ارز دیجیتال

آینده بیت کوین چیست؟

1402/01/29 0

اگر کمی فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال داشته باشید یا حتی به آن علاقه‌مند باشید احتمالاً تا کنون سمت پیش بینی وضعیت این رمز ارزها هم رفته‌اید. آینده بیت کوین (Bitcoin) به عنوان یکی از باارزش‌ترین و معروف‌ترین ارزهای دیجیتال برای تمام افراد فعال در این زمینه که مشغول خرید و فروش بیت کوین هستند بسیار حائز اهمیت است. در واقع Bitcoin به عنوان یکی از غول‌های صنعت مالی در سطح جهان تا کنون توانسته بسیاری از سرمایه‌گذاران خود را میلیاردر کند. از زمانی که بیت کوین ارائه شد تا به حال نام آن در بسیاری از تیترهای خبری به چشم می‌خورد. زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ ارزش بیت‌کوین افزایش پیدا کرد، هنوز افراد زیادی با آن آشنا نبودند و هیچکس توقع این افزایش و رشد قیمت را نداشت. در ادامه‌ی این مقاله به تحلیل بیت کوین و آینده آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بیت کوین کش چیست؟

ما قبلاً نیز اشاره کردیم که بیت کوین کش به عنوان یک‌هارد فورک بیت کوین ایجاد شده است – اما برای درک پیش بینی‌های مختلف در مورد بیت کوین کش، ابتدا باید دلیل توسعه این رمزارز را به صورت دقیق توضیح دهیم. از زمان راه اندازی بیت کوین در سال ۲۰۰۹ بسیاری از مردم در مورد مقیاس‌پذیری آن نگران بودند. در کل فقط ۲۱ میلیون توکن بیت کوین وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۸/۵ میلیون عدد آن در گردش است. اگرچه‌هاوینگ بیت کوین هر چهار سال یک بار اتفاق می افتد تا روند به گردش در آمدن توکن‌های جدید بیت کوین را کند کند، اما انتظار می رود تمام بیت کوین ممکن تا سال ۲۱۴۰ استخراج شود. هرچند این فرایند بیش از ۱۰۰ سال طول می‌کشد اما ما به طور قطع نمی دانیم که با نصف شدن پاداش استخراج بلوک‌های جدید عرضه و تقاضا چه تغییری خواهد کرد. عامل دیگری که محبوبیت بیت کوین را محدود کرد این واقعیت است که این رمزارز لزوماً برای تراکنش‌های روزمره مناسب نیست. استخراج بلوک‌های جدید به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد و شبکه بیت کوین فقط قادر است ۱ مگابایت تراکنش را هر ۱۰ دقیقه پردازش کند. (در مقابل، شرکت ویزا می تواند تقریباً ۱۶۶۷ تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند!) اینجا است که بیت کوین کش وارد می‌شود. بیت کوین کش بر خلاف بیت کوین اصلی هزینه تراکنش بسیار کمتری دارد، می تواند تراکنش‌های بیشتری را در هر دقیقه پردازش کند و برای سهولت پرداخت‌های رمزارزی روزمره طراحی شده است. بیت کوین کش از شبکه‌ای مستقل از شبکه‌ی بیت کوین استفاده می کند که اندازه‌ی هر بلوک را به ۸ مگابایت افزایش داده است. این بدان معنی است که تأیید هر بلوک جدید بسیار سریعتر است. اگرچه این افزایش ظرفیت باعث ایجاد نگرانی‌هایی در مورد امنیت کمتر بیت کوین کش در مقایسه با امنیت بیت کوین اصلی شده است، اما بسیاری از سرمایه گذاران معتقدند که مزایای این رمزارز بسیار بیشتر از ضعف‌های آن است. بیت کوین کش طرفداران زیادی دارد؛ از جمله‌ی آنها راجر ور، از اولین سرمایه‌گذارها در حوزه‌ی بیت کوین، است که به جای حمایت از بیت کوین حالا از بیت کوین کش حمایت می کند. در دسامبر ۲۰۱۸ او به ایندیپندنت گفت که «بیت کوین کش کاملاً بهتر از بیت کوین اصلی کار می کند». اما سایر بازیگران دنیای رمزارزها چه فکر می کنند؟ بیایید نگاهی به برخی از پیش بینی‌های کوتاه مدت قیمت بیت کوین کش برای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بیندازیم.

آینده ارزهای دیجیتال :

چشم انداز آینده بیت کوین اتفاقا موضوعی است که در هاله ای از ابهام پوشیده شده است. با وجود این که رسانه های حوزه مالی پر شده از مبلغین سینه چاک ارزهای دیجیتال، پروفسور کنث روگوف، استاد اقتصاد دانشگاه هاروارد و اقتصاددان بانک جهانی، اظهار داشت که «احساسات شدیدی» در میان طرفداران ارز رمزنگاری وجود دارد که می گویند «کل سرمایه در بازار ارزهای رمزنگاری شده می تواند طی پنج سال آینده منفجر شود و به ۵-۱۰ تا [تریلیون دلار] برسد.» وی می گوید: طبق آن چیزی که در تاریخ نوسانات دارایی ها دیده شده است هیچ جای وحشت و نگرانی وجود ندارد. با این وجود، او با خوش بینی خود و نگاه به بیانات طرفداران سینه چاک ارزهای دیجیتالی که بیت کوین را به عنوان طلای دیجیتالی می دانند، این اظهارات را پوچ می داند و اظهار دارد که ارزش بلند مدت آن به احتمال زیاد ۱۰۰ دلار است و ارزش کلی آن از ۱۰۰ هزار دلار تجاوز نمی کند. روگوف ادامه می دهد که بر خلاف طلای واقعی و فیزیکی، مبادله بیت کوین محدود است که این خود باعث می شود حباب بیت کوین بسیار آسیب پذیر شود. افزون بر این، فرآیند تأیید شدن انرژی رمزنگاری بسیار ناکارآمد است و این باعث می شود تا از سیستم هایی که به یک مرجع مورد اعتماد مانند بانک مرکزی متکی هستند، بسیار عقب تر باشد.

نتیجه گیری :
این روزها صحبت‌های زیادی در مورد بیتکوین و روند صعودی آن می‌شود، به همین دلیل ما نیز در این مقاله سعی کردیم در حد توان به بررسی آینده بیت کوین در ایران و جهان بپردازیم. در این مقاله در مورد موارد تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳، نظرات مختلف تحلیل‌گران در مورد آینده BTC، پیش‌بینی قیمت BTC و بسیاری موارد دیگر پرداختیم. امیدواریم که از این مقاله استفاده لازم را برده باشید. در انتها باید بگویم که بسیار خوشحال خواهیم شد اگر در مورد تحلیل بیت کوین نظر یا انتقادی دارید، آن را با ما از طریق کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

بالا