ارز دیجیتال

ارز دیجیتال سیولیک چیست

1403/02/11 0

پیشرفت بازار ارزهای دیجیتال باعث شد فناوری‌های حدیدی وارد بازار شوند و توجه فعالان ارزهای دیجیتال را به خود جلب کنند. از همین رو رمز ارزهای جدیدی نیز وارد بازار شدند که هر یک از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار بودند. اما بسیاری از آ‌ن‌ها از بلاک چین اختصاصی برخوردار نبودند و بر روی بستر شبکه‌های شناخته شده فعالیت می‌کردند. به طور مثال ارز دیجیتال سیویک جزو توکن‌هایی می‌باشد که بلاک چین مختص به خود را ندارد و بر روی بستر اتریوم (ERC-20) قرار دارد. البته رمز ارزهای دیگری نیز وجود دارند که بر روی بستر اتریوم راه اندازی شده‌اند؛ رمز ارزهای شناخته شده‌ای همچون ارز دیجیتال فرکس شیر که بر روی شبکه ERC-20 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. برهمین اساس ما در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص این ارز دیجیتال بپردازیم.

ارز دیجیتال سیویک چیست؟

در گذشته کاربرد‌های دنیای بلاک‌چین محدودتر بود، اما این روزها پیوند بلاک چین با زندگی روزمره ما روز به روز در حال افزایش است. به شکلی که پلتفرمی با نام سیویک وارد بازار شده است که با کمک رمز ارز بومی خود فضایی متفاوت را طراحی کرده است. با استفاده از این پلتفرم کاربران می‌توانند به راحتی هر اپلیکیشنی که می‌خواهندرا نصب کنند و خیالشان از بابت امنیت اطلاعات شخصی خود راحت باشد. حتما تا کنون اپلیکیشنی را نصب کرده‌اید که از شما برای دسترسی به اطلاعاتتان اجازه بگیرد. برهمین اساس پلتفرم سیویک برای شما امکانی فراهم می‌کند تا پس از نصب این نوع اپلیکیشن‌ها اطلاعاتتان محفوظ بماند و هیچ پلتفرمی امکان دسترسی به اطلاعات شما را نداشته باشد. همچنین با استفاده از این پلتفرم شما می‌توانید اطلاعات شخصی و مهم را بر روی تلفن همراه خود ذخیره کنید و با استفاده از پلتفرم سیویک با یک امضای بیومتریک داده‌های خود را اشتراک گذاری کنید.

تاریخچه ارز دیجیتال سیویک

اکنون که با ارز دیجیتال سیویک آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص تاریخچه و بنیانگذاران این رمز ارز نیز داشته باشید. توسعه دهندگان سیویک افراد مشهوری همچون جاناتا اسمیت (Jonathan Smith) و وینی لینگهام (Vinny Lingham) می‌باشند. ایده اولیه این رمز ارز در سال 2015 توسط این دو شخص مطرح شد و پروژه آن از همان سال راه اندازی شد. اما عرضه اولیه کوین CVC در سال 2017 بود. همچنین این دو توسعه دهنده پس از گذشت یک سال از عرضه اولین ارز دیجیتال سیویک، پلتفرم آن را در سال 2018 راه اندازی کردند. البته لینگهام که مدیر عامل پروژه سیویک می‌باشد به عنوان یک کارآفرین موفق نیز شناخته می‌شود. زیرا پیش از ورود به حوزه ارزهای دیجیتال و راه اندازی پروژه سیویک چندین شرکت متفاوت را نیز راه اندازی کرده است. همچنین در ادامه مقاله قصد داریم شما را با ویژگی‌های ارز دیجیتال سیویک آشنا کنیم.

ویژگی‌ های ارز دیجیتال سیویک

یکی از ویژگی‌های پروژه ارز دیجیتال سیویک این است که این پلتفرم به شکل متفاوتی طراحی شده است. با کمک این پلتفرم کاربران می‌توانند هویت و اطلاعات مورد نظر خود را میان کسب و کارها به اشتراک بگذارند و در همین حین کنترل زیادی بر روی اطلاعات شخصی و محرمانه خود داشته باشند. همچنین شرکت‌ها می‌توانند روند احراز هویت را در سریعترین زمان ممکن انجام دهند. البته این کار با استفاده از فناوری راستی آزمایی انجام می‌شود که با کمک هوش مصنوعی (AI) فعالیت می‌کند. همچنین پروژه سیویک در کنار پلتفرم و رمز ارز بومی خود دو پروژه دیگر را نیز راه اندازی کرده است. این دو پروژه کیف پول سیویک و هلث کیث می‌باشند. کیف پول نرم افزاری سیویک بر روی موبایل قابل نصب است و از رمز ارزهای شناخته‌ شده‌ای همچون بیت کوین، اتریوم و یو اس دی کوین پشتیبانی می‌کند.

بهترین کیف پول‌ های سیویک

اگر قصد خرید رمز ارز سیویک را دارید و می‌خواهید دارایی خود را برای طولانی مدت نگهداری کنید باید به دنبال یک کیف پول مطمئن برای نگهداری رمز ارزهای خود باشید. همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم CVC بر روی بستر اتریوم (ERC-20) فعالیت می‌کند و بیشتر کیف پول‌های شناخته شده نیز از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کنند. برهمین اساس ما در این بخش قصد داریم چند مورد از بهترین کیف پول‌های سیویک را به شما معرفی کنیم.

  • کیف پول‌ نرم افزاری تراست ولت
  • کیف پول نرم افزاری متامسک
  • کیف پول نرم افزاری کوینومی
  • کیف پول سخت افزاری لجر
  • کیف پول سخت افزاری کیپ کی
  • کیف پول سخت افزاری ترزور

اکنون که با ارز دیجیتال سیویک آشنا شدید و قصد خرید این رمز ارز را دارید می‌توانید با اطلاعات کامل معاملات خود را انجام دهید و دارایی خود را وارد بازار کنید.

نتیجه گیری

برای خرید ارز دیجیتال سیویک تنها کافی است به دنبال یک پلتفرم معاملاتی مطمئن باشید. بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند؛ اما بهتر است معاملات خود را در پلتفرمی امن انجام دهید. البته پلتفرم‌های شناخته شده‌ای نیز هستند که از توکن سیویک پشتیبانی می‌کنند. پلتفرم‌هایی همچون بایننس، کوین بیس، کراکن و کوکوین از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند. البته جالب است بدانید صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی قصد دارد از ارز دیجیتال سیویک و چندین رمز ارز دیگر پشتیبانی کند. سیویک مصرف کنندگان را قادر می سازد تا به صورت ایمن پول، از جمله ارزهای رمزپایه را در سراسر جهان ارسال و دریافت کنند. Civic Wallet، یک کیف پول دیجیتال غیر حضوری برای مصرف کنندگان، راهی بی نقص برای انجام معاملات را فراهم می کند. سیویک برای تأیید اعتبار از اکوسیستم منبع باز و مبتنی بر بلاکچین استفاده می کند. سیویک در سال 2015 توسط کارآفرینان زنجیره ای وینی لینگهام و جاناتان اسمیت تاسیس شد

بالا