ارز دیجیتال

سوشال تریدینگ چیست؟

1402/02/30 0

فعالیت در هر یک از بازارهای مالی نیاز به دانش تکنیکال دارد. با داشتن دانش تکنیکال و دانستن نکات فنی معامله و ترید می‌توانید به صورت روزانه از بازارهای مختلف مالی به درآمد و سود مناسبی برسید. ارزهای دیجیتال یکی از بازارهای مهم مالی است که در دهه اخیر رشد پیدا کرده و توانسته در این مدت زمان کم به محبوبیت زیادی برسد. در هنگام توسعه این بازار مالی نوین، پلتفرم‌های مختلفی به وجود آمدند تا معامله در بازارهای مختلف مالی را برای افراد تازه وارد یا حتی ماهر، ساده‌تر و راحت‌تر کنند. به طور حتم نام سیگنال ارز دیجیتال یا سهام بورس به گوش شما خورده است. به جای این که به دنبال سیگنال‌های خرید و فروش ارز دیجیتال یا هر نوع دارایی دیگری در کانال‌ها و پیج‌های مختلف باشید، می‌توانید در پلتفرم‌های عمومی عضو شده و از کمک افراد حرفه‌ای استفاده کنید. چنین مفهومی درون سوشال تریدینگ جای‌گذاری شده که در ادامه این مقاله  بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

سوشال تریدینگ چیست؟

به احتمال زیاد عبارت سوشال نتورک Social Network به معنی شبکه اجتماعی را بارها شنیده‌اید. سوشال تریدینگ را اگر به‌صورت لغوی ترجمه کنیم به معنی معامله اجتماعی یا جمعی است که در بازارهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش مانند شبکه‌های اجتماعی مجازی، معامله‌گران (تریدر) از سراسر جهان تجربیات و نتایج معاملات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و شما می‌توانید از استراتژی‌های افراد موفق در این حوزه استفاده کنید. پلتفرم‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با معامله‌گران دیگران ارتباط برقرار کرده و با عضو شدن و دنبال کردن آن‌ها سیگنال‌های خوبی دریافت کرده و سود خود را افزایش دهید.

تفاوت سوشال تریدینگ و کپی تریدینگ :

کپی تریدینگ یک رویکرد معاملاتی است که در آن بخش‌هایی از استراتژی شخص دیگر کپی می‌شود. عناصر کپی‌شده می‌تواند شامل انواع سفارش و تخصیص باشد؛ بنابراین حتی اگر پلتفرم‌های سوشال تریدینگ به شما اجازه تعامل با معامله‌گر دیگر را می‌دهند، ممکن است لازم باشد در انتخاب تنها بخشی از یک استراتژی محتاط باشید و با توجه به اهداف خود از آن استفاده کنید. همچنین اگر استراتژی‌های چند معامله‌گر مختلف را با هم بچینید، به‌ویژه اگر از اقدامات خود مطمئن نباشید، ممکن است با پیروی از استراتژی یک نفر، بیشتر در معرض خطر قرار بگیرید. همچنین باید توجه داشته باشید عملکرد موفق گذشته، به‌خصوص در این بازارهای نامطمئن نتایجی در آینده ندارد و لازم است شما حداقل پنج سال سابقه تجارت داشته باشید.

معایب سوشال تریدینگ :

دقت داشته باشید که سوشال تریدینگ نیز مانند بسیاری از شبکه‌ها و راه‌های ارتباط اجتماعی همیشه با شما صادق نیست. افراد زیادی سعی می‌کنند تازه‌کارها و معامله‌گران مبتدی را با روش‌های مختلف فریب دهند. بعضی از آن‌ها ممکن است توانسته باشند با کپی تریدهای افراد حرفه‌ای موقعیت خوبی را پیدا کرده باشند؛ پس همیشه تعداد دنبال‌کنندگان به معنای قوی و حرفه‌ای‌بودن یک کاربر نیست. این افراد ممکن است اطلاعاتی غیرواقعی را به نفع خود انتشار دهند و افراد زیادی را برای مدتی گمراه کنند. یکی دیگر از معایب سوشال تریدینگ می‌تواند توقف یادگیری باشد. بیت‌پین سعی کرده است همیشه شما را در مسیر یادگیری هدایت کند. همیشه سعی کنید اطلاعات تازه را بیاموزید و در بازار فعال باشید. حتی اگر موارد خوب و فوق‌العاده‌ای را در سوشال تریدینگ پیدا کرده‌اید، همچنان روش‌های معاملاتی دیگر را نیز یاد بگیرید و از آن‌ها استفاده کنید تا قوی‌تر شوید.

نتیجه گیری :
روند شروع سوشال تریدینگ (social trading) دشوار نیست. به‌سادگی در یک پلتفرم معاملاتی قابل اعتماد ثبت نام کنید. به دنبال تریدرهای با تجربه‌ای باشید که با استراتژی‌های معاملاتی شما مطابقت دارند و به تدریج سعی کنید از آنچه قبلاً از کپی کردن حرکات آنها آموخته‌اید استفاده کنید. همانطور که سرمایه گذاران بیشتری برای مشاوره در مورد سرمایه گذاری به یکدیگر مراجعه می‌کنند، سوشیال تردینگ روز به روز محبوب تر می‌شود. با توجه به اینکه در مسیر مالی خود قرار دارید و قصد دارید در کجا سرمایه گذاری کنید، یک استراتژی social trading مطمئناً ممکن است روشی باشد که در ابتدا باید امتحان کنید.

بالا