ارز دیجیتال

سواپ ارز دیجیتال چیست؟

1402/04/01 0

ارزهای دیجیتال روز به روز به جریان اصلی سرمایه‌گذاری در بین افراد تبدیل می‌شوند. چرا که برخی از موانع و مشکلات اولیه‌ای که مانع از فعالیت در آن‌ها می‌شدند، کم کم فروکش کرده‌اند. چنانچه در سال‌های اخیر شاهد نوآوری‌های متعددی برای ساده‌سازی مدیریت و استفاده از دارایی‌های دیجیتال به‌صورت آنلاین بوده‌ایم و سواپ ارز دیجیتال یکی از آن‌هاست. صرافی‌های ارزهای دیجیتال به‌طور سنتی روش اصلی برای مبادله رمز ارزها بوده‌اند. اما اکنون تعویض ارز دیجیتال به‌عنوان یک گزینه ساده‌تر در دسترس همگان قرار دارد. برای شناخت بیشتر تعویض یا سواپ رمز ارزها و نحوه استفاده از آن

سواپ ارز دیجیتال چیست؟

آیا تا به حال این سؤال برایتان مطرح شده است که چند ارز رمز وجود دارد؟ صدها؟ یا شاید هزاران؟ طبق داده‌های سایت کوین مارکت کپ بیش از ۷۰۰۰ رمز ارز متفاوت در جهان وجود دارد. با وجود چنین تعداد زیادی شاید در مقطعی بخواهید رمز ارزهای جدید را امتحان کنید. اما چگونه می‌توانید این کار را بکنید؟ خبر خوب این است که به راحتی می‌توانید با انجام یک سواپ ساده ارز دیجیتال دیگری را امتحان کنید. سواپ ارز دیجیتال به معنای مبادله یک رمز ارز که از قبل داشتید با رمز ارز دیگری است. اما سواپ کردن چگونه انجام می‌شود؟ فرض کنید مقداری اتریوم دارید اما دوست دارید به جای آن بیت کوین داشته باشید. خدمات خاصی وجود دارد که می‌تواند در این مورد به شما کمک کند. به لطف ارائه دهندگان خدمات سواپ می‌توانید اتریوم خود را مبادله کرده و بیت کوین تقریباً با همان ارزش دریافت کنید. در تصویر زیر این فرایند به صورت ساده نمایش داده شده است:  در این فرایند شما ۱۰ اتریوم موجود در کیف پولتان را به یک ارائه دهنده خدمات سواپ ارسال می‌کنید و آن سرویس آن را برای شما به بیت کوین تبدیل می‌کند. در واقع شما ۱۰ اتریوم را به ۰/۳۴ بیت کوین تبدیل می‌کنید.

دلایل سواپ کردن ارزهای دیجیتال :

همونطور که گفتیم، سواپ ارزهای دیجیتال به معنی تبدیل ارزهای دیجیتال به سایر رمز ارزها به منظور کسب سود و برطرف کردن نیاز هست. همچنین افراد زیادی ارزهای دیجیتال خودشون رو در پلتفرم های مختلف سواپ می کنند. دلایل مختلفی برای سواپ کردن ارزهای دیجیتال وجود داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله سواپ ارز دیجیتال چیست؟ به بررسی دلایل سواپ کردن ارزهای دیجیتال بپردازیم.

• یکی از دلایل سواپ کردن ارزهای دیجیتال، کسب سود هست. می تونین با معامله کردن ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین، چون قیمت ارزهای دیجیتال به سرعت تغییر می کنه. به این ترتیب، اگه زمان بازار رو به درستی شناسایی کنین و کمی شانس داشته باشین، می تونین با سواپ کردن ارزهای دیجیتال در زمان مناسب و قیمت خوب درآمد زیادی کسب کنین.

• یکی دیگه از دلایل سواپ کردن ارزهای دیجیتال، تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری یا پورتفولیو هست. همه افراد این تغییرات رو دوست ندارن. متنوع کردن پورتفولیو معمولا یه روش بسیار خوب برای مقابله با ریسک نوسانات قیمت هست. داشتن مقدار کمی از رمز ارزهای مختلف می تونه تاثیر کاهش قیمت ارزهای دیجیتال رو کم رنگ کنه و تریدر ضرر زیادی نکنه.

• یکی دیگه از دلایل سواپ کردن ارزهای دیجیتال، درآمد منفعل هست. بعضی از ارزهای دیجیتال قابلیت استیکینگ دارن، به این معنی که می تونین با قفل کردن یه ارز دیجیتال خاص در پلتفرم مناسب اون بدون اینکه کار دیگه ای انجام بدین، مقدار زیادی از اون ارز دیجیتال به عنوان سود دریافت کنین.

تفاوت ترید با سواپ ارز دیجیتال چیست؟

فرایندهای سواپ و ترید رمزارز ماهیت یکسانی دارند اما تفاوت‌هایی نیز در این روند مشاهده می‎شود. زمانی که شما به ترید رمزارز می‎پردازید، درواقع معاملات خود را بر اساس یک اوردر بوک و یا درخواست خرید و فروش سایر کاربران بنا میکنید. این درحالی است که فرایند سواپ، دارای انعطاف بیشتری است. در بازار Swap ، شما می‌توانید رمزارزهایی را با یکدیگر تبادل کنید که شاید در بازار معاملات اسپات وجود نداشته باشند. این امر علاوه بر تسهیل معاملات و سرعت بالای انجام تراکنش، پرداخت کارمزد بیش از یکبار را از معاملات شما حذف می‎کند.لازم به ذکر است که برای Swap رمزارزها، شما نیازی به داشتن دانش ترید و معاملات ارزهای دیجیتال نداشته و تنها با چند کلیک، پروسه خرید و فروش را به انجام می‎رسانید.

نتیجه گیری :
خدمات مبادله توکن نقش مهمی در انقلاب در حال انجام ارزهای دیجیتال، ایفا می‌کند. آن‌ها موانع رایج برای ورود به بازار آلت کوین را از بین می‌برند. در برخی موارد، این راه حل‌ها دروازه آسان‌تری را برای ورود به ارزهای دیجیتال با حجم بازار کم، ارائه می‌دهند. با توجه به رویکرد پایه ساده و سریع این سرویس‌ها در مبادله دارایی‌های دیجیتال، دلایل زیادی وجود دارد که ما را متقاعد می‌کند که مبادله توکن‌ها همچنان در صنعت ارزهای دیجیتال برجسته خواهد بود.

بالا