ارز دیجیتال

شبکه ارز دیجیتال اسکیل چیست و چگونه کار میکند

1403/02/03 0

شبکه ارز دیجیتال اسکیل یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ است که یک محیط زنجیره جانبی برای کاهش ازدحام در شبکه اتریوم ایجاد می‌کند. این به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکز را در شبکه میزبانی کرده و توسعه دهند در حالی که از زنجیره‌های جانبی الاستیک SKALE به جای شبکه اصلی اتریوم استفاده می‌کنند. تیم توسعه دهنده اتریوم در حال کار بر روی پیشرفت‌های اتریوم 2.0 است که باید تراکنش‌ها و مقیاس‌بندی سریع‌تر را برای همه عملیات‌های Dapp، تراکنش‌ها و قراردادهای هوشمند امکان‌پذیر کند. در حالی که اتریوم در حال انتقال از پروتکل Proof of Work به پروتکل کارآمدتر Proof of Stake است، این ارز دیجیتال یک راه حل معتبر برای مقیاس گذاری در شبکه است که نام پروژه را توجیه می کند. کاربران می توانند با انتخاب پروتکل ها، اندازه زنجیره جانبی در حال استفاده، ماشین مجازی، بلاک چین والدین و اقدامات امنیتی برای ایجاد یک زنجیره الاستیک قابل تنظیم برای Dapp ها، زنجیره های جانبی خاصی را تعریف کنند تا محیطی مناسب برای ایجاد Dapp ها ترتیب دهند. بنابراین شبکه ارز دیجیتال اسکیل یک زیرساخت بسیار مقیاس‌پذیر ایجاد می‌کند که با پلتفرم اتریوم سازگار و سازگار است و شبکه‌ای از زنجیره‌های جانبی Elastic را تشکیل می‌دهد که توسعه‌دهندگان Dapp اشتراک ماهانه آن را پرداخت می‌کنند. به لطف استفاده از چنین زیرساخت‌ها و زنجیره‌های جانبی خاص، SKALE عملکرد Dapps را در شبکه اتریوم با تأخیر کم و توان عملیاتی بالا بهبود می‌بخشد و در عین حال امکان تراکنش‌های سریع‌تر در اکوسیستم زنجیره‌های جانبی را نیز فراهم می‌کند.

شبکه ارز دیجیتال اسکیل چگونه کار می کند؟

محور پروژه شبکه ارز دیجیتال اسکیل استفاده از زنجیره های جانبی الاستیک است. زنجیره های جانبی الاستیک به عنوان سیستم های بلاک چین مستقل عمل می کنند که با محیط بلاک چین دیگری، در این مورد، پلتفرم اتریوم ادغام شده اند. کاربران می‌توانند زنجیره‌های جانبی را متناسب با نیاز خود تعریف کنند، به همین دلیل است که این ساختارها زنجیره ‌های جانبی الاستیک نامیده می‌شوند. توسعه دهندگان می توانند زنجیره جانبی را که می خواهند برای Dapp ها استفاده کنند، مطابق با مشخصات خاص تنظیم کنند، بنابراین می توانند پروتکل های اجماع، ماشین های مجازی، بلاک چین والدین را انتخاب کنند و پروتکل امنیتی را در زنجیره جانبی تعریف کنند. هنگامی که زنجیره جانبی تعریف شد، توسعه دهندگان می توانند اشتراک ماهانه را برای استفاده از زنجیره های جانبی برای توسعه و میزبانی برنامه های غیرمتمرکز پرداخت کنند. قراردادهای هوشمند روی زنجیره‌های جانبی با قراردادهای شبکه اصلی ارتباط برقرار می‌کنند، به این ترتیب قابلیت همکاری بین پلتفرم اتریوم و زنجیره‌های جانبی ارز دیجیتال اسکیل برقرار می‌شود. در حالی که از زنجیره های جانبی الاستیک استفاده می کنند، کاربران همچنان می توانند به شبکه اصلی اتریوم دسترسی داشته باشند. SKALE همچنین می‌تواند تراکنش‌ها را از طریق زنجیره‌های جانبی اجرا کند، چندین تراکنش را به‌طور همزمان اعتبارسنجی کند و سپس آنها را برای تأیید انبوه به اتریوم بازگرداند. به این ترتیب SKALE به سرعت بخشیدن به تراکنش ها در مواقع ازدحام شبکه کمک می کند. زنجیره های جانبی SKALE همچنین برای آزمایش Dapps مناسب هستند زیرا Dapp در جلوی شبکه اصلی در صورت بروز باگ یا خرابی تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

نتیجه گیری
ما در این مقاله در مورد شبکه ارز دیجیتال اسکیل بحث کردیم امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات جامع و مفیدی را برای شما ارئه بدهیم. شبکه ارز دیجیتال اسکیل روشی موثر برای توسعه دهندگان Dapp برای آزمایش، میزبانی و ایجاد Dapp ها در یک محیط بسیار مقیاس پذیر فراهم می کند که در آن توسعه دهندگان می توانند مشخصات زنجیره جانبی را تنظیم و سفارشی کنند و آنها را انعطاف پذیر کند. اتریوم اغلب با مشکلات تراکم مواجه می شود، یعنی زمانی که قیمت GAS می تواند سر به فلک بکشد و توسعه Dapp در اتریوم را گران و ناپایدار کند. شبکه SKALE این مشکل را حل می‌کند و به توسعه‌دهندگان Dapp در ایجاد، توسعه و آزمایش برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر EVM کمک می‌کند و در عین حال امکان تراکنش‌های سریع با کارمزد کمتر را فراهم می‌کند.

بالا