ارز دیجیتال

ارز دیجیتال پولکادات چیست و چگونه کار میکند

1403/01/30 0

ارز دیجیتال پولکادات یک ارز دیجیتال چند زنجیره ای مقیاس پذیر، ایمن و غیرمتمرکز برای وب بعدی است که با استفاده از چارچوبی Substrate ساخته شده است که امکان ایجاد بلاک چین های سازگار و هدفمند متشکل از اجزای سفارشی یا از پیش ساخته شده را فراهم می کند. ارز دیجیتال پولکادات به دنبال ایجاد یک وب کاملاً غیرمتمرکز است که در آن کاربران کنترل دارند و یک پروتکل قابلیت همکاری ارائه می‌دهد که از بخش‌ها یا خرده‌ها برای مقیاس‌بندی شبکه استفاده می‌کند. می‌تواند زنجیره‌های خصوصی، شبکه‌های عمومی و اوراکل‌ها را به هم متصل کند و شکل جدیدی از وب را تسهیل کند که در آن زنجیره‌های بلوکی مستقل می‌توانند داده‌ها و تراکنش‌ها را به روشی غیرقابل اعتماد مبادله کنند. DOT ارز رمز بومی شبکه پولکادوت است که کوچکترین واحد آن پلانک نام دارد. پرداخت ها، حاکمیت شبکه، سرمایه گذاری، مشوق های پاداش، کارمزد تراکنش و سایر فرآیندهای پیوند را که در آن توکن ها به عنوان بخشی از اتصال زنجیره های جدید به شبکه پولکادوت یا ایفای نقش دیگری در اکوسیستم قفل می شوند، تسهیل می کند. برخلاف اکثر ارزهای دیجیتال دیگر، DOT از نظر عرضه محدود نیست. این برای ایجاد انگیزه در شبکه و تنظیم پویا با توجه به نرخ مشارکت کاربران طراحی شده است که تا 10٪ در سال افزایش می یابد.

ارز دیجیتال پولکادات

ارز دیجیتال پولکادات چگونه کار می کند؟

ارز دیجیتال پولکادوت با استفاده از سیستم رمزنگاری کلید عمومی و خصوصی امکان ارسال وجوه از یک کیف پول دیجیتالی به کیف دیگر را فراهم می کند. هش کلید عمومی آدرسی است که برای دریافت وجوه ارائه می‌دهید و کلید خصوصی مانند رمز عبور عمل می‌کند و تراکنش‌های شبکه را مجاز و پخش می‌کند. تقریباً هر شش ثانیه، این تراکنش‌های معلق در بلوکی از تراکنش‌ها تأیید می‌شوند و بلاک‌ها با هم زنجیره بلوکی پولکادوت را تشکیل می‌دهند. البته ارز دیجیتال پولکادوت خیلی بیشتر از ارسال و دریافت وجوه ارائه می دهد. Polkadot یک شبکه چند زنجیره ای خرد شده است که توسط یک زنجیره رله مرکزی هماهنگ می شود که به آن اجازه می دهد داده ها و تراکنش ها را در چندین زنجیره به صورت موازی پردازش کند که به عنوان Parachains شناخته می شوند. معماری تکه‌ای آن، شبکه را به بخش‌های جداگانه یا خرده‌ها تقسیم می‌کند. این کار با اجازه دادن به پردازش موازی تراکنش‌ها بر روی هر خرده و نه به صورت متوالی در کل شبکه مانند بلاک چین‌های نسل قدیمی، توان عملیاتی تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد. بنابراین، چند پاراچین می‌تواند به پولکادوت متصل شود، امنیت کل شبکه را به دست می‌آورد، مقیاس‌پذیری، قابلیت همکاری و عملکرد زنجیره‌ای متقابل را بهبود می‌بخشد، ازدحام، هزینه‌های بالا و ناسازگاری بلاک‌چین‌های قدیمی را حذف می‌کند. Polkadot با استفاده از سیستم مدیریتی که توسط دارندگان توکن بومی DOT مدیریت می شود، ارتقاها را به طور خودکار و بدون هارد فورک مدیریت می کند. برای هماهنگ کردن شبکه، پولکادوت از مکانیزم اجماع اثبات سهام (NPoS) استفاده می‌کند و به کاربران برای قفل کردن توکن‌های DOT در فرآیندی که به عنوان سهام‌گذاری شناخته می‌شود، به جای انگیزه‌های پاداش استخراج ارائه شده در بلاک‌چین‌های اثبات کار مانند بیت‌کوین پاداش می‌دهد. . سهامداران علاقه مند به حفظ کل شبکه می توانند یک گره Validator را اجرا کنند، Collators در Polkadot گره های Parachain را حفظ می کنند، گره های Fishermen شبکه را کنترل می کنند، و دارندگان DOT می توانند توکن ها را برای شرکت به عنوان Nominators به اشتراک بگذارند، و انتخاب کنند تا از 16 اعتبارسنجی به عنوان کاندیدای مورد اعتماد با سهام خود پشتیبان بگیرند. . اعتبارسنجی‌ها سپس بلوک‌های جدید تولید می‌کنند، بلوک‌های Parachain را اعتبارسنجی می‌کنند و نهایی بودن را تضمین می‌کنند. بعداً در مورد این نقش ها با جزئیات بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ارز دیجیتال پولکادات

چگونه یک کیف پول پولکادوت انتخاب کنیم؟

نوع کیف پول DOT که انتخاب می کنید به احتمال زیاد به این بستگی دارد که می خواهید از آن برای چه استفاده کنید و چقدر باید ذخیره کنید. کیف پول سخت افزاری یا کیف پول سرد امن ترین گزینه را با ذخیره سازی و پشتیبان گیری آفلاین فراهم می کند. Ledger در حال حاضر تنها گزینه کیف پول سخت افزاری برای ارز دیجیتال پولکادات است که در ارتباط با کیف پول رسمی وب Polkadot-JS استفاده می شود. کیف پول‌های سخت‌افزاری می‌توانند کمی بیشتر منحنی یادگیری را در بر گیرند و گزینه گران‌تری هستند. به این ترتیب، آنها ممکن است برای ذخیره مقادیر بیشتری از DOT برای کاربران با تجربه تر مناسب تر باشند. کیف پول های نرم افزاری گزینه دیگری را ارائه می دهند و استفاده از آنها رایگان و آسان است. آنها برای دانلود به عنوان برنامه های گوشی هوشمند یا دسکتاپ در دسترس هستند و می توانند حافظ یا غیر حضانت باشند. با کیف‌پول‌های نگهبانی، کلیدهای خصوصی توسط ارائه‌دهنده خدمات از طرف شما مدیریت و پشتیبان‌گیری می‌شوند. کیف پول‌های غیرقانونی از عناصر امن در دستگاه شما برای ذخیره کلیدهای خصوصی استفاده می‌کنند. اگرچه راحت هستند، اما امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری دارند و ممکن است برای تعداد کمتری از DOT یا کاربران مبتدی بیشتر مناسب‌تر باشند.
کیف پول های آنلاین یا کیف پول های وب نیز رایگان و آسان برای استفاده هستند و از چندین دستگاه با استفاده از یک مرورگر وب قابل دسترسی هستند. با این حال، آن‌ها کیف‌پول‌های داغ محسوب می‌شوند و می‌توانند از امنیت کمتری نسبت به جایگزین‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری برخوردار باشند. از آنجایی که احتمالاً به پلتفرم برای مدیریت DOT خود اعتماد دارید، باید یک سرویس معتبر با سابقه امنیتی و نگهداری را انتخاب کنید. به این ترتیب، آنها برای نگهداری مقادیر کمتر یا برای معامله گران با تجربه بیشتر مناسب هستند. Polkadot-JS یک کیف پول وب رسمی ارز دیجیتال پولکادات است که از درون مرورگر اینترنت شما کار می کند و به شما امکان می دهد رمزهای DOT و اکوسیستم Polkadot را ارسال، دریافت و ذخیره کنید، همچنین در شرط بندی و رای گیری شرکت کنید. با این حال، احتمالاً برای کاربران پیشرفته‌تر مناسب‌تر است.

ارز دیجیتال پولکادات

نتیجه گیری
طراحی انقلابی Polkadot یک شبکه چند زنجیره‌ای را معرفی می‌کند که مشکلات مقیاس‌پذیری و هزینه‌های بالایی را که نسل‌های قبلی فناوری بلاک چین را با مشکل مواجه کرده‌اند، بدون قربانی کردن امنیت یا عدم تمرکز، حل می‌کند. بلاک چین نسل بعدی آن قادر به ارائه یک وب کاملاً غیرمتمرکز است که توسط پایگاه کاربر ذینفعان مشوق، اجماع NPoS و حاکمیت بر روی زنجیره کنترل می شود. زنجیره‌های خصوصی، شبکه‌های عمومی، اوراکل‌ها و برنامه‌های کاربردی را به هم متصل می‌کند و موارد استفاده جدید را با استفاده از پردازش موازی، امنیت تلفیقی، چارچوب‌های سازگار، پیام‌رسانی زنجیره‌ای متقابل و اتصال پل ایجاد می‌کند. ارز دیجیتال پولکادات به دور از اینکه اتریوم بعدی، قاتل اتریوم یا رقیب سایر شبکه‌ها باشد، این ایده را رد می‌کند که فقط باید یک بلاک چین وجود داشته باشد. این یک دوره جدید از قابلیت همکاری متقابل زنجیره ای را ارائه می دهد و اکوسیستم رمزنگاری گسترده تر را با استفاده از یک هاب و معماری سبک اسپیکر تکمیل می کند که کاربرد وب 3 را افزایش می دهد، به جای مجموعه ای از پروتکل های مستقل که قبلاً آمده بودند، که به خوبی با تعداد فزاینده پروژه ها و پروژه ها نشان داده شده است. توسعه دهندگانی که اکوسیستم پولکادوت را ایجاد می کنند.
 

بالا