ارز دیجیتال

ارز دیجیتال تتا چیست؟

1402/09/05 0

شرکت سیسکو (Cisco) تخمین می‌زند که بیش از دو سوم حجم اینترنت توسط محتوای ویدئویی اشغال شده است. با وجود اینکه این اتفاق خوبی برای پلتفرم‌ها و تولیدکنندگان محتواست، اما از آن‌جایی که پلتفرم‌های پخش ویدئو مثل یوتیوب و نتفلیکس هنوز از زیرساخت‌های متمرکز و سنتی استفاده می‌کنند، آماده همگام شدن با سرعت بالای رشد فناوری‌های جدید استریم ویدئو نیستند. در این میان تکنولوژی بلاک چین فرصت‌های تازه‌ای را برای صنعت ویدئو رقم زده است. شبکه تتا (Theta) یکی از پلتفرم‌های توسعه‌دهنده زیرساخت ویدئو است که با کمک شبکه‌ای از نودهای غیرمتمرکز قصد ایجاد تحول در نحوه توزیع محتوای ویدئویی را دارد. در ادامه مقاله به این موضوع می‌پردازیم که شبکه تتا چیست، چه اهدافی دارد و چگونه کار می‌کند و سپس به بررسی خدمات، نقشه راه پروژه، تیم توسعه‌دهنده و معرفی ارز دیجیتال THETA و TFUEL و نحوه خرید، فروش و نگهداری آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی ارز دیجیتال تتا (Theta):

ارز دیجیتال تتا از مشهورترین ارزهای دیجیتال بیت کوین است که بدون شک حتی اگر فردی باشید که با حوزه ارزهای دیجیتال آشنایی زیادی نداشته باشد نیز حداقل یکبار اسم این ارز دیجیتال به گوشتان خورده است. ارز دیجیتال بیت کوین در ابتدای ورودش ارزی ارزان قیمت بود که به مقدار زیادی عرضه می شد و استخراج آن بسیار آسان بود. اما این تمام ماجرا نیست، زیرا در چندین سال بعد این ارز دیجیتال به قدری پیشرفت کرد که استخراج آن دیگر سادگی گذشته را ندارد و در حال حاضر گران ترین ارز دیجیتال است. در این مقاله می خواهیم ارز دیجیتالی نوپا اما آینده دار مانند بیت کوین را به شما معرفی کنیم با نام ارز دیجیتال تتا که در حال حاضر مانند سال های ابتدایی ورود بیت کوین به علت تقاضای پایین و عرضه بالا، انتخابی مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت است. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که به دنبال سرمایه گذاری مطمئن و آینده دار هستید، ارز دیجیتال تتا گزینه ای ایده آل برای شماست. بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشد تا با این ارز دیجیتال و نحوه استخراج و سایر موارد مربوط به آن آشنا شوید.

ارز دیجیتال تتا

تاریخچه و سازندگان شبکه تتا:

سال ۲۰۱۷، جی لانگ (Jieyi Long)، کارشناس واقعیت مجازی و پخش زنده و میچ لیو (Mitch Liu)، کارآفرین استارتاپ‌های بازی موبایلی و تبلیغات آنلاین، تتا را بنیان‌گذاری کردند. آن‌ها وب‌سایتی را به نام تتا دات‌تیوی (Theta.tv) راه‌اندازی کردند که کاربران می‌توانستند در آن با تماشای محتوا، توکن تی‌فیوئل دریافت کنند. میچ لیو، مدیرعامل این مجموعه، پیش‌ازآن پروژه پخش بازی سیلور دات‌تیوی (SILVER.tv) را در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی کرده بود که به‌نوعی به سرویس استریم توییچ شباهت داشت و ساخت چنین پروژه‌ای را می‌توان گام اول در راستای ساخت شبکه تتا دانست. در هیئت مشاوران تتا افراد نامداری از صنعت ارتباطات دیجیتال حضور دارند؛ ازجمله استیو چن (Steve Chen)، هم‌بنیان‌گذار یوتیوب، جاستین کان (Justin Kan)، هم‌بنیان‌گذار توییچ، جاناتان وانگ (Jonathan Wong)، مدیر محصول راکوتن ویکی (Rakuten Viki) و کایل اوکاموتو (Kyle Okamoto)، مدیر ارشد شبکه وریزون دیجیتال مدیا (Verizon Digital Media). رایان نیکلاس (Ryan Nicholas) و ریز ویرک (Riz Virk) نیز به‌ترتیب مدیر ارشد محصول و سرپرست توسعه شرکت تتا هستند. در‌عین‌حال، این مجموعه با توییچ و بخش واقعیت مجازی شرکت سامسونگ (Samsung VR) شراکت تجاری دارد.

بررسی اهداف شبکه تتا THETA:

در این قسمت از مقاله به معرفی اهداف شبکه تتا خواهیم پرداخت.
1.    یکی از اهدافی که این شبکه دارا می باشد، این است که مشکلات موجود در شبکه های تحویل محتوای حاضر را حل نماید. از جمله مشکلات این شبکه ها می توان به متوقف شدن پخش، کیفیت پایین فیلم و پرش از یک بخش اشاره کرد.
2.    ارائه یک سرویس پخش فیلم با کیفیت همراه با هزینه پایین تر از دیگر اهداف این شبکه می باشد. با توجه به اینکه امروزه پخش محتوا با هزینه های بالایی صورت می گیرد، تتا قصد دارد هزینه های مرتبط با پخش فیلم های با کیفیت را کاهش دهد.
3.    گسترش تمرکز زدایی و بهبود سیستم پاداش دهی توزیع شده یکی دیگر از مقاصد این شبکه است. سرویس های کنونی به علت متمرکز بودن بیش از حد قادر به ارائه پاداش های بالا به مشترکین نمی باشند. در شبکه تتا افراد بازدید کننده می توانند با استفاده از کوین ها به تولید کنندگان محتوا پاداشی را ارائه دهند. به علاوه شبکه تتا قصد دارد تا با استفاده از سیستم همتا به همتا تمرکززدایی را افزایش دهد.

نتیجه گیری:
هدف تتا فراهم کردن زیرساختی غیرمتمرکز و ارزان‌تر از نمونه‌های متمرکز برای پلتفرم‌های استریم ویدئو است. تتا می‌خواهد هرینه‌های سرویس‌های پخش ویدئو مانند یوتیوب، توییچ و نتفلیکس را با تخصیص پهنای باند و قدرت محاسباتی کاربران به‌شیوه‌ای غیرمتمرکز و همتابه‌همتا کاهش دهد. کاربران تتا، شرکت‌های بزرگ و کاربران معمولی هستند. شرکت‌های بزرگ در ازای استفاده از سرویس‌های زیرساختی شبکه Theta، در این پروتکل کوین THETA را استیک می‌کنند؛ کاربران معمولی هم به عنوان نود حاشیه‌ای فعالیت کرده و با در اختیار قرار دادن پهنای باند و قدرت محاسباتی دستگاه‌های خود (اعم از موبایل و کامپیوتر دسکتاپ) رمزارز Theta Fuel جایزه می‌گیرند. در این مقاله به این پرداختیم که شبکه تتا چیست، چه کاربردی دارد، نحوه کار پروتکل چگونه است و چه خدماتی را به‌کاربران ارائه می‌دهد و در ادامه به بررسی نقشه راه، تیم توسعه‌دهنده، پروژه‌های همکار و معرفی ارزهای دیجیتال تتا و تتا فیول پرداختیم.

بالا