ارز دیجیتال

استراتژی استاپ هانتینگ چیست؟

1402/02/25 0

با شهرت یافتن بازار ارزهای دیجیتال و فارکس در ایران و علاقۀ مردم ایران به حضور در این بازارها، دانش و علم استفاده از این بازار نیز در مرکز توجهات قرار گرفته است و تمامی افراد دوست دارند تا با یادگیری این علم و چگونگی ترید کردن و سرمایه¬‌گذاری، کسب سرمایه از این بازار را تجربه نمایند. ما در یک دوره جامع پرایس اکشن، به‌طورکامل به آموزش پرایس اکشن پرداخته و تمام استراتژی‌های مرتبط با آن را به‌طور عملی آموزش می‌دهیم. این دوره می‌تواند تاثیر زیادی در سبک معامله‌گری شما داشته باشد و عملکرد شما را در بازار متحول خواهد کرد. اما امروز در این مقاله قصد داریم تا در مورد استاپ هانتینگ در ارز دیجیتال و فارکس به بحث و بررسی بپردازیم و تمامی موارد مرتبط با این موضوع را زیر ذره¬‌بین قرار دهیم. پس اگر شما نیز علاقه‌¬مندید تا در ارتباط با این موضوع اطلاعاتی را به دست آورید، تا پایان همراه ما باشید.

استراتژی استاپ هانتینگ چیست؟

در بازارهای مالی از جمله فارکس و ارز دیجیتال، یکی از تئوری‌هایی که دائما معامله‌گران با آن برخورد دارند، استاپ هانتینگ است. اکثر تریدرها تصور می‌کنند که حد ضرر آن‌ها توسط کارگزار، سایر تریدرهای حرفه‌ای و یا نیروهای خارجی دیگر در بازار زده شده است. پدیده استاپ هانت زمانی رخ می‌دهد که شما به عنوان یک تریدر، وارد معامله‌ای شده‌اید و حد ضرر خود را مشخص کرده‌اید. بعد از مدتی قیمت به حد ضرر شما می‌رسد و شما را از معامله خارج می‌کند. سپس سریعا حرکت قیمت معکوس شده و در جهتی که مد نظر شما بوده حرکت می‌کند. تریدرهایی که با این پدیده روبه‌رو شده‌اند، می‌دانند که این پدیده بسیار ناامیدکننده است و بدتر از آن این است که این موضوع دائما در بازارهای مالی به خصوص بازار فارکس، قابل مشاهده است. تداوم این اتفاق باعث می‌شود که تریدرها تصور کنند که یا در انجام معاملات خود بدشانس هستند و یا یک عامل خارجی در بازار و به عمد علیه آن‌ها فعالیت می‌کند. یکی از تصورات رایج در میان تریدرها این است که استاپ هانتینگ توسط بروکرهای فارکس و یا توسط تریدرهای بزرگ و حرفه‌ای در بازار کریپتو اتفاق می‌افتد. اگر با مفهوم نقدینگی در بازارهای مالی آشنا باشید، به راحتی علت وجود پدیده استاپ هانت را درمی‌یابید. علاوه بر تریدرهای خرد که معاملات کوچکی انجام می‌دهند، تریدرهای کلانی مانند موسسات، بانک‌های بزرگ و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار وجود دارند که جهت ورود و خروج موثر در بازار، به دارندگان نقدینگی اعتماد می‌کنند.

شما چطور باید از استاپ هانت استفاده کنید؟

آیا می‌توانیم از استاپ هانت در فارکس استفاده کنم؟ همانطور که در بالا ذکر شد، این روش نباید شما را در تله بیندازد؛ در واقع اگر می‌توانید بفهمید پول هوشمند چگونه فکر می‌کند، چگونه عمل می‌کند و چگونه انتخاب می‌کند، حتی به عنوان یک معامله‌گر ساده یا خرد، هم می‌توانید از مزایای آن استفاده کنید. یکی از رایج ترین مواردی که شرکت های آموزشی فارکس از استاپ هانتینگ به تصویر می‌کشند این است که هرچه سطح حمایت/مقاومت با لمس‌های متعدد آشکارتر شود، احتمال حضور این تله توقف شکار در آن سطح قوی‌تر می شود. البته باید گفت در واقعیت نیز، به همین سادگی نیست. کاری که می توان انجام داد این است که به پول‌های کلان و هوشمند فرصتی بدهید تا از نقدینگی خارج از سطح حمایت/مقاومت جلوگیری کند و از عملکرد معامله گران خرده فروشی که نمی‌دانند چگونه حد ضرر خود را به درستی تنظیم کنند، استفاده کنید. به بیان بهتر در واقع بر خلاف اکثریتی که در اینجا ضرر میکنند حرکت کنید. بنابراین، اکنون که روش کلی این اتفاق را می‌فهمید، می‌توانید موقعیت‌هایی را در نمودار خود مشخص کنید که انتظار می‌رود دسته‌ای از دستورات استاپ لیمیت یا حد ضرر در آنجا نشسته باشند و با این استراتژی برای استفاده از مزایای آن تصمیم گیری کنید.

نتیجه گیری :
در این مقاله به تعریف و درک استاپ هانت و تأثیر آن بر بازار پرداختیم. همچنین روش پیداکردن سفارش‌های استاپ لاس در حین استاپ هانت را به‌طورکلی بیان کردیم. موارد گفته‌شده در این مقاله تنها بخشی از نکات مربوط به Stop Hunting است و به‌منظور درک عمیق‌تر آن برای فعالیت در بازارهای مالی نیاز به آموزش‌های بیشتر و پیشرفته‌تری است.

بالا