال پکس گلد (PAXG)، استیبل کوینی با پشتوانه طلا است و هر واحد آن با یک اونس طلا برابری می‌کند؛ این رمزارز بدون نیاز به نگهداری فیزیکی طلا، امکان دسترسی به قیمت جهانی آن و سرمایه‌گذاری در این دارایی را فراهم می‌کند. در سال‌های اخیر، توکن غیر قابل تعویض (NFT)، ارزهای دیجیتال و سایر گزینه‌های مدرن سرمایه‌گذاری محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. با این حال، کالاهای فیزیکی مانند طلا، هنوز هم در بین سرمایه‌گذاران از تقاضای بالایی بهره‌مند هستند. در سال ۲۰۲۱ همراه با بولران کریپتو (Crypto Bullrun)، ارزش این بازار از ۲ تریلیون دلار هم گذشت و حال سرمایه‌گذاران بر سر یک دوراهی قرار گرفتند: کدام را بخریم؟ ارز دیجیتال یا طلا؟ در این مقاله به معرفی ارز دیجیتال پکس گلد با نماد PAXG می‌پردازیم که مانند تتر استیبل کوینی است که پشتوانه فیزیکی دارد، این پشتوانه رمزارز، به جای دلار، طلا است! طلا، کالایی است که قدمت آن به هزاران سال پیش برمی‌گردد؛ این دارایی در آن زمان به‌عنوان ذخیره‌ای برای حفظ ارزش و مبادله شناحته می‌شد و امروزه هم با ارزش بازاری بیش از ۱۲ تریلیون دلار، همچنان به عنوان کالایی برای حفاظت از سرمایه در مواقع بحران در نظر گرفته می‌شود. حتی با وجود اختراع ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز، طلا همچنان انتخاب اول بسیاری از فعالین بازارهای مالی باقی مانده است؛ اما خب واقعیت این است که برای بیشتر سرمایه‌گذاران فردی، داشتن طلای فیزیکی می‌تواند تا حدودی دشوار و دور از دسترس باشد. در همین راستا، شرکتی کریپتویی با ارز دیجیتالی به نام PAX Gold در مرکز توجهات قرار گرفته؛ هدف این شرکت، توزیع مالکیت طلا به صورت دموکراتیک‌تر و در دسترس‌تر برای سرمایه‌گذاران عادی و تسهیل انجام معاملات طلا، مانند هر ارز دیجیتال دیگری است.

ارز دیجیتال پکس گلد چیست؟

این ارز یک استیبل کوین ERC-20 است که با پشتوانه منابع فیزیکی فلز طلا روی کار آمده است. این منابع با مالکیت کمپانی Paxos Trust قرار دارد و هر توکن PAX Gold معادل یک انس تروآ از شمش طلای ۴۰۰ اونسی گود دلیوری لندن (London Gold Delivery) که در خزانه های طلا (همانند Brink) ذخیره شده است، در نظر گرفته می شود. از آنجا که توکن PAX Gold نماینده فلز طلای حقیقی است، ارزش آن نیز به طور مستقیم بر مبنای قیمت لحظه ای طلا در بازار تعیین می شود. ارز دیجیتال PAXG با نظارت و تأیید دپارتمان خدمات مالی ایالت نیویورک و برای اینکه امنیت منابع طلای Paxos تضمین شود، یک شرکت ممیزی طرف ثالث پایش های ماهانه ای را به منظور اطمینان از تطابق عرضه توکن های PAX Gold با منابع طلای Paxos صورت می دهد. گزارش این استشهادها در وب سایت رسمی پکسوس وجود دارد. توسعه دهندگان این ارز با اجرای منظم ممیزی قرارداد هوشمند (Smart Contract)، ایرادها و نقطه ضعف های این پروژه را شناسایی کرده و از این اطلاعات برای توسعه و بهسازی بیشتر PAX Gold استفاده می کنند. همچنین تمام دارایی های مشتریان Paxos، از جمله ارز دیجیتال PAX Gold به شکلی مجزا از دارایی های کمپانی نگهداری می شود و به این ترتیب این دارایی ها و صاحبان آن ها در برابر خطر ورشکستگی محافظت خواهند شد.

نتیجه گیری:
اگرچه در سال های اخیر گزینه های متعددی در حوزه سرمایه گذاری کریپتو ایجاد شده و به شهرت دست یافته اند، کالاهای فیزیکی ارزشمند مانند فلزات ارزشمند همچنان در صدر سبد کالای سرمایه گذاران قدیمی می درخشند. هدف ارز دیجیتال PAXG آن است تا با وام گرفتن از سرعت و نقدینگی دارایی های کریپتو، جایگزینی مناسب بر پایه شبکه بلاک چین برای این بازار پرمایه ارائه دهد. در این مقاله درباره ارز دیجیتال پکس گلد و مشخصات آن سخن گفتیم. امیدواری خواندن مطالب فوق در درک بهتر از جهان ارزها به شما کمک کند. شما با در اختیار داشتن این معلومات و همچنین مشورت با مشاوران تخصصی در حوزه کریپتو می توانید شانس خود را در این حوزه امتحان کنید و از موفقیت خود در عرصه سرمایه گذاری روی ارزها مطمئن شوید.
 

بالا